Annons:
Etikettövrigt
Läst 3297 ggr
fml
7/26/15, 9:31 PM

Botox i läppar

Hur gammal måste man vara för att förstora läpparna? Och är det någon som vet ungefär hur mycket det kostar?

Tacksam för svar :)

Annons:
matildapsvensson
7/27/15, 12:02 AM
#1

Finns nog ingen åldergräns för läppförstoring. Har hört en 16 åring som fått sina läppar förstorade.

hannaj98
7/27/15, 12:27 AM
#2

Det finns ingen lag på en viss ålder man behöver vara, men många kliniker har valt att inte göra det på minderåriga.

Halvdansken
7/27/15, 2:11 PM
#3

Man har inte botox i läpparna. Botox är ett medel som är muskelavslappnande, det är därför man använder det till rynkor i pannan. Att stoppa det i läpparna är en riktigt dålig ide.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Hoseok
7/27/15, 2:24 PM
#4

Som #3 säger, Botox i läpparna låter verkligen inte nice. Jag tror du syftar på restylane. Om du inte är ute efter .. Rynkfria läppar? 🤪

Vad det kostar beror på massa olika saker. Det är därmed svårt att säga, tyvärr.

Jag tror de flesta kliniker har 18-årsgräns.

[Tilde]
7/27/15, 6:52 PM
#5

Tror också de flesta har 18-årsgräns. Priset ligger nog på några tusenlappar beroende på vart du går. Men sen ska man fylla på några gånger också om man vill fortsätta ha stora läppar.

fml
7/31/15, 9:00 PM
#6

#5 Va! Måste man fylla på hela tiden?

Annons:
matildapsvensson
7/31/15, 9:09 PM
#7

Det som man sprutar in i läpparna för att få de större och fylligare är ett ämne som kroppen bryter ner efter ett tag. Hört att första gången man gör en läppförstoring håller dem i ca 6-8 månader och måste därefter fyllas igen om man fortfarande vill ha så fylliga läppar. Det är alltså inte permanent.

[Tilde]
7/31/15, 9:15 PM
#8

#6 Inte hela tiden tror jag, men i början ska man fylla på eftersom kroppen "bekämpar" medlet så det försvinner efter ett tag. Vissa sprutar sedan in mer än de egentligen vill ha för då slutar det med att läpparna får "rätt" storlek efter x antal injektioner.

fml
7/31/15, 9:19 PM
#9

#7 #8 Tack för era svar!

[RC1393]
7/31/15, 11:50 PM
#10

Botox framställs av ett gift som förlamar och kväver dig till döds och varje sats testat på djur (ett fåtal fall på celler) innan de sätts på marknaden för att försäkra att ingen (människa) dör. Varje sats alltså, inte bara en gång innan första marknadsföring. Jag skulle vara livrädd för att något går fel och jag långsamt kvävs till döds, men alla gör som de vill. Har trots allt inte hört något om några mänskliga dödsfall men över en halv miljon försöksdjur per år är också ganska avskräckande.

deeman
8/1/15, 1:50 PM
#11

Din läppar ser sannolikt bra ut  som de gör och du pussar/kysser troligen bättre med dem också! 
- Strunta i plast/pussfiskmun, ser galet ut..🤪

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Hoseok
8/1/15, 3:03 PM
#12

#11 Fast om fml vill förstora läpparna så får hen det. Det spelar faktiskt ingen roll vad du tycker om det. 🤔 Tråden handlade inte om folks åsikter om ämnet. 

Det är hens kropp och hen ska göra det för sin skull, inte andras.

kampfrieser
8/1/15, 3:12 PM
#13

#11 Din åsikt i vad som ser bäst ut eller inte är inte relevant, den är inte ombedd så snälla, delge oss den inte. TS frågade hur gammal man bör vara samt vad det kostar. Svara på det eller svara inte alls.

Annons:
Upp till toppen
Annons: