Kropp och själ

Knottror i ansiktet

2015-08-27 19:59 #0 av: haloo

Hej!

Jag har sedan 1/2 år tillbaka fått små knottror mellan ögonbrynen och upp till pannan. De är hudfärgade, men man ser de väldigt mycket och är väldigt jobbiga. Jag tvättar ansiktet med Clearasil face wash morgon och kväll, och tar bort sminket med rosenvatten. Jag dricker vatten mycket så tror inte det beror på det. Har även väldigt oljig hy om det hjälper.  Vad borde jag göra?

Anmäl
2015-08-27 20:15 #1 av: Hera

Det kan bero på hormoner och då finns det vad jag vet inget som hjälper.  Kan dock berätta att det märket förvärrade mina problem. 

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2015-08-27 21:07 #2 av: haloo

#1 jasså? kanske får byta till något mildare då..

Anmäl
2015-08-27 21:50 #3 av: Hera

#2 Jag tror det är bättre :)

Anmäl
2015-08-28 18:22 #4 av: [Älskamig]

Jag blev otroligt torr av min Clerasil, trots att den tog bort mina större finnar/akneproblem. Nu använder jag en orange (ibland rosa) flaska från Neutrogena! Funkar jättebra och jag är sällan torr i ansiktet. Förlägen Du kanske kan prova den? Du hittar den i de flesta matvaruhandlar!

Anmäl
2015-08-29 12:30 #5 av: hannaj98

Jag insåg nyss pga ett tips från någon här på ifokus att det jag trodde var finnar/plitor mellan ögonbrynen var inflammerade hårsäckar pga att jag plockar hårstrån mellan ögonbrynen. Kanske är det de som är problemet? 

Anmäl
2015-08-29 13:31 #6 av: Hera

#5 Då brukar det vara röda prickar/knottrig.  Inflammation blir röd.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.