Annons:
Etikettövrigt
Läst 1039 ggr
[Älskamig]
2015-08-08 19:26

Svårt med kompisar.

Jag känner mig så fruktansvärt ensam. 😐 Jag har inte umgåtts med en endaste kompis under hela sommaren, förutom min pojkvän några enstaka gånger. Merparten av sommarlovet har jag vart hos mina föräldrar ett par mil ifrån där jag bor, och där min pojkvän bor. Skulle ha träffat en "kompis" i sommar här där mina föräldrar bor, men efter allt som hon gjort för mig, kan jag knappast kalla henne för kompis. Jag vill inte ens ha någon vidare kontakt med henne egentligen. Hon har svikit mig, och under våra 'kompisår' så var det ofta så att hon gick ifrån mig och bytte kompisar, helt utan orsaker. Hon lämnade mig ofta ensam, jag blev utstött. 

När jag började gymnasiet så träffade jag 2 kompisar, vi kan kalla dem för X och Y. Jag trodde verkligen att det var "riktiga vänner", men jag har börjat se våra olikheter mellan varandra och tycker att det börjat 'skära sig' mellan oss. Bl.a hittar de på saker bara de två om kvällarna, som att ha filmkvällar osv. Allt utan att fråga mig, som bara bor 5 min ifrån dem!

Jag har aldrig vart intresserad av aktiviteter eller att festa, framförallt inte för att se det som något tillfälle att träffa andra.. 

Träffar jag några tjejer i min ålder, så känner jag ofta att jag inte passar in. Det är väldigt jobbigt :( 

Jag vet inte vad man ska göra.. :C Provat på nätkompisar, men det är inte så hållbart i längden för mig.

Annons:
Ellismakaroner
2015-08-08 19:52
#1

Jag är nog inte rätt person att svara egentligen, för jag vet själv inte riktigt hur man gör! Men känner igen mig, framförallt i känslan av att inte passa in. Min sommar är också rätt ensam, det blir lätt så på sommaren att alla blir slappa och så blir det svårt att ses. Och vad trist beteende av X och Y! Jag tror att det bästa sättet, även om det känns motigt och jobbigt, är att gå ut på aktiviteter och prata med människor, just för att träffa andra. Ibland klickar man. Det finns fina härliga vänner där ute, det är ju värt att anstränga sig för att hitta dem🙂


[Älskamig]
2015-08-08 21:33
#2

#1: Jo det har du rätt i :) tack <3

fsigge
2015-08-09 14:07
#3

Det känns som att jag läser mina egna tankar.. Är precis som dig. Jag har ägnat mesta delen av sommaren hemma och inte gjort någonting. Precis Innan sommarlovet skulle börja så hade mina "kompisar" på cirka 4-5 tjejer bestämt att ses utan att ens ha nämt det till mig. deras ursäkt var att de trodde att de hade frågat eller glömt av att fråga om jag ville följa med. Det kan ju också vara så men känns dock som att de inte ville att jag skulle följa med. Så vi har inte pratat sen sommarlovs-starten. Jag vet inte riktigt hur man ska beete sig när jag är med personer i min ålder. Jag vill så gärna göra något och vara ute med kompisar men tycker det är jobbigt att träffa folk då det känns som att jag är en plåga för personen. Jag kan skriva med folk om "att vi måste ses någon gång" men jag kan aldrig lyfta arslet å göra något. Så jag har samma problem som dig.. Gick upp på ett berg igår och bara satt där och grinade för att jag är så patetisk.

Frida

Upp till toppen
Annons: