Annons:
Etikettövrigt
Läst 1366 ggr
Hogwarts
2015-08-17 01:28

rädd

Det var en tvestjärt på väggen över min säng och nu vågar jag inte sova. Min syster tog bort den men är rädd att det ska komma fler, tänk om det ramlar ner massor från taket och begraver mig levande. Vågar inte gå på toa för är rädd att det ska krypa upp massor från toan… kommer säkert drömma om dom små äcklena om jag somnar. Ew. Någon mer som är vaken som kan hålla mig sällskap?

Annons:
Haku
2015-08-17 02:18
#1

Det finns  kryp hemma som man inte ser många gånger för dem är små även i rena hem, silverfisk och spindlar brukar ibland bosätta sig hemma osv det kommer inte komma massor på en och samma ställe och "begrava dig levande" då kommer du hinna vakna och ta bort dem och dessutom har jag aldrig hört det hända om att så många skulle kommit på en och samma ställe och ramla ner på folk, och på toan kommer dem inte krypa up massor av dessutom är dem nog mer rädd för dig än vad du bör vara rädd för dem. Denna rädsla du har låter lite överdriven då du inte ens kan sova måste vara jobbigt för dig? jag skulle rekommendera dig att trotsa din rädsla för den är obefogad det är det enda sättet att vinna mot den gå och lägg dig och läs en bok eller något.

[134643]
2015-08-17 11:04
#2

Hahah åhh, det vara bara ett par dagar sedan jag själv hade en tvestjärt i rummet! Jag fångade in den och släppte ut den, i full panik typ. Jag satt och chattade med min pojkvän så han fick lugna ner mig och få mig på andra tankar. Nu är det ju visserligen för sent, men för nästa gång kan den säkert vara bra att prata med någon om något helt annat ett tag innan du går och lägger dig. Sen kan jag ju även säga att jag absolut inte blev begravd av tvesjärtar och har inte sett en till efter det! :) Hoppas det löste sig för dig och att det kanske blir lite lättare om det händer igen c:

Hogwarts
2015-08-17 13:49
#3

#1 jag är inte rädd för silverfiskar eller spindlar, det är tvestjärtar som är hemska

Haku
2015-08-17 14:44
#4

#3 ah och jag nämnde bara exempel på vad för småkryp som kan finnas hemma. Tvestjärtar kan också finnas hemma.

Hogwarts
2015-08-17 15:17
#5

Och varför tror du att jag vill veta det?

Haku
2015-08-17 15:19
#6

#5 Jag vet inte, jag tänkte bara att det är egentligen inget att vara rädd för vi har tur som inte har gift spindlar osv som är en riktig fara naturligt i sverige ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: