Annons:
Etikettövrigt
Läst 976 ggr
trogenkille
2015-08-02 15:49

Lika rättigheter

Tycker ni detta är lika rättigheter? 

Kolla videon .

https://www.facebook.com/uniladmag/videos/701912486498480/?fref=nf

Annons:
LeeKnow
2015-08-02 17:01
#1

Så killen ska inte få försvara sig?

Scorpio97
2015-08-02 17:13
#2

Videon går inte att se för mig, kan någon lite snabbt förklara vad som händer i den?


//Jessie

Calcifer
2015-08-02 17:37
#3

#1 Enligt vad jag kan se så slog han till henne först. Hur är det att försvara sig? Det var snarare hon som gjorde det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Eioo
2015-08-02 18:24
#4

#2 #3 Hon sparkar honom mellan benen, han slår tillbaka. Doms står en stund. Hon smäller till honom, han slår tillbaka.

Eioo
2015-08-02 18:24
#5

Sen undrar jag varför han inte går efter första sparken? Varför dom står intryckta i den lilla hytten?

Scorpio97
2015-08-02 18:37
#6

Om det är som #4 säger så tycker jag tjejen gör fel (naturligtvis). Men beroende på situationen gör även killen fel, om han hade kunnat gå iväg tycker jag att han skulle ha gjort det istället för att slå tillbaka. 

I en farlig situation har man självklart rätt att försvara sig och slå tillbaka oavsett kön. Men våld ska vara sista lösningen, så om det är möjligt bör man gå därifrån istället.


//Jessie

Annons:
Hoseok
2015-08-02 19:01
#7

Jag fattar inte din fråga. Vadå lika rättigheter? På grund utav deras kön? Klart som tusan att många slår tillbaka om någon sparkar en rätt mellan benen. Vad man än har mellan benen.

[Tilde]
2015-08-03 00:31
#8

Jag tycker att han självklart ska få försvara sig, men det är lagom med "övervåld" när någon flyger igenom en glasruta…

Men jag gillar inte att döma utan att veta allt om situationen. Vad bråkar de ens om och varför står de där inne utan att få komma in på restauranten/whatnot? 🤔

Honestyisdead
2015-08-03 09:29
#9

Ser bara 2 idioter som slåss. Om hon inte ville ha stryk borde hon inte börjat slåss.

Ser inget övervåld från hans håll. Tror det ser värre ut än det är eftersom rutan går sönder. Men det är lätt hänt om man träffar fel punkt i en ruta.

[Horse24]
2015-08-03 10:08
#10

Jag fattar inte ens vad som händer i den här videon egentligen. Skulle vilja höra deras konversation, och veta just varför hon sparkar honom. Annars  ser jag bara en tjej som sparkar en kille mellan benen, och att killen slår tillbaka.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här videon, då jag ser sånt här skit på Youtube hela tiden. Och vadå lika rättigheter? Om någon sparkar dig mellan benen tror jag nog att du försvarar dig.

Honestyisdead
2015-08-03 13:39
#11

#10 Spelar det någon roll vad som sägs? Hon slår första slaget. Kvittar om han kallar henne det fulaste som finns, våld är aldrig ok att ta till i annat än självförsvar.

[Tilde]
2015-08-03 19:38
#12

#11 Tänk om han har misshandlat hennes kille eller slagit ner hennes syskon, osv. Man vet ju aldrig vad som triggade sparken. Dock verkar det mer som de bråkar över något helt onödigt med onödigt våld. 🤪

Calcifer
2015-08-03 19:42
#13

Då missade jag att hon sparkade först, såg inte det, ber om ursäkt.

Men sen tycker jag ingen av dem har rätt och tycker inte det handlar om "lika rättigheter". Sen vet man ju inte vad han säger som triggar det eller varför det pågår bråk överhuvudtaget. Då är det svårt att uttala sig. Fruktar man för sitt liv kanske man slår först, oavsett kön, men förtjänar man då automatiskt att bli slagen tillbaka etc?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
2015-08-03 20:43
#14

#13 Kan inte se något i denna situation som tyder på att hon fruktar för sitt liv. Varken kroppsspråket eller situationen. 

#11 Även om så var fallet uppnår hon ju ingenting genom att slå någon som är dubbelt så stor. Inte heller blir familjemedlemmen mindre misshandlad.

Calcifer
2015-08-03 20:45
#15

#14 Fast nu sa jag inte att det var så i denna situation, jag menade mest i allmänhet att slå först behöver inte betyda att man gör det för att starta bråk eller att man är den som ska ha skulden för att bråk utbryter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: