Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1105 ggr
[Lindis123]
2015-07-19 22:34

Arg på mej?

Ibland blir min mamma jättearg på mej,trots att hon inte alltid har en orsak.Det kan va om jag ska plocka undan i köket, och jag vet om det, så kanske hon säger det till mig att jag ska städa köket. Då(som den irriterade tonåring jag är) muttrar jag argt att jag ska göra det, och DÅ smäller bomben. Börjar mittialltihop skrika o gorma åt mig,Typ: ta dig inte i ton mot mig, eller: Förra gången du skulle städa gjorde du minsann det inte så då var jag tvungen att städa.Annors är hon som vilken vanlig go morsa som hälst, ibland får hon utbrott över sjukt konstiga saker och jag blir helt förvirrad. Vad ska jag göra, jag vet ju inte ens vad hon blir arg över.?Sjukt jobbigt och irriterande, har hon aldrig själv varit tonåring och störd på det mesta??

Annons:
[TanatosNyx]
2015-07-19 22:40
#1

Jodå hon har säkerligen varit likadan själv men förträngt 😉 det ligger lite i föräldrars kännetecken att förtränga sina egna skavanker när man ser samma sak hos sina barn.

Jag tycker det låter som att din morsa är trött och sliten, kanske du med? Det är en jobbig fas i livet för både tonåringen och föräldrarna. Tålamodet tar slut, och naturen har gjort det så fiffigt att när tonåringen börjar bli vuxen så längtar man efter att få bo själv och bestämma själv, och föräldrarna längtar också ofta efter det. Sen brukar man komma överrens mycket bättre när man väl har flyttat och kommit till ro. Detta är ju dock generellt, jag vet inte exakt hur det ser ut hos just er.

Hoseok
2015-07-19 22:41
#2

Prata med henne. Sätt dig ner med henne och säg precis hur du känner. Säg att det är jobbigt för dig och fråga om ni inte kan lösa det på något sätt så hon slipper få såna utbrott på dig.

Flöffo
2015-07-19 22:47
#3

Min mamma kan också vara sån ibland. Jag tror nog också att din mamma är sån för att hon är trött och/eller kanske till och med lite stressad.

//Flöffo

BettaSplendens
2015-07-19 22:49
#4

Haha, japp, min med. Är inte så ofta, men när det smäller bråkar vi ganska rejält, men blir "kompisar" ganska snabbt. Oftast händer det när hon är hungrig/trött. Är bara skitsaker, som att hon ber mig att ta upp disken och jag svarar typ "ookeeeeej". Jag gör det såklart, men hon uppskattar inte tonen typ. Kan inte hjälpa att jag låter lite dryg, det bara blir så :P Jag har inte orkat bry mig om det, men om du tycker det är ett problem så prata med henne.

[Lindis123]
2015-07-19 22:55
#5

Tack för alla tips:)Ska försöka prata med henne!

Aleya
2015-07-20 06:08
#6

Testa kanske att inte muttra om din mamma säger åt dig att du ska göra nå. Det kanske är det som är utlösaren.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: