Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1095 ggr
Awoma
8/19/15, 7:24 PM

Helt sjukt..

(Visste ej vilken grupp jag skulle välja) 

Iallafall vi badar med skolan denna veckan, idag & imorgon. Alltså har jag imorgon på mig att bevisa att jag kan simma.. om man inte gör det dessa två dagar under hela terminen ( man kan inte visa någon annan gång typ nästa vecka ) får jag underkänt.

Jag kan inte simma då jag har ''tjej veckan'' och är rädd att tampongen ska fastna eller att jag inte kan få ut den.. och ja jag har redan sagt till och berättat hur det ligger till. Han bara säger att jag får underkänt om jag inte visar att jag kan simma,  kan dom verkligen göra så? 

Btw går i 9:an och kan simma.

Annons:
axa
8/19/15, 7:29 PM
#1

Har ingen koll nu, men tänkte rekommendera menskopp om du är orolig för tampongen.

Jag skulle inte gå med på det. Prata med dina föräldrar som i sin tur får kontakta rektorn. Rektorn bör ha koll på det.

Awoma
8/19/15, 7:33 PM
#2

Njaa.. har läst om menskopp då testar jag nog tampong ist.

Ja, jag tänkte göra det även kuratorn. Hoppas dom är där imorgon, då vi har idrotten sista lektionen så har lite tid på mig. I värsta fall får jag väl försöka med tampong. Har ändå C i idrott kan väl inte gå från C till F för att inte visat att jag badar eller?

[Tilde]
8/19/15, 7:48 PM
#3

Tror absolut inte de kan göra så. Man måste såklart få fler chanser på sig! Vad gör man om man ligger hemma med brutna ben eller influensa liksom? 🤔

Awoma
8/19/15, 7:57 PM
#4

#3 precis :/

[Daisy-Moa-Elsa]
8/19/15, 8:00 PM
#5

Om du inte vill använda tampong och inte får din lärare att förstå, be dina föräldrar prata med skolan om att du får göra det en annan vecka. Har ytterst svårt att tro att skollagen kan tvinga en tjej till att använda tampong för att bevisa en viss dag att hon kan simma.

matildapsvensson
8/19/15, 8:54 PM
#6

Vi hade så på skolan som jag gick på innan, när jag gick i nian att om man av någon anledning inte kunde vara med på den dagen man skulle ha simning så fick man följa med när någon annan klass hade istället. Fråga om det går att fixa. De kan inte tvinga dig att simma när du har lingon veckan. Jag själv hade total vägrat oavsett om jag hade tampong eller ej.

Annons:
Awoma
8/19/15, 9:05 PM
#7

Ska prata med kuratorn ( om hon är där,hoppas) Och om inte får jag prata med rektorn.. Uch, hatar sånt här kan ju bada har inga problem med det herregud.. så typiskt.

LeeKnow
8/19/15, 10:14 PM
#8

Bore inte läraren kunna kolla gamla betygen och se att du kan simma?

lovemysack
8/19/15, 10:21 PM
#9

Om en kille ligger hemma och är sjuk så kommer han får göra om det! Om han är där och har ont i halsen kommer han få underkänt. Om du är hemma och "har ont i huvudet" så kommer du få göra om det vid annat tillfälle. Om du är där å har mens så kommer du få underkänt… :/ Så simpelt är det. Har själv en halvtaskig idrottslärare! Alla är lika…

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

hannaj98
8/19/15, 11:51 PM
#10

Som sagt, det är klart att det måste finnas alternativ. Någon kommer ju vara sjuk just den dagen och det betyder inte att man får F. Samma sak om man har mens. Vanligtvis brukar det finnas ett tillfälle då alla från olika klasser som har missat åker och simmar tillsammans.

Eftersom min lärare i nian inte var så smart och satte detta tillfälle exakt en månad senare (Bra idé….) Så fick de som inte kunde vara med den gången heller åka själva till ett badhus och simma och be en badvakt skriva under att de kunde simma.

Awoma
8/20/15, 1:06 PM
#11

Ja, jag har sådan tur haha XD Okej så idag trodde jag ju då att vi skulle simma vilket vi skulle MEN läraren sa att vi skulle kolla film istället med alla andra klasser då vi ska på en resa om någon månad.

Puuhh och förklarade det för min lärare och han skulle prata med idrottsläraren. #9 Ja det är mycket märkligt.

Awoma
8/20/15, 1:09 PM
#12

#8 Nä, tyvärr han sa att man måste visa det varje termin. Sa det till honom med xP

H_T
8/20/15, 7:45 PM
#13

Du kan också be en simlärare i simhallen om dom kan titta när du simmar de längder du ska. Simläraren skriver under ett papper där det står vad du kan och så lämnar du det till läraren. Så då kan du simma nästa vecka eller veckan efter det för betyg sätts ju i slutet av terminen.

A crazy little bitch! 👍

Annons:
Haku
8/21/15, 10:03 AM
#14

Jag tycker det låter konstigt,  jag kan inte använda tampong/menskopp av olika anledningar  delvis pga kraftiga blödningar så det kan blöda igenom i vattnet om jag skulle bada med det, jag använder annars bara binda! och enligt mig är det inte kul att bada med mens oavsett!

Upp till toppen
Annons: