Annons:
Etikettövrigt
Läst 668 ggr
ilenna90
2015-08-19 16:48

ebay

tänkte bara höra med er som beställt lite större grejer från ebay. 

jag funderar på att köpa några samlarfigurer från kina men dom kommer i en kartong och jag tvivlar på att den kommer få plats i brevlådan. Har ni fått hämta ut på posten istället då? och har ni då fått betala extra för det? 

har ni tips på något annat ifokus-forum det här skulle passa så säg gärna till! :)

Annons:
Hoseok
2015-08-19 16:52
#1

Ja, det skickas till posten eller postombud där du måste hämta ut. Det kan tillkomma tull. Jag var tvungen att betala 300 kr extra för en stor panda-kostym (Med huvud, kropp osv. En cosplay, alltså.)

Att hämta från posten kostar inte. Det som kan tillkomma är tullen.

ilenna90
2015-08-19 16:54
#2

okej tack! 
har beställt smågrejer massa gånger från kina/hongkong och aldrig behövt betala tull. Men det kanske är större risk om det är något större? Kartongen borde inte vara särskilt stor, max pastakartong-storlek skulle jag tro. Men 300 kr extra låter ju inte vidare kul. 

men det var ju bra att det inte är någon avgift från posten i alla fall :)

Aleya
2015-08-19 16:58
#3

Tull kan tillkomma samt att du måste hämta det på posten. Sen vill jag bara i förväg varna och säga att om du vill ha äkta vara så rekommenderar jag intr att köpa från Kina då det är många plagiat i cirkulation där samt att kvaliteten på varan kan variera.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hoseok
2015-08-19 17:03
#4

Ja ju större det är desto större risk blir det med tull. Framför allt om det är ihåliga saker osv..

ilenna90
2015-08-19 17:13
#5

Det spelar ingen större roll om dom är äkta eller inte för mig, dom är inte särskilt dyra :) är från en animeserie jag tycker jättemycket om ^^)

[Udoon]
2015-08-19 17:15
#6

Jag brukar handla mycket på ebay, och brukar i stort sett aldrig åka på att betala tull.  Mest risk för det om det är lite dyrare grejer, dyraste jag köpt på ebay kostade ca 350kr, och det blev ingen tull på det. Den grejen var lite större också, så fick hämta den nere på Ica🙂

Annons:
ilenna90
2015-08-19 17:18
#7

#6 åh det låter ju bra! tack för svaret. 
det jag ska köpa blir nog runt 150 kr max :)

Upp till toppen
Annons: