Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1004 ggr
Hoseok
2015-08-31 19:52

Könssjukdomar, har du testat dig?

Har du testat dig för könssjukdomar? Vad är dina upplevelser med det?

Annons:
Fridaaaa
2015-08-31 19:54
#1

Aldrig testat mig och känner inte att jag behövt heller.

Har inte sex med okända och noga med skydd innan jag vet om partnen är testat ellr inte mm :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2015-08-31 20:01
#2

Har inte haft sex än, så jag har inte testat mig. 

Planen är dock att testa mig regelbundet eller efter varje ny partner när jag väl blir sexuellt aktiv, även om man använder skydd. Skadar ju inte liksom.


//Jessie

Kerstinfalk
2015-08-31 20:02
#3

Vilken bra fråga.
Jag tycker att det har varit en bra upplevelse att gå och testa sig på både ungdomsmottagningen och genom blodcentralen.
På ungdomsmottagningen så fick man gratis kondomer i samband med test.
På blodcentralen testar de för lite olika sjukdomar när man ska bli blodgivare, och då får man bulle och saft efter.
Det är fint att få en hälsokoll!

Kerstinfalk
2015-08-31 20:05
#4

En gång så sympatitestade jag mig med en klasskamrat. Han berättade att han legat med flera stycken, och då frågade jag om han testat sig. Det hade han inte.
Så då gick vi till ungdomsmottagningen efter skolan. Det var faktiskt ganska så smidigt. Hans flickvän blev glad för då slapp hon ta den diskussionen.
👍

H4mm4r3
2015-08-31 20:06
#5

Testat mig ett fåtal gånger, den första var dock den enda jag varit nervös/rädd för.(Rädd för bomullstopsen som jag hade hört talas om, den var dock betydligt mycket mindre än jag trodde och skulle icke in lika djupt som jag trott)

De andra gånger efter det har gått väldigt bra, trevligt folk som jobbat på UM här i Bollnäs.

Ser dock icke fram emot nästa gång eftersom det kommer att bli på hälsocentral(För gammal för UM som är 13-23år) och sjukhuset här i Bollnäs anställer bara inkompetenta personer vad det verkar som.

Råttor

Bandy

Giffare och "ägare" till 2 tjocka råttor

CaptainBunchie
2015-08-31 22:45
#6

Jag har inte testat mig då jag inte tycker det behövs (eller för att jag vågar heller för den delen). Har endast haft sex med min nuvarande pojkvän och straxt innan vårat förhållande hade han testat sig och visat sig vara ren (och han har inte heller haft sex med någon annan mellan detta och vårat förhållande). :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
[Fyratassar12]
2015-09-01 06:37
#7

Har testat mig en gång när jag var tsm med en av x antal dåliga x pga var rädd att han skulle ge mig smittor då han ligger med varje tjej han är tsm med även kortvariga :/. Men litar på min sambo så skulle aldrig behöva vara rädd :)

[ThisIsWheels]
2015-09-01 09:44
#8

Jag är 17 och oskuld. Kommer förmodligen inte förlora den heller 😮

neasfotografier
2015-09-01 17:12
#9

Jag har testat mig varje gång jag haft oskyddat sex med någon ny.
Tycker att det är rätt okej, ingen som dömer en eller så. De är trevliga och det är vardagsmat för dem 🙂
Inte direkt ett jobbigt test att ta heller så.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Aleya
2015-09-01 17:15
#10

Testar mig vid byte av partner. Har varit ren varje gång.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tuulikki]
2015-09-01 18:38
#11

När jag gjorde abort gjorde de tester när de ändå gjorde ultraljud och kontroll, jag var clean. Sambon testade sig precis innan vi hade sex första gången och han är också ren så jag känner inte att jag behöver testa mig regelbundet.

Eftersom det var i samband med en abort var det känsligt, men annars gick det snabbt och smärtfritt. De var jätteduktiga, var inte själva provtagningen som var jobbigt utan resten av hela grejen.

Upp till toppen
Annons: