Annons:
Etikettövrigt
Läst 1430 ggr
[Älskamig]
8/23/15, 5:53 PM

Tips för körkort!

Nu är det så att jag ska ta en intensivkurs i v.44-45. Jag har fått låna körkortsböcker av min pojkvän, som dock är några år på nacken. Jag har inte kört supermycket, men lite i alla fall.

Nu undrar jag ifall ni har några bra tips för att plugga inför teorin för körkort samt länkar med övningar och så vidare? 

Ge era bästa tips! Tack så länge. ❤️

Annons:
Hoseok
8/23/15, 6:41 PM
#1

Sitt i körskolan överdrivet mycket. All tid du kan lägga, lägger du på att sitta där. Den metoden funkar ju inte för alla (många behöver avbrott osv) men det funkade för mig.

[Älskamig]
8/23/15, 7:45 PM
#2

#1: Jag har ju valt intensivkurs och då är det under 2 veckor jag spenderar tiden på körskolan. Därav har jag inte tid att sitta i körskolan innan dess :P Och ingen möjlighet heller, då jag inte bor i den staden!

Amaandaaaa
8/23/15, 9:56 PM
#3

Jag valde också att gå en intensivkurs och då fick man göra "testprov" på internet, tror att det var genom körkortsportalen.
Får man godkänt på dem kommer det att gå bra på teoriprovet :) Och som sagt spendera den tid du får på körskolan, man har inte körlektioner hela tiden utan teoripass också.

Lycka till!

felle-j
8/27/15, 7:40 PM
#4

Gör många testprov på internet. Det fungerade väldigt bra för mig. Läs igenom teoriboken någon gång och läs sen igenom det som du är osäker på igen. Plugga in så att du kan alla vägskyltar. Jag började inte plugga teori förrän en månad innan provet och det gick alldeles utmärkt. Proven på internet var nog det som gjorde det mesta. De är inte exakt utformade som det riktigta provet men man förstår principen och lär sig mycket.

Upp till toppen
Annons: