Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 4726 ggr
Ronjazz
8/3/15, 10:45 PM

Kan en 14 åring och en 19 åring vara tillsammans

Hej, jag var på ett rätt stort läger med kyrkan för en vecka sen. Där träffade jag världens mest perfekta kille, han hade perfekt personlighet och sjukt snygg var han också. Jag tänker inte gå in på detalj men vi började le mot varandra, prata och så. Jag orkade inte hålla inne det så sista dagen samlade jag mod och sa att jag gillade honom, han sa att gillade mig också och han gav mig en snabb puss. Nu till det dåliga. Jag är 14 år, född 01 och han är 19 år, född 96 och han var även lite ledare på det här lägret. Han bor inte långt ifrån mig och vi har bestämt för att träffas. Jag kan knappt göra någonting för att jag tänker på honom hela tiden. Min kompis tycker att det är sjukt men kärlek är kärlek och jag kan inte rå för detta. Han är ju kristen också så han är ju inte direkt ute efter sex. Vad tycker ni?

Annons:
Ravynsfair
8/3/15, 10:49 PM
#1

Det är så svårt att säga något över nätet men var försiktig. 
Träffas helst inte ensamma även om ni setts förut, ta gärna med en kompis eller två för säkerhets skull.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Honestyisdead
8/3/15, 10:50 PM
#2

Att han är kristen säger inget om hans intentioner.  Det är konstigt när en vuxen människa är intresserad av någon i din ålder.

Hoseok
8/3/15, 10:51 PM
#3

Jag tycker du ska vänta. Även om han verkar som en schysst kille så vet du faktiskt inte vad han egentligen är ute efter.

Ni är inte alls på samma nivå i livet, det som är det största problemet. Han är snart vuxen och du har inte ens börjat gymnasiet. Han har mycket mer erfarenhet än dig. 

Jag uppmanar dig att vänta.

ShegoFan12
8/3/15, 10:52 PM
#4

ålder har ingen betydelse om man ska vara ihop eller tillsammans, jag känner folk där det skiljer 20-25 år mellan och dom är ihop/tillsammans. kärlek har inga gränser helt enkelt..

PennyTrollet
8/3/15, 10:54 PM
#5

Varför ha bråttom? Du är bara 14 år.

Calcifer
8/3/15, 10:57 PM
#6

Ni kan väl bygga upp en vänskap istället? Till att börja med. Du känner honom ju inte alls efter ett kortare läger bara, dessutom talar det inte så gott angående att han var en typ av ledare och du deltagare. Om han är en trevlig kille som inte bryr sig om sex borde han tycka idén att helt sonika skapa en vänskap är jättebra och trevlig. 

#4 Det har gränser beroende på åldern. 20 år kanske spelar noll om den ena är 30 och den andre 50, men spelar ju en ganska uppenbar roll om den ena är 10 och den andra 30…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
8/3/15, 11:00 PM
#7

#4 När man är så ung som ts spelar den ålderskillnaden stor roll. Det är en helt annan sak om båda är vuxna

[Udoon]
8/3/15, 11:00 PM
#8

Låter inte som ni känner varandra särskilt bra, så hoppa in och säga att han är perfekt låter lite väl häftigt. Själv skulle jag vara väldigt misstänksam om någon äldre, dessutom i en ledar-roll, hängde runt småtjejer på det där viset.

[pusselbit]
8/3/15, 11:43 PM
#9

Det är oftast något som inte stämmer när en 19 åring är intresserad av en 14 åring. Är själv 18 och många av de killar jag känner skulle nog aldrig intressera sig av en så ung tjej som du, en 19 åring har inget att hämta hos en 14 åring på förhållande nivå.

För att vara riktigt ärlig kan det vara så att det är nått annat han är ute efter och ser dig som lätt övertalad då du är så mycket yngre. Var försiktig TS :)

hahael
8/3/15, 11:57 PM
#10

det är svårt att säga

Jag är själv 14 (också 01:a) och har en pojkvän som fyller 19 i år (född 96) och vi har hållt ihop i snart ett år. Så det är en svår fråga, om jag var du skulle jag nog försöka bygga upp en vänskap, se om han fortfarande är intresserad då. 

Dessutom det här med att han är kristen och inte ute efter sex my ass, intala inte dig själv det (ursäktar för språket)

Klart att laxen ska ha en jolle

Eioo
8/4/15, 8:13 PM
#11

Blir orolig när du säger att han även var ledare, du är fortfarande barn och alla som varit 14 förstår det. Om han var ledare, kanske han har någon slags perversion? Känns iallafall som om du ska vara försiktig. Som de andra säger, en 19åring borde inte attraheras av en 14åring.

GemTwist
8/5/15, 12:51 AM
#12

Orkade inye läsa alla svar. Men jag kan säga en sak. Jag är kristen och är född 00. Är på g med en kille född 95. Samma ålderskillnad. Jag 14, han 19 (idag/igår 20). Det kan funka, men var försiktig

Carrosh
8/5/15, 1:30 AM
#13

Jag säger som det andra: att han är kristen har absolut ingenting med saken att göra. Det kan varken bevisa eller motbevisa vad hans intentioner är.

Att en vuxen människa ser på det sättet på ett barn är alarmerande.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
PennyTrollet
8/5/15, 5:22 PM
#14

Jag skulle inte tillåta att min dotter vid 14 års ålder är tillsammans med en som är 19 år.

Whippet
8/5/15, 5:58 PM
#15

Varför ska alla vara så anti och negativa hela tiden säg något positivt någon gång.

Klart det kan funka, men var ändå försiktig, ni kan träffas på ett café frågar han om du vill följa med honom så säg nej, frågar han det på första träffen/dejten är han nog inte mycket att ha. Lär känna honom först riktigt bra och presentera honom för dina föräldrar. Då kan du börja lita på honom om du känner för det, lycka till, och ja kärlek är kärlek.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Udoon]
8/5/15, 6:02 PM
#16

#15 Det handlar ju inte om att vara negativ, men tyvärr händer det alldeles för ofta att äldre killar utnyttjar yngre tjejer, och typ alla i tråden vill ju bara värna om TS. Klart att det kan funka, men för det mesta så är det ju inte ett förhållande killen är ute efter, så tycker absolut inte att det är fel att vifta lite rödflagg över det hela.

PennyTrollet
8/5/15, 6:07 PM
#17

#15 När man är 14 år gammal (tjej eller kille spelar ingen roll) så är man fortfarande ett barn. Man har precis kommit in i tonåren. När man är 19 år är man vuxen. Det är stor skillnad på de två åldrarna. Handlar absolut inte om att vara negativ.

[pusselbit]
8/5/15, 6:11 PM
#18

#15 'Varför ska alla vara så anti och negativa hela tiden säg något positivt någon gång'

Förklara dig.

Whippet
8/5/15, 6:11 PM
#19

#16 #17 Ja det är klart, men jag skrev även en liten text nedanför som ni kanske glömde läsa?

I'm out Vilar huvudet i handen

PennyTrollet
8/5/15, 6:26 PM
#20

#19 Det spelar ingen roll det som står i den lilla texten nedanför. En 14 årig tjej ska absolut inte vara tillsammans eller ens träffa en 19 årig kille med tanken att kanske bli tillsammans eller ha en sexuell relation. Det är olagligt också!

Annons:
Whippet
8/5/15, 6:28 PM
#21

#20 Okej.

I'm out Vilar huvudet i handen

Calcifer
8/5/15, 6:29 PM
#22

Jag håller med #20. De kan vara tillsammans tekniskt sett, men jag ser det som otroligt olämpligt. Jag skulle själv om jag vara förälder säga blankt nej till mitt barn i den situationen. Oavsett om jag var förälder till den äldre eller yngre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

PennyTrollet
8/5/15, 6:33 PM
#23

För även fast de inte inleder relationen med tanken på något sexuellt så lär det komma till den punkten i alla fall någon gång.

hund_katt
8/7/15, 3:07 AM
#24

Jag är 15, har killkompisar i 20 årsåldern som jag träffat på sidor på internet. Mina bästa vänner, ingen kärleksrelation men jag får inte träffa dom för min mamma förens jag är 18 .-. Får knappt träffa killkompisar i min egen ålder. Förutom dom som hängt med sen dagis. Asså, 14 och 19… För mig skulle det vara omöjligt, omöjligt för mig att ens ha killkompisar typ. Men jag tycker ni kan vänta lite iaf. Bygg upp en vänskapsrelation först. Lär känna varandra. Om några år så kanske det kan gå vidare till något större.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Tilde]
8/7/15, 12:16 PM
#25

Bara för ni träffades på ett läger inom kyrkan betyder det inte att han inte är skum. Det finns faktiskt pedofiler som går efter jobb/aktiviteter där de är nära barn. Nu säger jag såklart inte att det skulle gälla killen du pratar om, men man kan aldrig vara nog försiktig. Jag tycker personligen att en vuxen kille som faller för en 14-årig tjej låter som en varningssignal.

IceTee
8/7/15, 3:33 PM
#26

Klart en 14åring och en 19åring kan vara tillsammans, men det är nog sällan det är bra. Ni är på helt olika ställen i livet. Jag vet att man säger det, men det ligger något i det. En 17 åring och en 23åring har dock större chans. Vad skulle ni kunna göra tillsammans? Jag säger inte att alla måste göra ålders-relaterade saker. Men jag kan inte förstå vad han skulle få ut av att vara tillsammans med någon som är 14?

Medarbetare på Skor iFokus

Halvdansken
8/7/15, 4:09 PM
#27

Ta det lugnt. Du kommer att träffa "den mest perfekte killen" flera gånger till i ditt liv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: