Annons:
Etikettövrigt
Läst 668 ggr
Daehyun_cheesecake
2015-08-11 20:02

Hjälp mig

För det första vet jag inte om detta är rätt forum att skriva i, men tänkte att jag lägger upp en tråd i lite olika.

Det är så att jag är rätt blyg som person och har varit i stort sett hela livet (är 20 nu). Jag klarar av att prata med folk, det gör jag. Men så fort man ska prata i grupp/hålla presentation och jag kommer i fokus blir jag knallröd, skakig och hjärtat bankar på….

Jag har intalat mig själv några gånger att det inte är ´farligt´men jag vet faktiskt inte varför jag blir som jag blir. Det är som en knapp som trycks på helt utan anledning. 

Jag kommer strax börja högskolan och då vill jag verkligen inte ha det här problemet med mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att kunna göra det bättre. Jag vill ju själv ändras och intalar mig varje gång att det är inget att vara "rädd" för.
Har ni några tips skulle det uppskattas, samt om du känner igen dig och lyckats jobba borta det, berätta gärna.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
:holmgreen:
2015-08-11 23:10
#1

Det enda som verkligen har fungerat för mig är att utsätta mig för det läskiga. Jag läste en kurs i retorik när jag gick gymnasiet, denna kurs var jag tvungen att läsa. I och med detta var jag tvungen att jobba bort det. Fick höra massor av knep, inget fungerade för mig. Det enda som fungerade var att utsätta mig för det gång på gång.


ostbollen
2015-08-12 16:45
#2

Jag brukar andas in i näsan. Vönta några sekunder, och sen andas ut egenom munnen. Gör det kanske 3 gånger precis innan din redovisning. Det hjälper mig otroligt mycket! :) Lycka till!

Upp till toppen
Annons: