Annons:
Etikettfamiljen
Läst 790 ggr
[Cloudy]
2015-07-21 19:56

Hjälp igen!

Jag har en kompis… Hon har flyttat till en annan stad så jag kan inte träffa henne så ofta. Hon mår jättedåligt. Skrev till mig att hon råkat hugga sig själv i benet, hon skulle "bara" skära sig. Jag är jätteorolig! Personalen på stället hon bor på (ett anpassat AS boende) verkar ju inte hjälpa!? Hon har skurit sig många gånger och hon säger att de svarar när de ser henne "du får torka upp blodet sen" och ger henne ett plåster!? Hon har självmordstankar och mår jättedåligt, jag är jätteorolig… Det verkar aldrig bli bättre… Hon ska inte behöva må såhär!! :( (Jag tog Familj som grupp för hon är familj men ändra om det är fel.) Snälla, det måste finnas ett sätt jag kan hjälpa!

Annons:
Hoseok
2015-07-21 19:58
#1

Om det om personalen är sant så borde någon göra en anmälan, för så ska de inte agera.

Semper_Solus
2015-07-21 20:37
#2

Dom gör så pga att det är många som skär sig bara för uppmärksamhet, och ger dom inte den personen uppmärksamheten så slutar personen tillslut att skära sig. Men det dom gör fel dock är att alla skär sig inte bara för uppmärksamhetens skull så ja, någon borde verkligen kolla upp det här/göra en anmälan :/

edit: Du kanske kan prata med dina föräldrar eller någon vuxen, be dom att ringa det här boendet och prata med dom?

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Hoseok
2015-07-21 20:40
#3

#2 Det har jag aldrig hört talas om? Visst råder det brister i sjukvården, men jag har aldrig varit med om att de totalt skiter i att någon skadat sig själv. Det spelar ju ingen roll om det är för "uppmärksamhet", någon som skadar sig själv mår inte bra och behöver hjälp.

Semper_Solus
2015-07-21 20:42
#4

#3 Jag håller med dig helt men tyvärr så är det så på vissa ställen :/ Det har väl funkat för vissa när dom gjort så innan så dom bestämde sig för att göra det för alla, det brukar bli så på såna där boenden, att dom behandlar alla på samma sätt (vilket man inte kan eller borde).

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

[Cloudy]
2015-07-21 20:45
#5

Tack för svaren! Ja, jag får väl prata med någon om det då… Ja hon skär sig för uppmärksamhet, men hon har gjort mycket värre saker som skadade andra också. Därför var hon tvungen att flytta, jag vill inte att det ska bli så igen…

[Tuulikki]
2015-07-21 22:45
#6

De brukar inte göra så big deal av självskadande inom vården. När jag låg inne på psyk och skar mig tejpade de ihop mig och sa typ "gör inte om det". Och när man ligger inne får man inte ha någonting som ska skada en, men de hade inte tillräckligt bra koll på mig och vill man skada sig, så hittar man nått att skada sig med.

Sjukt trist att det händer! Men jag tycker du ska prata med dina föräldrar, de kanske kan kontakta de ansvariga där.

Annons:
Idakarrlsson
2015-07-22 00:27
#7

Prata med dina föräldrar så kan dem hjälpa dig att tag i detta. Och som #1 säger så tycker jag också det borde se en anmälan.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Upp till toppen
Annons: