Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 823 ggr
smellcaramell
8/10/15, 8:03 PM

Sminkborttagning

Någon som har tips på en bra sminkborttagning till blandhy som ganska lätt får finnar? Ska främst ta bort ögonmakeup med den och jag får aldrig bort all mascara och eyeliner även om jag gnuggar, hamnar alltid på handduken :(

Annons:
Grace2009
8/10/15, 8:08 PM
#1

Jag använder mandelolja. Har lite i en burk jag kan stänga. Jag doppar fingertoppen i olja lite lätt och "masserar" in det över ögonsminket. Torkar bort med bomullsrondeller när jag tror jag har löst upp allt. Sedan tar jag lite olja igen och masserar igen för att få bort eventuella små rester smink. Torkar av med fuktig handduk sedan. Jag använder vattenfast mascara och den går bort problemfritt.

Rebexi
8/10/15, 8:11 PM
#2

Jag använder kokosolja, fungerar jättebra för mig :) har dock hört andra säga att de tycker kokosolja är uttorkande :s

Cazzos
8/10/15, 9:50 PM
#3

Jag har använt olivolja ända sen jag började sminka mig för 2,5 år sen, men nu på senare tid så använder jag jojobaolja och tycker att mina ögonfransar har växt lite med jojoba (??). Olivolja är dock enklare att få tag på + billigare, jag rekommenderar det starkt! Vill dock påpeka att det kan svida något in i h*lvete med olivolja första gångerna och det känns som att man ska bli blind. Jag vet inte vad det beror på men det försvinner med tiden och jag har inte upplevt några "biverkningar", har inte nedsatt syn t.ex., haha!


[Outlawly]
8/10/15, 10:18 PM
#4

Jag gillar yves rochers makeup express remover. Går lätt att få bort mascaran med några få svep :)

fsigge
8/10/15, 10:24 PM
#5

#3 trodde jag var den enda som fick sån känsla, känns suddigt och ögonen rinner lite av någon anledning :/ Men det är ju helt klart "naturligast" med oljor som sminkborttagning än sånna man kan köpa. Rekommenderar också olivolja👍 brukar blanda i handen bara med lite balsam också.

Frida

Victoriastel
8/10/15, 10:56 PM
#6

#3 #5 Men blir inte huden väldigt fet av olivolja?

Annons:
fsigge
8/11/15, 12:07 AM
#7

#6 därför blandar jag den med balsam :)

Frida

hannaj98
8/11/15, 12:19 AM
#8

Jag använder Garnier Micellar Cleansing Water, och om jag har vattenfast mascara använder jag Garnier 2 in 1 makeup remover, eller Maybelines 2 in 1 makeup remover bara runt ögonen.

matildapsvensson
8/11/15, 10:49 PM
#9

Jag tycker Garniers avsminkningsservetter är toppen för att ta bort mascara osv. Inte speciellt dyra heller. Runt 20 lappen. Men sen har jag hört att olivolja ska vara bra också.

Jag själv använder servetterna och sedan Neutrogenas ansiktstvål :) (Jag har inte vattenfast smink)

Tokyo
8/12/15, 12:30 AM
#10

Jag har själv inte testat att använda kokosolja som sminkborttagning, men däremot har jag hört många säga att det funkar jättebra! Naturligt är det ju också.

Skogsraah
8/12/15, 10:31 AM
#11

Jag använder african black soap :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: