Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1200 ggr
ostbollen
2015-08-08 17:31

Aldrig något att göra!

Hej hej! Har ni några tips på saker att göra? Jag bor ute på landet och sitter hemma varje dag och har så himla tråkigt! Min familj börjar bli trötta på att höra mig gå runt och klaga på hur tråkigt jag har, och jag klandrar de inte. Så, har ni några allmäna tips på vad man kan göra hemma på sommaren? Ps. Hade ingen aning vilken grupp min fråga skulle vara i.

Annons:
Hogwarts
2015-08-08 17:35
#1

Se på serier, rita, umgås med djur om du har några, gå på promenad, läs böcker, baka.

catcult
2015-08-08 17:42
#2

Leta upp bra TV-serier som du inte sett och marathontitta på alla avsnitt. 

Spela datorspel, har du inte mycket pengar kan du kolla in Steam och leta efter billiga (vissa kan till och med vara gratis!) indiespel.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Anna O.
2015-08-08 17:51
#3

Gillar du något särskilt? Har du någon hobby?

Anna O.
2015-08-08 17:51
#4

Eller några djur? :-)

KallaMigMimmi
2015-08-08 18:00
#5

Förslag -lär dig namn på blommer och växter. och vilka som går att äta eller  som man kan torka och använda som kryddor och  te.  se skillnad på träd som alm och asp. 

hitta fram en karta och utforska naturen Eller gör en egen karta och fyll i så många detaljer du kan uppmärksamma.  Skriv ut dig i en ny värld..

sker jag gjort när jag haft tråkigt:)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Älskamig]
2015-08-08 21:45
#6

SORRY för lång kommentar, men jag kan nog ha lite idéer. Hihi.. 
Ikväll har jag haft tråkigt och spenderat hela kvällen på att leta recept, både mat&bakrecept. Eftersom att jag bor själv, så är det så skoj att ha lite tips och idéer på vad man kan hitta på för smarrigt nu till hösten när vardagen sätts på spel igen.🙂 Går ju att hitta recept på smoothies och roliga frukostar med, vilket kan göra vardagen lite roligare. 

* Andra tips är att plocka bär; hallon, blåbär, vinbär, smultron.. Eller kanske kantareller till och med? Du som bor på landet måste ju ha tillgång till en hel del. 
Du kan ju alltid göra saft, sylt, marmelad eller någon god måltid (tänker just då på svampen!), för att utnyttja det du hittat. 

* Logga in på någon rolig hemsida, några tips är stallet.se, gosupermodel, stardoll eller kanske kamrat.com? Många sidor som kanske tycks vara 'larviga', men som det går att lägga ner lite dötid på. :) 

* Har du något fotointresse kan du ju alltid fota. Både djur, mat, människor och natur brukar vara skoj! :) Kanske kan du starta upp någon hemsida eller blogg, om du inte har det redan? Så kan du ju dela med dig av fotona där! Eller så kan du ju starta upp ett nytt instagramkonto med fokus på något speciellt?:)

* Ett annat tips är att rå om dig själv.. Ta fotbad, en varm dusch (ev. bad om du har badkar), använd ansiktsmask, raka dig, måla naglarna, använd hårinpackning osv. Allt för att "lyxa" till det lite. 

* Gillar du att rita och forma, kan du ju hitta på något skoj i Photoshop eller gratisversionen av Photoshop -> "Gimp"

Annons:
ostbollen
2015-08-09 21:32
#7

#3 och #4 , jag har två katter och nån hobby… Hmm. Gillar serier, att dansa och att shoppa typ… 😁 Men shoppa går ju inte när man ligger hemma 3 kilometer från närmaste busstation och utan lust att cykla…. Tack så mycket för de andra tipsen! Kommer hjälpa mycket ;)

Anna O.
2015-08-09 22:52
#8

Testa att göra egna danssteg och sedan träna in hela "numret". Om du kanske är intresserad av att göra videos kan du ju börja görs Videos på videofy tillexempel.

Calcifer
2015-08-10 00:27
#9

Om du gillar att dansa lär dig danser från typ filmer eller musikvideos. Brukar nästan alltid finnas någon tutorial på youtube. Minns att jag lärde mig dansen från Hannah Montana filmen. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: