Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 826 ggr
Therese38
2015-08-12 23:45

Starka känslor?

Jag är mest nyfiken vad det är som orsaker så starka känslor hos vissa personer jag möter. Därför tänkte jag skriva ett inlägg. Jag hade en lärare i 6.an och 7.an som jag tyckte mycket om. I 6.an la jag knappt märket till henne, men i 7.an började jag tycka om henne väldigt mycket. Jag fick bara starka känslor. Ville att hon skulle tycka om mig, tänka att "tänk om hon var mitt barn". Kanske låter lite töntigt men aja. Det smög sig på och till sist blev jag blyg för henne. Ville inte göra bort mig och undvek henne. Hon slutade senare var min lärare och jag tänkte, "shit vad ska jag nu gå runt och tänka på. Kommer jag någonsin känna såhär igen?" Men det gjorde jag. Jag har nu känt såhär med ett antal personer. Och dom flesta har faktiskt, tror jag, gillat mig tillbaka. Men jag vill inte vara så förbaskat blyg för personerna. Nu har jag väldigt starka känslor för en äldre tjej. Hon är super snäll och verkar gilla mig från första början. Det är inte flickvän eller pojkvän känslor. Väldigt svårt att förklara. Hur jag jag få dessa personer att gilla mig mer? Och framför allt, inte bli så förbaskat blyg. Jag vill vara den glada och framåt, som hon skulle tycka om. Jag tror hon tycker om mig, men jag vill ha mer uppmärksamhet. Jag tror att personerna först gillat mig, sedan har jag märkt av det och börja tycka om personerna mer. Puh.. Blev en lång text och väldigt svamligt. Hoppas ni förstår..

Annons:
Therese38
2015-08-13 13:41
#1

Putt :/

hannaj98
2015-08-13 14:36
#2

Hur har du det med dina egna föräldrar? Om man känner att man inte får tillräckligt mycket uppmärksamhet/kärlek av sina föräldrar, så är det vanligt att man försöker hitta uppmärksamhet och kärlek från andra vuxna som visar att de bryr sig. 

Det är också helt normalt att bli blyg för någon om det känns viktigt att denna personen ska tycka om en. Man vill inte göra något fel. Men tänk på att om personen ifråga tyckte om dig först, så gjorde denna det för att du var precis den du är. Så du behöver absolut inte ändra på dig eller något. Bara var dig själv så kommer de fortsätta tycka om dig. :)

Therese38
2015-08-13 16:41
#3

Jag har jätte bra relation till mina föräldrar. Jo, det kanske är så. :)

Upp till toppen
Annons: