Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2396 ggr
[Tilde]
7/31/15, 10:20 PM

Jeans med hög midja?

Var hittar man snygga jeans med hög midja? Alltså som faktiskt sitter uppe i midjan/över höfterna. Stuprörsjeans ska det vara också :)

H&M kanske? Rekommenderas deras jeans med hög midja?

Annons:
Halcyon
7/31/15, 10:26 PM
#1

Har ett par från Gina och älskar dom! Har tvättat de några gånger och de håller fortfarande färg o form. Har modellen "Molly" i svart. Dessa alltså. :)

we're always chasing that paradise

[Tilde]
7/31/15, 11:24 PM
#2

#1 Tack för tips! De ser snygga ut :) Ska nog önska mig såna i födelsedagspresent, hihi. Förmodligen i vitt då 😍

[Tilde]
7/31/15, 11:24 PM
#3

Beställde annars dessa från Forever 21: http://www.forever21.com/EU/Product/Product.aspx?br=F21&Category=bottom_jeans&ProductID=2000085016&lang=en-US

Har köpt jeans där förut så jag hoppas storleken är likadan denna gång. 👍

Halcyon
7/31/15, 11:32 PM
#4

Ja de är jättefina! Och sköna. Dom från Forever 21 var också fina!

we're always chasing that paradise

[Tilde]
7/31/15, 11:58 PM
#5

#4 Vad bra! Då ska jag testa såna när jag har vägarna förbi Gina :)

[134643]
8/1/15, 12:13 AM
#6

Jag tänkte också tipsa om Ginas jeans, jag älskar dem! De töjs en del efter några månader, för mig har det främst varit över knäna, men det har absolut varit värt det. Jag har letat efter jeans på andra ställen men alltid gått tillbaka till ginas då de helt enkelt är skönast och snyggast. Jag har dem i tre olika färger och även fått min mamma att köpa ett par och hon är helt frälst för att de är så bekväma haha :')

Annons:
[Tilde]
8/1/15, 11:39 AM
#7

#6 Oj men jobbigt om de töjs… Förut brukade jeans alltid bli pösiga under rumpan! Det vill jag verkligen inte. 😂 Är de normala i storleken?

ElsaN.01
8/1/15, 12:10 PM
#8

Jag köpte mina på Veromoda, har varit väldigt nöjd med dem.

[Tilde]
8/1/15, 12:46 PM
#9

#8 Vet du vad modellen heter? :)

fia1116
8/1/15, 1:09 PM
#10

Mina favoriter kommer från monki, jag vill aldrig ha några andra. De har samma sorts stuprörsmodell i med olika hög midja, tips! De är hyfsat billiga också, 300 kr🙂

ElsaN.01
8/1/15, 1:13 PM
#11

#9 Long zip leggings heter de tydligen. Men det är inte leggings, och de är mina absolut skönaste byxor.

Flöffo
8/1/15, 1:56 PM
#12

Gina, Cubus? Jag har ett par höga från Cubus, min kompis brukar också köpa sina där :)

//Flöffo

[Tilde]
8/1/15, 2:21 PM
#13

#10 Tack, ska kolla upp dem! :)

#11 Okej, tack!

#12 Har nog aldrig testat jeans från Cubus… Håller de formen bra?

Annons:
lollynonna
8/1/15, 3:48 PM
#14

#13 jag har jeans från cubus,och de hållerv äl formen helt ok. men de är verkligen inte tajta,de är jättepösiga! I allafall på mig.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Flöffo
8/1/15, 4:02 PM
#15

#13 Jag har bara ett par så jag kan inte riktigt säga helt säkert. Mina har hållit formen bra, men de är inte helt perfekta och har veck (men sitter åtminstone tajt). De är inte billiga och jag kan inte säga om det är värt att betala för, men kommer säkert köpa fler jeans därifrån, samtidigt som jag antagligen också kommer testa andra märken. Min kompis äälskar sina och jag  gillar mina också, men de är som sagt inte perfekta :)

//Flöffo

[Tuulikki]
8/1/15, 9:19 PM
#16

Gina, gina, gina! Mina har hållt formen jättebra :) Har ett par Molly och ett annat par jag inte minns namnet på modellen. Men jag rekommenderar också Gina!

[Tilde]
8/1/15, 9:19 PM
#17

#14 Låter inge bra om de är pösiga… Fast nu vet jag inte heller om du är jättesmal i benen eller nått 😉

#15 Hmm… Kan nog vara värt att testa men låter nog som jag hellre köper andra om de sitter lite konstigt. Jag gillar väldigt tajta jeans så jag vill inte ha diverse veck eller pösiga byxor… 🤔 Som sagt, går dit och testar så får vi se i alla fall! :)

ljungensjenka
8/1/15, 10:21 PM
#18

Jag har två par från Cubus som sitter som en smäck! Haft de i ca 6 månader och färgen har slitits på de svarta och de är de jag använder mest men de sitter sjukt bra! Behöver inte ens använda skärp (vilket jag aaalltid behöver). Kan kolla upp namnet på modellen :)

[Tilde]
8/1/15, 10:42 PM
#19

#16 Gina ligger absolut på listan! 👍 Brukar vanligtvis köpa från H&M men alla här verkar ju älska Ginas jeans! 😃

#18 Ja tack snälla! :)

minisa
8/1/15, 11:11 PM
#20

Varnar om ginas Molly i vitt då de är väldigt genomskinlig.. :s Annars är jag väldigt nöjd med jeansen i blått och svart!

Annons:
[Tilde]
8/1/15, 11:15 PM
#21

#20 Så… Man ser typ igenom trosor och grejer? :/ Jag som annars ville ha nya vita jeans… 😕 Ska kolla vilka blåa nyanser det finns då.

minisa
8/1/15, 11:27 PM
#22

Aa, det är väldigt synd då jeansen är väldigt sköna och snygga! Hoppas du hittar något du gillar!

[Tilde]
8/1/15, 11:34 PM
#23

Såg nu att Molly-jeansen är i strl XS-XL… Hur vet man vilken storlek man ska ha (så jag vet i förväg vad jag ska leta efter sen)? 🤔 Brukar använda storlek 25  på jeans med 32 i längd tror jag. Passar dessa lika bra när det är annorlunda storlekar?

minisa
8/2/15, 12:28 AM
#24

Jag är absolut inget proffs men har inte sajten en storleksguide? Annars så tycker jag att storlekarna kommer utan överaskningar, dock att tänka på att de töjer ut sig!

minisa
8/2/15, 12:30 AM
#25

Tjohej! Hittade en storleksguide! Kika in den på hemsidan! :D

[Tilde]
8/2/15, 1:00 AM
#26

#25 Hmm så det får nog bli en S då, fast midjemåttet på XS passar bättre… hmmm… Tack så mycket för hjälpen i alla fall 😃 Hade helt missat att det fanns en storleksguide!

Larissa
8/2/15, 7:16 PM
#27

Jag har haft både molly, lisa, kristen och några andra modeller från Gina, och flera olika från cubus, men de jeansen jag varit mest nöjd över, som INTE töjer ut sig alls fast man använder dom flera månader utan att tvätta dom är Bikboks "never denim" jeans. 

Helt underbara verkligen!! Sitter superfint och töjer sig inte ett dugg.

Annons:
[Tilde]
8/2/15, 9:53 PM
#28

#27 Tack för tipset, ska kolla upp vad det finns för jeans på Bikbok! :) Tyvärr finns inte Bikbok i Danmark så det får bli när jag åker upp till Sverige.

Kadoor
8/2/15, 11:16 PM
#29

Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite! När ämnet kring jeans ändå är uppe så kändes det dumt att skapa en ny tråd om det, även om min handlade om färg och inte högmidjade jeans specifikt.. :)
Nu har jag inte läst igenom svaren ifall det togs upp, men vart kan man hitta jeans som både håller bra i färg, är stuprörsjeans och även har hög midja(låg går också bra)? Alla jeans jag har köpt är helt svarta fram till första eller andra tvätten, och då tvättar jag de ändå ut och in för att undvika att färgen åker ur.. :(

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Tilde]
8/2/15, 11:40 PM
#30

#29 Under högstadiet köpte jag ett par svarta jeans på Carlings som fortfarande är helt svarta och inte har tappat färg. 👍 Det är väl snart 9 år sedan jag köpte dem! haha

Kadoor
8/2/15, 11:43 PM
#31

#30 Oj, då får jag kika in där! Tack så mycket :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Tuulikki]
8/3/15, 3:00 AM
#32

#31 Mina "Ewa" från Gina har inte tappat färgen :) Men jag tvättar dem inte så ofta utan vädrar dem istället :P

Tokyo
8/3/15, 8:53 PM
#33

Jag rekommenderar verkligen inte Cubus jeans, har haft två par som bara efter en/två månad(er) har spruckit på flera ställen. Ett par spräckte mitt på låret från ingenstans samt under rumpan och vid ena bakfickan, och de andra spräckte även dom över rumpan. Nu var dom här jeansen inte särskilt stretchiga modeller, så det kanske är skillnad? De var inte heller högmidjade, utan låga ganska ostretchiga jeans helt enkelt.

Nu har jag inte läst igenom hela tråden så det är säkert någon som redan har nämnt det, men Dr Denims jeans i modellen plenty gillar jag mycket. Väldigt stretchiga (men fortfarande tighta) och bekväma. Det enda negativa är att mina svarta par har tappat lite färg sen jag köpte dom, men det var dock kanske ett halvår sedan så det kanske man får förvänta sig? Iallafall med svarta jeans. Finns på bland annat Carlings men köpte mina på Junkyard. :)

powerade
8/4/15, 3:27 PM
#34

har ett par som är suupersöna, tycker inte om jeans i vanliga fall
Det enda är att midjan är lite stor, har ganska stora ben jämfört med midja också så kan ju vara det. minns dock inte var jag köpte dom tyvärr men om jag kommer ihåg kan jag meddela sen när jag kan läsa i byxan:D

Annons:
Upp till toppen
Annons: