Annons:
Etikettövrigt
Läst 1402 ggr
SötaSelma
7/29/15, 12:12 PM

Pinsamt fånig fråga

Hej! Lite fånig fråga… Men jag ska börja gymnasitet nu till höst. Och i en av de första momenten ska alla ettor presentera sig själva genom att stå på scen framför hela skolan och säga en sak de gillar. Man vill ju inte vara för vågad och typ säga hej, Jag heter X och gillar att knulla. Men man vill ju heller inte vara för tråkig och typ säga att man gillar att läsa. Har någon några tips, då detta är YTTERST viktigt… Tack :,D

Annons:
fuzzie
7/29/15, 12:19 PM
#1

Jag började gymnasiet för 5 år sedan och då sa jag helt enkelt vad jag hette, att jag gillar djur (gick på ett naturbruksgymnasium), att jag gillar att umgås med mina polare, lyssna på musik och lite andra standard saker. Och man är absolut inte tråkig bara för att man är ärlig och säger vad man faktiskt gillar att göra. 😉 

Dock så kan det ju vara lite osmidigt att ställa sig inför alla och säga att man gillar att ha sex eftersom att det kan tolkas lite olika mellan människor och många har förutfattade meningar om varandra. Hoppas du förstod hur jag menade där? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Rheen
7/29/15, 12:42 PM
#2

Kan du inte ta något du gillar, bara att du kryddar det lite? "Hej! Jag är X, och till skillnad från andra YouTube-nördar och spelfantaster så gillar jag att läsa." Om jag själv skulle säga något sådant skulle alla bara se på mig med förvånade miner, då jag verkligen inte är den typen som vågar bjuda på mig själv framför stora folkmassor. Ta något så folk får en liten cool uppfattning om dig, om det är det du är ute efter. c:

~ Rheen.

Sommarek
7/29/15, 12:49 PM
#3

Varför inte ta med något lite kul och udda? Jag kan till exempel inte sjunka i vatten; det brukar folk tycka är kul när man berättar. Och så kommer de ihåg en. Risken är att man låter lite som en kontaktannons annars.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Tilde]
7/30/15, 4:22 PM
#4

Eller ta upp något som är oväntat, typ om du ser ut som en girly-girl kan man säga att man älskar hårdrock, eller medverkar i zombie walks, eller om du ser ut som en goth kan man säga att man älskar balett, osv. 😛 Fast jag vet inte vad det skulle vara för dig, men det är i alla fall ett sätt att få folk att minnas en och bli lite förvånade. 

Inte för att allt som är "konstigt", men folk brukar ju döma en på ens utseende det första de gör. Säger man då något som "går emot" hur man ser ut så blir de intresserade :)

Calcifer
7/30/15, 7:49 PM
#5

Och jag skulle vägra att göra det. 😃

Tycker inte det ska finnas något krav att stå på en scen inför en massa människor och berätta om sig själv för att man börjat en ny skola. Tycker synd om de med social fobi och dylikt som kanske kämpar med att ens ta sig till skolan…

Däremot, som i Japan, så sa alla helt sonika vad de hette och vilket land de kom ifrån. Det störde mig inte för vi var 11 i klassen. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

hannaj98
7/31/15, 12:00 AM
#6

Det beror ju på vad du vill åstadkomma. Vill du bara säga något normalt så att du blir en i mängden och ingen direkt lägger på minnet, eller vill du synas och att folk ska komma ihåg dig?

Annons:
Elinmatsdotter
8/2/15, 3:25 AM
#7

Jag hade ju hellre börjat som en i mängden och sen skapat mig en profil. Annars riskerar man att hamna i fack eller att det du tycker låter nice blir en last sen. Jag e en sån som bara rapar ut pinsama saker som jag får deras med i år

Upp till toppen
Annons: