Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 767 ggr
claravincent
2015-08-06 12:07

Språkresa

Jag och min kompis funderar på att åka på en språkresa nästa sommar. Drömmen är ju såklart USA, men det kostar vad det smakar 😉 Vi kommer få hjälp av föräldrarna men 10-20 tusen ska vi försöka få in själva - frågan är HUR? Kan mna få in så mycket pengar? en fjortonåring? på ett år?  🙂 Hur gjorde ni? eller har ni något tips?

Kommer säkert komma med fler frågor i tråden.

Tacksam för svar!😊


Annons:
MoaHermansson
2015-08-06 19:16
#1

önska dig det i present :)


[134643]
2015-08-07 17:09
#2

Dela ut reklam! Asdåligt betalt men du borde kunna knåpa ihop tillräckligt, hade jag jobbat i ett år hade jag fått ihop 15000 (tjänade 1200 i månaden). sen kan du ju önska dig pengar i födelsedagspresent/julklapp, och se till att spara så mycket som möjligt! Kolla upp om dina föräldrar kan vara villiga att betala för att du utför sysslor, typ jag fick betalt för att måla huset t.ex. Jag har även fått in en del genom hundpassning, men då gäller det ju att hitta någon som behöver hjälp när du kan, och det är inte alltid det lättaste. Lycka till i alla fall, språkresa låter superkul ^_^

matildapsvensson
2015-08-07 22:31
#3

Som ovanstående förslog, dela ut reklam/kvällsposten. Det tjänar man ganska bra på faktiskt. Har en kompis som tjänade 500 i veckan men det beror självklart hur många som köper av dig. Annars kan man ju alltid fråga nära och kära om de behöver hjälp med något så får du en slant för det. Att sälja saker du inte har nytta av är ett alternativ :) Önska dig i födelsedagspresent och julklapp.

Funderar också på att åka på språkresa nästa år till USA, Los Angeles eller kust till kust :)

[Tilde]
2015-08-08 14:35
#4

Finns det inget stipendium man kan söka? Ofta kan man ansöka om det när man åker med en organisation. :) Fast det gäller ju bara en av er då.

claravincent
2015-09-10 12:13
#5

Tack för alla tips :) #4 Åå, jätte bra förslag. Det ska jag kika på 👍


[Hästhoven]
2015-09-10 20:40
#6

Som de andra skriver, direkt reklam tex, hur mycket lön du får beror på antalet distrikt & hur svårtillgänglig miljö, du tjänar bäst om du delar ut i t.ex lägenheter. Har jobbat som reklamutdelare för ett par år sedan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: