Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1337 ggr
[ThisIsWheels]
2015-07-31 10:37

Secondhand?

Hallå! Jag undrar helt enkelt vad ni tycker om Secondhand? Brukar ni köpa något där? Om du gör det, vad brukar du köpa? Vilken är din favoritbutik? 

Jag är ganska ofta på secondhand eftersom man kan ju hitta riktiga fynd! Jag brukar köpa böcker och ibland kläder (som jag sedan gör om lite 😉). Jag har två favoritbutiker, Röda korset och Erikshjälpen 🙂

Annons:
Fridaaaa
2015-07-31 10:49
#1

Hänt att jag köpt men sällan jag hittat något jag gillar på secondhand när det kommer till kläder.
Loppis går jag däremot ibland och hittat möbler och så.
Vissa saker vill jag dock inte köpa på loppis/secondhand :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rheen
2015-07-31 10:51
#2

Ja, secondhand är super! (Också olika loppisar för den delen) Kläder är inte något jag själv går och letar efter, om jag inte snubblar över något snyggt. Fleecefiltar brukar jag hitta billigt åt marsvinen. Olika korgar, burkar och förvaringssystem behövs alltid. Sen är jag lite av en nördsamlare när det kommer till en viss typ av leksaker (skriver dock inte ut vilka jag syftar på, men inte så svårt att gissa om man själv samlar på dem). Så ibland kan man hitta riktiga kap när folk säljer barnens 'egendomar' billigt, inte medvetna om vad de skulle få för dem på t.ex. Ebay. Hehe.

~ Rheen.

[Hästhoven]
2015-07-31 14:35
#3

Ja, brukar fynda kläder & tavlor/porslin där. Röda korset eller pingstkyrkan.

Ravynsfair
2015-07-31 14:44
#4

Älskar second hand och loppisar 😃
Min sambo är likadan, skitskoj att gå runt och titta på allehanda ting! 
Dock skulle jag inte köpa vadsomhelst, möbler är skoj och vissa klädesplagg är kul att fynda. 
Som #2 säger så är det kul att fynda samlarprylar, folk har verkligen ofta noll koll när det kommer till värdet på barnens "skräp" 😛

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Hoseok
2015-07-31 15:44
#5

Köper mest spel på myrornas. Ibland kläder om jag hittar något riktigt bra.

[Lindis123]
2015-07-31 20:07
#6

Second hand är typ min best friend:D Blir alltid så himla glad när jag går in i en sån butik, allt är så himla billigt jue!!Mitt bästa fynd är en Hugoboss jeans jacka som jag hittade när jag var i München, och den köpte morsan för 60€!Snacka om billigt.Köper mest kläder, (typ det ända jag köper själv) favoriterna här i Finland är väl typ Röda korset elr nåt…

Annons:
Carrosh
2015-08-01 06:19
#7

Handlar en hel del på second hand. Tycker det känns bra att kunna köpa saker som andra inte vill ha, till vrakpris. Böcker, kläder, skor, hemartiklar av olika sort. Bra för både miljön och plånboken.

Det absolut enda jag inte köper second hand är underkläder.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[ThisIsWheels]
2015-08-01 09:58
#8

#7  Nja, jag skulle inte heller köpa underkläder. Känns lite ofräscht 😮

kolpa
2015-08-01 13:35
#9

Jag går ofta på loppisar, auktioner, second hand butiker. Köper mest prylar, som ex skivor, porslin. Alltså saker jag samlar på:) suuuper skoj!!

Carrosh
2015-08-01 14:53
#10

#8 Ja, verkligen! Men övriga kläder är ju faktiskt helt ok. Folk lämnar in knappt använda kläder på second hand, så man hittar ofta väldigt fräscha och snygga kläder där som inte är använda mer än en eller ett par gånger.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Kaninernasbästa
2015-08-19 01:43
#11

Second hand är bäst! Min kompis har en precis likadan kaninsele som jag som hon köpte för ca 100 kr. Jag hittade en likadan, inte mycket använd och kostade 3 kr!! Brukar bli väldigt billigt…Rock är det en liten bit för mig men jag måste dit igen :)

[Zachapacka]
2015-08-19 17:18
#12

Jag köper ungefär hälften av mina kläder secondhand. Dessutom är det ju väldigt kul att kolla runt bland alla saker :)

Upp till toppen
Annons: