Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 948 ggr
[Cloudy]
2015-08-11 22:53

Ingenting går min väg

Jag måste gå om en en klass. Igen. När jag fick reda på det gick jag bara in på rummet och grät. Grät i flera timmar. Jag kommer gå i samma klass som min lillasyster. Jag känner mig helt uppgiven. Besegrad. Det finns inget att kämpa för längre. Jag orkar inte. Det är tredje gången jag går om. Inte samma årskurs men det känns hopplöst. Första + andra gången jag gick om var det pga att skolan inte gav mig de resurser jag behövde. Rektorn förnekade min AS diagnos. Men nu… Nu är jag ju sjuk. Jag vet inte ens om jag kommer klara denna årskurs. Med tanke på att jag bara kan gå till skolan två dagar i veckan (inte ens hela dagar, bara någon timme) känns det inte särskilt troligt. Om du har ett tips, råd eller vad som helst så får du gärna skriva det. Jag vet inte hur jag ska orka gå dit. Tack på förhand //Cloudy

Annons:
Haku
2015-08-11 23:00
#1

Jag vet inte direkt något tips eller råd, men det känns som du behöver prata med någon! kanske en kurator brukar finnas på skolan? ge inte upp, vill du säga på vilket sätt du menar att du är sjuk? tråkigt att rektorn förnekade din aspergerdiagnos har du fått den på papper så är det självklart du har den och har säkert problem med den även fast man ibland har svårt att märka det på folk med asperger. Du får gärna skriva privat till mig så kan jag vara där till stöd. Kom ihåg skolan är inte heller allt! det finns så mycket mer här i livet, Lycka till!

matildapsvensson
2015-08-11 23:04
#2

Precis som Haku säger. Att gå och prata med någon kanske ger lite mer hopp och motivation. En vän, kurator eller någon annan. Nu vet jag inte i vilken klass du går men att plugga på distans och få mer fritid kanske hjälper? Slippa behöva släpa dig till skolan och sitta där och istället vara hemma, ta det lugnt och plugga när du känner att du orkar och klara av det. Styrke kramar!

vallhund
2015-08-11 23:29
#3

Om du är utredd o fått diagnosen AS så tror jag att rektorn begår tjänstefel. Vänd dig till skolkuratorn för hjälp.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Cloudy]
2015-08-12 07:27
#4

Jag tror inte vi har någon kurator. Det är en liten skola. Patetiskt nog kan jag inte säga att jag har en vän att prata med heller :/ Jag har en njursjukdom, som gör mig väldigt trött. Plugga hemma kan jag göra, brukar bara inte kunna komma igång :P Just det, glömde att skriva att jag går inte på samma skola med rektorn som vägrade hjälpa mig. Jag har bytt, fick honom att bli avstängd också! :) Pga andra saker också såklart, det var ingen bra skola…

[ThisIsWheels]
2015-08-14 13:56
#5

Jag känner igen mig i det du säger. Jag har varit borta mycket av olika anledningar och precis innan sommarlovet fick jag reda på att jag skulle gå om en klass. Jag grät i flera dagar och ville inte prata med någon… 

Men nu handlar det ju självklart INTE om mig utan om dig, Cloudy. Jag förstår inte hur din rektor kunde säga så! Men vad skönt att han blev avstängd så att ingen annan råkar ut för det som hände dig. Alla har vi något att kämpa med och tyvärr så inser inte alla människor det. Men jag tycker precis som de andra att plugga på distans kan vara en lösning. Hoppas verkligen att det löser sig och ge inte upp!

Styrkekram från Wheels

catcult
2015-08-15 03:07
#6

Jag hade vägrat att gå om om jag vore du! Det ska räcka att dyka upp ungefär två dagar i veckan i skolan, resten av tiden kan du studera hemifrån/jobba på inlämningsuppgifter och om du har behov av det ska skolan ordna så att en lärare kommer hem till dig för att undervisa. Tänk på att det räcker med att ha godkänt betyg i Svenska, Engelska och Matematik och bekymra dig inte över de andra ämnena. Har du en särskild sjukdom har du också rätt till att komma in på gymnasiet (på en vanlig linje, inte IV) trots att du bara har godkänt i grundämnena.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
[Cloudy]
2015-08-15 17:42
#7

Tack för alla svar! Får väl plugga på dialysen när sjukhusläraren kommer, men hemma också… Problemet är bara att jag är så trött! Men jag hoppas det blir bra. Tack igen. //Cloudy

Upp till toppen
Annons: