Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1551 ggr
hund_katt
8/16/15, 12:01 AM

Homo, bi, osv hjärnan lurar?

Är det sant att i tonåren så kan hjärnan luras så man tror att man är homo, bi eller något annat? Sen när man går ur tonåren/puberteten så slutar man som hetero ändå? Eller som homo, eller bi, eller annat, ja, man slutar som det man ska vara resten av livet. Så liksom man kan tro att man är homo, blir kär i samma kön, fast sen när man blir äldre så slutar man och går över som hetero igen? En som sa att det va så, därför jag undrar cx

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Hogwarts
8/16/15, 12:04 AM
#1

Nej…

Rafflan
8/16/15, 12:06 AM
#2

Som ung kan man känna sig förvirrad och då misstolka sina känslor, också kan man vara tveksam och vilja prova. Men även om det visar sig vara en sak kan det senare i livet ändras igen. Finns ju personer som kommer på att dem inte är hetro i tonåren, andra känner det först när dem är 30-50 år, aldrig hört om någon äldre än 50 som byt läggning men det finns säkert äldre med.

Sedan kan det bli att man känner sig hetro som ung, känner sig homo när man blir äldre och sedan som vuxen kanske man blir hetro igen.

Det är vad du känner, dina känslor som avgör hur du är, lyssna på dem så blir det rätt ska du se :)

Honestyisdead
8/16/15, 12:06 AM
#3

I tonåren kan man vara osäker på känslor eftersom det finns så mycket hormoner i kroppen och man försöker hitta sig själv. Men man är inte bi eller homosexuella ett tag. Det föds man till.

Rafflan
8/16/15, 12:08 AM
#4

#3 där håller jag inte med, folk kan vara 100% hetro, kanske gifter sig och skaffar barn, sen skiljer dem sig när dem är runt 35-40 år och upptäcker då att dem dras till samma kön fast dem aldrig haft såna känslor tidigare i livet.

Mirrorglace
8/16/15, 12:10 AM
#5

nej verkligen inte, men man brukar testa sej fram för o få reda, o sedan kanske märker att det inte var något för hen.

❤️

Ikajo
8/16/15, 12:20 AM
#6

#0 Det är naturligt att vara nyfiken i tonåren men det har absolut inget att göra med din faktiska sexualitet. Många som är homosexuella känner det på sig redan som barn men då mer som romantiska känslor. Jag insåg inte att jag var bisexuell förrän jag hade blivit vuxen och flyttat hemifrån. Andra inser det långt innan.
Men det är helt naturligt att vara nyfiken i tonåren och det är inte alls ovanligt att en del väljer att testa sex med någon av samma kön utan att för den skull vara bi- eller homosexuell.

#4 I så fall var de antingen bisexuella eller homosexuella men undertryckte den delen av sin personlighet. Du föds med din sexualitet, oavsett hur lång tid det tar att upptäcka den. Det är fullt möjligt att känna sig attraherad till någon utan att man reflekterar över det eller ens inser det. Många som har varit gifta och sedan skiljt sig har sedan berättat hur de alltid känt att något inte stämde och att de inte kunde vara sig själva.
Du bör också skilja på sexuell attraktion och romantisk attraktion. All attraktion är inte sexuell och då reagerar man inte lika mycket.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Honestyisdead
8/16/15, 12:25 AM
#7

#4 Man blir inte bi eller homosexuella plötsligt i vuxen ålder. Man har alltid varit det men inte levt ut det av olika anledningar.

Rafflan
8/16/15, 12:55 AM
#8

#6 & #7 man kan ju ändra attraktion genom livet, tex kanske man först gillade vita, väl musklade "bad guys" killar, sedan gillar man mörkhyade lugnare mys killar. Så det kan ju ändras genom livet vad man attraheras av, och det borde då även gälla vilket kön man attraheras av.

Att säga att alla som var hetro och sedan blev homo tryckte undan sina känslor är felaktigt.

Honestyisdead
8/16/15, 1:02 AM
#9

Då är vi oense.

Ikajo
8/16/15, 9:45 AM
#10

#8 Det är inte i närheten av att vara samma sak. Jag har aldrig haft en relation med en kvinna och det är sex år sedan jag hade en relation med en man. Jag är ändå bisexuell. Smak är inte samma sak som sexualitet. Du kan inte jämföra de båda. Jag trodde att jag var heterosexuell tills jag nådde den punkt där jag var tvungen att erkänna för mig själv att så var inte fallet. Det var bland det svåraste och jobbigaste jag någonsin gjort. Jag kunde se tillbaka på mitt liv och se tillfällen då jag hade varit attraherad till en tjej men inte tolkningsutrymmet att inse det. Förrän jag nådde den punkten. Jag blev inte bisexuell, jag ändrade inte tycke och smak. Jag blev tvungen att erkänna sanningen inför mig själv. Du har ingen aning om hur det känns. Hur fruktansvärt ensam jag kände mig. Hur rädd jag var. Du kan inte förstå. Medlemmar av min familj har haft svårt att förstå. Då har jag ändå haft tur. Väldigt tur.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Scorpio97
8/16/15, 12:15 PM
#11

Personligen anser jag att sexualiteten kan förändras under hela livet, det måste inte vara konstant. Sen är det säkert så att en del förtrycker sin sexualitet och aldrig levet ut det, eller upptäcker det väldigt sent i livet. Men jag tror alltså inte att det måste vara så för alla, utan jag tror att den sexuella läggningen faktiskt förändras för vissa personer under livet. 

Men i tonåren är det nog många som är nyfikna eller osäkra, och därför provar på andra sexualiteter. Då kan det ju bli så att man först är hetero, men "är" bi under tonåren och sedan återgår till att vara heterosexuell. Då måste det inte vara så att man faktiskt "bytte" sexualitet, utan bara att man inte var säker själv eller provade på.


//Jessie

hund_katt
8/17/15, 7:55 PM
#12

Okej, tror jag förstår nu c: Men när man är i tonåren, då letar man ju efter sig själv, och då även som andra sagt, man testar vad man gillar. Kanske det min kompis hade hört men inte förstått och sen fått mig förvirrad xD

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Yehet121
8/17/15, 8:57 PM
#13

#12 Ja jag har letat mycket efter mig själv i flera år, och jag testade och experimenterade mycket, både med tjej och kille, och trots att jag tyckte om att vara med tjejen som jag testade med så kom jag fram till att det är killar som jag gillar bäst. Problemet för mig var att jag ansåg mig vara gay, men samhället såg mig som hetero vilket gjorde mig väldigt förvirrad. Och först nu vet jag varför jag blev förvirrad. Jag är transsexuell. Jag är en transman som inte har börjat könskorrigering än. Och det gör att folk kan bli förvirrade när jag säger att jag är gay och gillar killar. Jag kan få frågorna "Men du är ju tjej, då är du väl hetero?", "fast du har ju en tjejkropp, så då är du ju inte gay?" och "Är du säker på att du inte är bi, du säger ju själv att du har varit med en tjej och gillat det?" Jag förstår att folk inte fattar vad jag pratar om ibland eftersom att när jag och dem jag pratar med hade sexualkunskap i skolan så pratades det inte mycket om transsexualism. Oj känner att jag kanske gick lite off topic :) 

Jag är en transkille på 18 år, som för stunden och i flera år tillbaka har varit gay. Jag vet inte hur framtiden ser ut för mig, jag vet inte ens om jag kanske är bi, men just nu så orkar jag inte fokusera på min sexualitet samtidigt som studierna och min transutredning, så jag lämnar min sexualitet till framtiden :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: