Annons:
Etikettövrigt
Läst 5661 ggr
[Älskamig]
8/28/15, 1:54 PM

Hur skriver man med killar? Ge mig tips!!

Hej,

Jag är nyfiken på att främst bli mer kompis med en kille i min klass. Han har flertal av gånger försökt fånga mitt intresse genom att skriva och så, men jag har inte alls vart så "haj" på att skriva tillbaka. Nu tänkte jag dock ta initiativ i att göra det, men jag har absolut INGEN aning om vad jag kan skriva till honom förutom "hej vad gör du?" … Det är ju typ på snapchat vi alltid skriver…😇

Ge mig alla tips! Jag har inte så stor erfarenhet av kontakt med killar typ.🤔

Annons:
Wellcraft
8/28/15, 1:56 PM
#1

Skriv som när du skriver till en av dina kompisar? :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
8/28/15, 1:57 PM
#2

Svårt att ge tips då det skiljer sig beroende på killen tycker jag :)
 Men var dig själv!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Älskamig]
8/28/15, 2:00 PM
#3

Jag är alltid mig själv, men brukar ändå inte hjälpa så mycket, då jag sällan har något att prata om förutom "vad gör du?" , "slutar du den och den tiden i skolan?" osv. Han slutar svara efter ett tag, då vi bara drygar ut chaten med att inte säga någonting typ. 🤦‍♂️

Tjeja
8/28/15, 2:01 PM
#4

Du börjar t e x precis så. "Hej vad gör du". Du kan t o m skriva "jag vill gärna skriva med dig men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva! Hihi" så kan ni fnissa åt det tillsammans. Å sedan skriver du vidare som med vilken kompis som helst.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Haku
8/28/15, 2:04 PM
#5

Detta är viktigt att tänka på tycker jag. Var dig själv, skriv bara som du skulle skriva till vem som helst det är ingen skillnad direkt och du behöver inte göra till dig bara för att du skriver med en kille om du är intresserad av han vill du ju att han ska veta vem DU är antar jag? :)

[134643]
8/28/15, 9:32 PM
#6

Jag vet inte om ni skickar snaps eller använder chatten på snapchat, men jag skulle nog ändå rekommendera dig att gå över till Facebook ellet liknande. Begränsningarna är så många annars! Mitt absolut bästa tips är att vara nyfiken, för mig kommer det naturligt men andra kan behöva anstränga sig lite. Ställ frågor, var intresserad. Kör 20 frågor, sanning eller konsekvens. Fråga honom om rädslor, drömmar och ambitioner. Det kan kännas konstigt till en början för er båda, men för mig har människor alltid vant sig med min nyfikenhet. Har de inte gjort det så skulle det ändå inte funka då jag helt enkelt är så till naturen och behöver någon som är okej med det. Mitt tips är helt enkelt att fråga och prata om saker som verkar random haha c:

Annons:
hannaj98
8/29/15, 12:36 PM
#7

Du kan ju skicka en snap när du gör något. Om du t.ex ser något roligt, gör något roligt eller fråga om film tips eller vad som helst som du känner för att skicka. Det kan liksom starta konversationen utan att du behöver ställa en direkt fråga. Om man skriver typ "vad gör du" så blir konversationen ofta väldigt tråkig och stel, utifrån mina erfarenheter .

Upp till toppen
Annons: