Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1293 ggr
flaska
2015-08-08 19:32

Osäker i sin läggning?

Jag gillar både tjejer och killar men jag bryr mig inte så hårt om sex delen på dessa saker. Jag har aldrig haft sex med en tjej men kan känner mig ändå dragen till detta kön. Är jag bisexuell? Eller bara förvirrad? Kön är absolut inte viktigt för mig, heller inte sex delen är viktig för mig då jag inte är överförtjust av sex.

Annons:
Scorpio97
2015-08-08 19:42
#1

Man kan skilja på romantik och sexualitet om man vill, exempelvis att man är bi-romantisk men asexuell. Men om du kan bli attraherad av båda könen skulle jag säga att du är bisexuell eller pansexuell (tror det heter så)

Men det viktiga är ju vad du själv tycker. Vill du kalla dig bisexuell, så gör det. Vill du kalla dig något annat (eller inget alls) så går det precis lika bra.

Har du sett att det finns en HBT iFokus förresten? (: Går naturligtvis utmärkt att skriva här också, tänkte bara tipsa ifall du inte sett det.


//Jessie

Ellismakaroner
2015-08-08 19:44
#2

Ja då är du kanske bisexuell🙂Bisexuell kan vara rätt olika, man kan gilla ett "kön" mer än det andra, eller vara mer intresserad av det romantiska, eller det sexuella med vissa. Det kan kallas ex homoromantisk om man känner romantiska känslor men inte sexuella. Det kan också ändras över tiden. Men det kanske inte spelar så stor roll vad exakt man är, du är du helt enkelt 🙂


molam
2015-08-08 19:54
#3

Bisexuell eller kanske Bikurios?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hoseok
2015-08-09 22:05
#4

Jag tycker det snarare låter som att du är pansexuell. Men kom ihåg att ingen annan än du själv avgör din läggning, du måste inte kalla dig något! Inget tvång på det.

#3 Jag gillar inte riktigt termen Bicurious.. Det känns som att man inte tar bisexualitet lika seriöst på grund utav den termen. "Du är inte bisexuell, bara Bicurious", typ.

molam
2015-08-10 00:31
#5

#4 oh jag insåg inte det, förlåt, Det är ett normalt uttryck för mig dår brorsan anser sig Bicurious, men förlåt om du tog åt dig, det var inte meningen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[134643]
2015-08-10 18:38
#6

#5 Jag tänkte bara hoppa in och applådera lite åt din respons, det är så det ska vara, superkul att se c: Ts; Personligen lägger jag ingen större vikt vid vilken läggning jag har, jag vet inte riktigt hur jag känner för olika kön eller vad jag attraheras av, och det är helt okej för mig. Är det inte okej för dig däremot så kanske det kan vara en bra ide att att helt enkelt läsa på om alla olika läggningar, och sen testa dig fram. Känner du dig bekväm med något, så kör på det! Inser du ett tag senare att det inte var rätt, stryk det och ta något annat. Det är inte lätt att lista ut sin läggning, och för mig spelar det som sagt ingen roll heller, men jag förstår även om det kan kännas tryggt att ha ett 'fack', att veta vem man är och förstå dig själv :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: