Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 653 ggr
Sofia54321
2015-08-29 22:46

Komplicerat i skolan med kompis

Det har varit så jobbigt ett tag då massor av saker som har hänt. I åttan (jag går i nian nu) var det kaos i skolan nästan varje dag. Det är så att min kompis inte mår så bra men mer och mer har jag börjat märka att hon gör vissa saker för uppmärksamhet, men förra året var det så kaos och skolan blev jätteinblandade och nu håller forfarande skolan jättekoll på oss. Precis innan sommarlovet var det som mest kaos. Socialpedagogen på vår skola misstänkte oss för exakt allting vi gjorde eftersom förut när min kompis gick ut från lektioner gjorde vi också det, för vi blev väldigt oroliga att hon skulle göra någonting dåligt. Därför misstänker skolan oss väldigt mycket, fast vi kanske bara ska hämta våra datorer. När jag och min kompis skulle gå ut på rast blev socialpedagogen misstänksam för att vi inte brukar gå ut på rast så ofta. Och det var så att mina två kompisar (bland annat hon som mår dåligt) gick iväg för hon då började må dåligt och min andra kompis skulle försöka trösta henne. Då skulle jag gå in på toan för jag blev ledsen för olika saker. Då helt plötsligt öppnas dörren och då står socialpedagogen där och börjar skälla ut mig och mina kompisar, som tydligen gått in på toan bredvid. Det är väldigt komplicerat… Men då så skällde hon på oss att hon skulle ringa våra mammor, och jag förklarade jag för henne att jag bara varit på toa men hon verkade inte tro på mig . Det är massor av liknande situationer som har hänt och jag tycker det är konstigt att lärare bara kan gå och låsa upp toaletter hur som helst, jag tror faktiskt inte de får det. Men sen berättade hon för våra föräldrar och då sa hon att hon hade knackat innan, vilket jag är 100 procent säker på att hon inte gjorde. Och hon sa saker som min kompis sa, vilket inte heller stämde.  Det är bra att skolan bryr sig, men när det går så långt att de misstänker oss när vi går ut på rast eller när vi ska hämta saker ur skåpen, då tycker jag det börjar bli jobbigt. Så det har varit väldigt komplicerat, behövde bara skriva av mig någonstans…

Annons:
Upp till toppen
Annons: