Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1669 ggr
Hogwarts
2015-08-21 16:26

Hur blir man vän med folk?

Jag har börjat i en ny skola och det finns en tjej där som verkar cool, och jag är jätteblyg och vågar inte starta konversationer. Hur gör man egentligen?

Annons:
[Lindis123]
2015-08-21 19:16
#1

Ja du, det funderar jag också på:/ Om jag pratar med folk jag inte känner brukar jag vänta på någt tillfälle att prats med dem, typ sitta bredvid dem i maten eller något. Du kan fråga frågor av personen du vill bli vän med, folk älskar att prata om sig själva!

[Howres]
2015-08-21 23:29
#2

säg "Hej!" precis som #1 sa så älskar personer att prata om sig själva,  så resten brukar gå lätt 👍

[Älskamig]
2015-08-22 22:04
#3

När jag började gymnasiet så kände jag ingen. Verkligen ingen! Fanns en tjej som trodde att hon var/är cool som går i klass med mig, och hon tog väldans plats när vi började gymnasiet. Dock så tog jag för mig, trots hennes "coolhet", och började prata med alla i klassen. Oftast vid skåp och innan lektion, för att lära känna lite nytt folk! Det verkade uppskattas👍 Oftast frågade jag de om vad dem hette, vart de kom ifrån, om de skulle välja fjärde året på min skola osv. Ja lite olika frågor!🙂

Saprey
2015-08-27 21:17
#4

jsg skaffar kompisar extremt lätt Liksom de är kanske för att jag tar plats och är söker på mig själv men liksom vad ör det värsta som kan hända bara kör och visa dina bästa sidor:)

Upp till toppen
Annons: