Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1189 ggr
hahael
2015-07-31 01:13

Kopparspiral (X)

Hej! Jag står nu i ett val och funderar på antingen P-Plåster eller kopparspiral som preventinmedel men det lutar mer åt spiralen då den tydligen oftast är gratis + att jag inte är så bekväm med att ha hormoner i kroppen. 

Är det något här som har erfarenhet av kopparspiral? Det jag är mest orolig över är bieffekten att få mer mens och också kraftigare smärtor. Så dela gärna om du haft något av dem jag nämnde :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
[Outlawly]
2015-07-31 14:15
#1

Jag valde kopparspiral för att det var hormonfritt. För jag ville verkligen inte ha hormoner, de skrämmer mig. Innan jag skaffade den hade jag mens i kanske 4 dagar och en dag kom det mera än de andra. Hade ont i magen nån gång ibland, inte ont vid varje mens. Nu har jag däremot mens i 7 dagar där 2-3 dagar med riklig mens. Och jag har ont i magen typ 4 dagar varje mens och ibumetin Alvedon eller ipren hjälper inte mot värken. Kan vika mig dubbelt av smärta ibland. Mellan mensen är allt tipptopp. Jag funderar att ta ut den och kolla på något annat aternativ snart. Kopparspiralen är ju gratis så du kan ju testa den utan att behöva lägga ut en massa pengar och om det inte fungerar är det bara att plocka ut :) Har läst att alla inte får mer mens eller ont men det är ju väldigt individuellt

Braun
2015-08-04 01:44
#2

Jag har kopparspiral! Det har funkat helt perfekt för mig och har haft det i ett år snart, verkligen det bästa enligt mig då inget annat har funkat på mig :)

powerade
2015-08-04 15:29
#3

Inne på Kvinna här på iFokus kan du nog få massa mer svar, är ett bra gäng där som provat det ena och det andra:)

hahael
2015-08-04 20:58
#4

#2
Åh va kul att höra!
#3 Ja jag ska nog skriva där! Tack

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: