Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 874 ggr
saloot
2015-08-03 15:58

Ingen hungr

Hej jag har typ ätstörningar och försöker just nu stabilisera vikten. Men jag mår illa och känner ingen hunger. Jag spyr jätteofta också, både vanligt och sura uppstötningar.  Det händer säkert vart 15:e minut. Inte ens efter jag har tränat så är jag hungrig. Och jag tränar 5 gånger i veckan, både löpning och styrketräning. 

Har ni någonsin haft det likadant?

Annons:
Scorpio97
2015-08-03 16:02
#1

Jag känner i princip aldrig hunger och har aldrig gjort. Kan gå ett dygn utan mat om jag har viktigare saker att göra och känner inte av det på något vis. Händer bara någon enstaka gång per år att jag blir riktigt hungrig. Istället blir jag lätt sötsugen när jag inte ätit ordentligt. Jag mår dock inte illa och kan äta stora mängder mat ändå.

Har du kontakt med någon form av läkare/kurator/ätstörningsklinik eller så? Att spy ofta samt inte äta är ju inte så bra kombo (speciellt inte om du tränar mycket också), och det låter verkligen som något som måste kollas upp.


//Jessie

Fridaaaa
2015-08-03 16:02
#2

Du ska absolut inte träna om du inte kan äta. Det är livsfarligt.
Du hade behövt kolla upp dig hos läkare och prata med en vuxen du litar på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
2015-08-03 16:03
#3

Ja, när jag var som sjukast kände jag heller ingen hunger någonsin. Blev i princip mätt av att titta på ett glas vatten. Under mitt tillfrisknande fick jag ställa klockan på olika måltider och mellanmål och i princip tvinga mig att äta.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

saloot
2015-08-03 17:51
#4

#1  Ja jag träffar både psykolog och dietist. Båda fokuserar på annat och byter ämne när jag tar upp problemet. 

#2 Alltså jag äter ju, men jag tvingar i mig det. Men jag spyr väldigt ofta också.

#3 Ja, jag tvingar mig att äta på vissa tider, missar jag något så tappar jag i vikt direkt. 

Frukost: 7:00-9:00, Lunch 12-13, Mellanmål 15-16, Middag 18-19, Kvällsmål 21-22.  Som ni ser är det snart dags för middag och jag har precis spytt och känner mig helt tung över hjärtat. Har varken aptit eller hunger och vill helst bara lägga mig på min säng.

Scorpio97
2015-08-03 17:53
#5

#4 Dåligt av dom att inte lyssna på dig :/ Men då tycker jag nog att du ska ta kontakt med en annan läkare. Att gå runt och må illa och spy hela tiden är ju varken speciellt roligt eller bra för kroppen, och det kanske går att lösa eller i alla fall förmildra på något vis.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: