Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1039 ggr
lola99
2015-08-19 22:16

Får panik av skola

Jag blir stressad och får panik i skolan när jag sitter i flera timmar i ett klassrum. Det funkar inte och jag kan inte ta in något som läraren säger. Jag är fruktansvärt skoltrött och vet inte vad jag ska ta mig till. Detta med skolan har lett till att mina betyg hängde på kanten till ett underkänt i matte. Jag känner att jag måste ha mer variation, kanske plugga hemma istället för i skolan och kunna ta allt i min takt men även få saker gjort.

Jag har även otroligt svårt för muntliga prestationer inför klassen eller ens bara läraren. Jag mår jättedåligt (ångest som får mig att gråta) när jag hör att vi ska ställa oss där inför någon och prata. Jag har socialfobi då jag även har svårt för att utföra uppgifter när någon kollar på och att jobba i grupp funkar inte. 

Vad ska jag göra? Läsa på distans, hoppa av (helst inte)? Det funkar inte att träna bort min "scenskräck"  för jag har redan försökt i 7 år men jag mår så otroligt dåligt. Detta gäller både inför kompisar, lärare, föräldrar, klasskompisarna osv. Nu går jag gymnasiet så muntliga är obligatoriskt.

Annons:
ostbollen
2015-08-20 08:01
#1

Jag skulle föreslå att kolla om du kan läsa på distans. Om du inte får göra det hos den skolan du går i nu gissar jag att du får försöka hitta ett annat gymnasium om byta så att du kan läsa hemifrån! Lycka till!

Upp till toppen
Annons: