Annons:
Etikettövrigt
Läst 9022 ggr
ak1895
8/20/15, 11:17 PM

Avskedspresent?!

Visste inte riktigt vart jag skulle göra av det här inlägget men tänkte att någon här kanske kan hjälpa mig! Min kompis familj flyttar utomlands i slutet av månaden och ska ha avskedsfest snart. Vi närmsta vänner är bjudna och jag känner att det passar sig att lägga ihop till någon form av avskedspresent till hela familjen liksom. Blommor kan ju tänkas vara det enklaste men iochmed de flyttar är det kanske inte så bra. Någon snälla som har något tips på vad vi kan köpa? Vi är alla minderåriga så vinflaskor etc är ju heller inget alternativ

Annons:
Nervöst Skall
8/20/15, 11:24 PM
#1

Nått som får dom att tänka på Sverige eller er stad kanske, en liten bit av hemma ^^

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Elinmatsdotter
8/20/15, 11:47 PM
#2

Skrapbook?

[Outlawly]
8/21/15, 10:13 AM
#3

Kanske en mat-korg av något slag? med svenska delikatesser, lite röt ren och lax osv

Fast det beror ju vart de ska flytta om man får ta med in i det landet :)

[Zachapacka]
8/21/15, 2:27 PM
#4

Massa svenskt godis?

Stortroll
8/22/15, 10:37 AM
#5

Lösgodis då det är ganska ovanligt utomlands, många svenskar vet jag saknar det när de flyttar.

Titta gärna in här ---> Min blogg

[Tuulikki]
8/22/15, 12:10 PM
#6

Håller med om att godis är kul att få om man ska flytta utomlands, om din kompis nu äter godis.

Annons:
[Hästhoven]
8/22/15, 12:24 PM
#7

Godis är alltid roligt att få, kanske en  väska/korg med kompisens favoritgodis från Sverige? ;-) 

Men skulle även rekommendera något annat som inte är ätbart, kanske ett fint ljus där det står något, t.ex. du är en speciell person, du är älskad eller liknande? 

Eller så klistrar ni in bilder på er & era vänner tillsammans i en bok. Det sistnämnda hade jag gärna velat få om jag skulle flytta utomlands, då kan man kolla tillbaka på alla fina minnen tillsammans :-)

Ge ett fint vänskapsarmband?

Decemberbarn
8/23/15, 5:46 PM
#8

Jag har själv nyligen flyttat utomlands och fick brev av mina vänner att läsa på planet, födelsedagen osv och en liten låda med lappar med olika minnen skrivna på. Jag blev superglad! Vet andra som fått ett kuvert för varje vecka de ska vara borta med något foto eller liten text i. Jag tror att det är denna typen av presenter som blir mest uppskattade! Personliga saker som knyter an till saker ni gjort tillsammans. Godis är nog också väldigt uppskattat. Tips är att inte köpa något jättetungt eller som tar mycket plats då de flesta som flyttar utomlands är rätt begränsade i hur mycket de kan ta med sig och får rensa ut mycket. Skriv gärna vad det blev sedan!

ak1895
8/24/15, 8:38 PM
#9

Tack för superbra tips! Det blev en korg fylld med godsaker och ett avskedskort samt en stor ljuslykta (hennes mamma älskar lyktor nämligen) som de ska kunna ha ute i kolonistugan de köpt för att bo i då de kommer ner över högtider och sommar etc. Kan för övrigt nämna att jag personligen gav dottern, alltså min bästa kompis, ett fotoalbum med alla våra bästa minnen samlade och vårt kompisgäng lade ihop till en stor prydnadskudde varpå vilken vi strök på vår finaste gruppbild med transferpapper. Hon älskar inredning och design så hon blev superglad, och på så sätt kan vi på sätt och vis vara med henne i mer än bara tanken :)

Upp till toppen
Annons: