Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1395 ggr
[Tilde]
2015-07-18 11:59

Vad hade ni gjort?

Okej, vet att de flesta här är tonåringar och kanske inte kan sätta sig in i situationen helt, men detta är nog det forum jag känner att man får bäst respons på. 🙂

I alla fall… Jag studerar Grafisk design nu på högskola, men blev sjuk under läsåret och hamnade efter. Jag har nu ett par saker att ta igen under sommaren men jag har en sådan extrem ångest över det! Jag blir sönderstressad bara jag tänker på skolan och jag vill verkligen inte att sommarlovet ska ta slut… Börjar i princip gråta och vill låsa in mig när jag tänker på skolan och allt jag måste ta itu med. Att vår lärare är en "häxa" gör inte saken bättre heller… Om jag inte gör dessa uppgifter bra nog kan jag ändå inte fortsätta på utbildningen. Detta borde ju vara en motivation att göra mitt bästa men jag vill verkligen inte göra uppgifterna - jag har ingen inspiration eller lust att hålla på med grafisk design på detta sätt. Det känns verkligen som om man inte borde känna så om en högskoleutbildning. Jag menar, detta är ju vad jag skulle hålla på med i framtiden?!

I natt drömde jag att jag beslutade mig för att hoppa av och börja jobba istället, för att spara ihop pengar till att bli hundtränare eller ha mitt egna hunddagis. För det är vad jag egentligen vill hålla på med. Det är dock inte så mycket pengar i sånt och det känns ju tryggt att ha en utbildning att falla tillbaka på om man verkligen behöver ett lite bättre jobb. PLUS att jag har tagit studielån och det vore inte speciellt kul att ha gjort det i onödan. Men samtidigt är det ju mitt liv och mitt beslut och jag vill inte tillbringa mina vuxna år på ett arbete jag egentligen inte vill göra bara för jag var för rädd att gå efter mina drömmar. 

Vad hade ni gjort? 😕

Annons:
[.Victoria.]
2015-07-18 12:09
#1