Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1041 ggr
Eioo
2015-08-18 19:36

Flyga med alcohol!

Hello. På fredagnatt/lördagmorgon åker jag utomlands! La märke till att jag har lite vodka kvar som behövs drickas upp (Inte mycket).

Undrar om det är ok att vara milt (absolut inte helpackad!)  berusad när man flyger? Om inte annat för att göra det lättare att somna på bussen/flyget som förövrigt kommer vara mina sängar för natten. Jag blir så oerhört grinig om jag inte får min sömn och skulle vara tråkigt att börja semestern med ett tjaffs. Vi anländer typ kl 10 på förmiddagen och måste påbörja dagen direkt.

Annons:
Scorpio97
2015-08-18 19:42
#1

Personalen har rätt att neka dig ombordstigning om dom upplever att du är berusad. Vad som räknas som berusad är otroligt subjektivt, det går inte att svara på exakt hur mycket man kan dricka innan man blir nekad. Det beror på personalen ombord, och även på ditt beteende. 

Jag skulle inte chansa.


//Jessie

Hoseok
2015-08-18 20:17
#2

Det är bara något du själv kan avgöra. De har rätt att neka dig boarding om de tycker du är för berusad. Och det är bara du som vet (borde veta) vart din gräns går.

smellcaramell
2015-08-18 20:48
#3

När jag flög en gång så var det en man som hade med sig sprit i handbagaget, vart nekad att ta med det, hällde i sig en hel del innan de hällde ut resten, han gick igenom säkehetskontrollen och köpte mer sprit i taxfreen, drack under flygresan och spydde, kom fram till antalya, vart nekad att kliva på transferbussen ( som han blev skjutsad till i rullstol) , fick åka taxi 2.5 timme till sitt hotell, sedan på hemvägen skämdes han och ville typ sjunka genom golvet, så ja, det går att komma på ett plan aspackad, men risken är att man blir lämnad innan säkerhetskontrollen..

MagArne
2015-08-18 22:10
#4

Köp åksjuketabletter på Apoteket. Brukar man bli lite dåsig av och man sover gott. Ingen baksmälla i alla fall vilket jag tror din metod kan leda till och hur grinig är du då?

[Tilde]
2015-08-19 13:50
#5

Packar du flaskan i bagaget är det ju ok! Bara du inte har det i handbagaget eller är full ombord på flyget.

Upp till toppen
Annons: