Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 872 ggr
johannaandrea
2015-08-31 16:59

Gymnasiet...

Började gymnasiet för 2 veckor sen. Älskar linjen och skolan, men klassen känns inte som jag. Det är inte så att jag inte har kompisar, för det har jag. Men jag har inte klickat med någon. Behöver tips och råd. Jag vet att det kommer lösa sig, för löser sig gör det alltid på ett eller annat sätt. Nån som kände likadant när dom började? Hur länge vara det isf och hur började det kännas bättre?

Annons:
Sweelin
2015-08-31 17:01
#1

Du har ju bara gått i 2 veckor, det är luuugnt! För mig tog det nästan 1,5 år innan jag började trivas på riktigt i mitt sällskap 🙂

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
2015-08-31 17:04
#2

Men då kan jag ju tillägga att jag är lite seg sisådär…😃 Du kan vara lugn och fokusera på skolan 🙂 Gymnasiet är jätte viktigt att fokusera på om du vill vidareutbilda dig senare.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Unibrow
2015-08-31 19:40
#3

Lärde känna min bästa vän 2 år efter vi började gymnasiet. Det bara klickade helt plötsligt och vi har till och med bott med varandra. Jag skulle inte vara orolig, man måste inte heller vara supertight med någon. For runt lite i klassen och hängde med olika folk, tror det som gjorde att jag lärde känna min kompis så pass bra var att vi träffades utanför skolan och jobbade på samma ställe, skolan kan lixom bli en ganska torr miljö.

smellcaramell
2015-09-01 11:53
#4

Alla klasser har inte den där "magiska" sammanhållningen som vissa klasser har, men kan tänka mig att om man kommer från en klass där alla var tajta till en klass som aldrig blir så tajt så kan det kännas konstigt, jag har alltid gått i klasser där man knappt umgåtts på fritiden så mig har det inte spelat någon roll så, vi trivs på skolan men på fritiden är vi med andra kompisar :)

Men som de ovan säger så kan det ta tid innan man klickar helt :)

Upp till toppen
Annons: