Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1768 ggr
[Älskamig]
2015-09-01 18:13

Hur sjutton blir man tillsammans nu för tiden?

Nå, någon som kan berätta för mig hur man (som dagens ungdomar) blir tillsammans med någon nu för tiden? Blir liksom 18 år i oktober, och har uppfattat att det inte bara är "fråga chans" längre, haha😃 

Hur blev du tillsammans med din pojkvän/flickvän? Hur tog ni det som ett förhållande liksom?

Annons:
Fridaaaa
2015-09-01 18:15
#1

Nuvarande:Var på dejt,han kysste mig och ja så var vi tillsammans xD

Mitt ex:Träffades och umgicks och sedn kom vi närmare och närmare varandra och sedn kom det helt naturligt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
2015-09-01 18:15
#2

Kortfattat: vi gick i samma klass på folkhögskola, hånglade en natt på krogen, började träffas även efter skoltid, sov ihop jämt och plötsligt en dag kallade han sig själv för min pojkvän. Done!😃

Haku
2015-09-01 18:18
#3

Vi träffades bara som vänner.

men ganska snabbt därefter gav han mig min första puss.. och vi fortsatte träffas och var nykära, jag frågade "Är vi tillsammans nu?" då sa han ja om du vill. Sen dess har vi vart tillsammans i snart 4 år.. 

Jag tror man känner av när det känns rätt sen brukar man väl fråga vad den andra tycker Liksom " Är vi ihop eller inte? " 

Det varierar också väldigt mycket, finns också folk som frågar rakt ut "vill du bli ihop med mig"?

Honestyisdead
2015-09-01 18:22
#4

#0 Som dagens ungdomar? Du tillhör ju den gruppen ;)

Hoseok
2015-09-01 18:29
#5

Första partner: Vi träffades. Vi gosade. Vi hade sex. Vi blev bara tillsammans, vi sa inget om det.

Andra partner: Han frågade mig vad jag ville. Jag sa att jag ville vara med honom. Vi ansågs vara ihop.

Tredje partner: Jag skickade en förfrågan på facebook och han svarade ja. (Moderna sättet att fråga chans på 😂)

Fjärde partner: Vi var fulla och jag blev svartsjuk för hon hånglade med en person. Jag berättade i min fylledvala att jag var svartsjuk och tyckte om henne så mycket. Hon sa att hon tyckte om mig också. Jag sa "Du är bara full." och hon sa "ska bevisa imorgon, ska pussa dig på morgonen". Och det gjorde hon. Så var vi ihop.

Nuvarande ragg: Vi är inte ihop, men vi båda är intresserade av varandra. Jag skrev till honom rätt ut att jag faktiskt inte bara kunde vara vän med honom. Att jag ville ha mer, att jag ville "dejta" honom och se om det ledde till något. Han höll med, och nu "dejtar" vi, eller vad man ska kalla det.

Med detta sagt.. Prata om det. Fråga personen du är intresserad av rätt ut vad hen vill.

Adelheid
2015-09-01 18:36
#6

Jag träffade min gubbe på en fest. Jag 19, han 22. Vi sågs till och från i några månader men jag blev less på hans blandade signaler. Så jag frågade han en kväll på stan vad han egentligen ville och att jag var less på att leka katt runt het gröt. Då frågade han om jag ville gå på bio med honom så vi gick på bio helgen efter och åt middag på restaurang. Övertalade honom till att följa med mig hem och så hade vi filmmaraton hela helgen. Efter det så har det bara varit vi. Varit tillsammans nu i 8 år.

I min erfarenhet av mina ex och gubben så händer det bara, men ibland kan man behöva en liten push. Som gubben min. Hade inte jag gjort något hade vi nog aldrig blivit tillsammans. haha

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Annons:
[134643]
2015-09-01 19:47
#7

Exet: Vi träffades, tillbringade en del tid med varandra, kysstes och sen en dag kom det ett sms "är det okej att jag kallar dig min flickvän?" och så var vi officiellt ihop haha. Vi var ju på ett sätt ihop även innan det, ingen av oss skulle ju flörta med någon annan eller göra något då vi var med varandra. Nuvarande kille var det väldigt annorlunda med. Vi träffades över nätet, och sågs första gången på riktigt i somras. Andra gången jag träffade honom berättade jag helt enkelt att jag hade känslor för honom, han förklarade att han kände likadant och sen vips blev vi ett par. Jag tycker att antingen så sker det "av sig själv", och det känns helt enkelt självklart att man är ihop eller att man snackar om det. Kan vara skönt att veta att både är på samma sida också så att det inte blir några missförstånd haha ;3

[Raubtier]
2015-09-02 14:29
#8

Vi hade känt varandra i ca 2 år och efter ett tag började vi stöta på varandra. Sen flyttade jag och han kom och hälsade på och kom varje helg så efter han sa: "jag älskar dig" så räknade jag att vi blev tillsammans den dagen.

tootiis
2015-09-02 15:05
#9

Vi träffades på en fest, kysstes å höll på. Dagen efter frågade jag om han ville träffas nykter, sagt och gjort. Sovde hos honom fredag-lördag veckan därpå. Bestämde att han skulle komma på måndagen och stanna tills på tisdagen. Allt kändes rätt, så på måndagskvällen ändrade jag på Facebook till "i ett förhållande", frågade honom vad han tyckte och sen dess har de varit vi. Snart 7 månader :)

// MT ♥

[Fyratassar12]
2015-09-03 12:19
#10

Förre han kom samma dag hem till mig och familjen så hade vi skrivit på fejan då han hittade mig via mitt ex Facebook sida då vi var vänner glömt och ta bort mig ;). Så började han skriva typ hej och så flöt det på tills jag ringde nervös som vet inte vad . och min sambo kom hem till mig sen föll allt på plats dröm mannen i mitt liv på samma dag som han kom blev det vi men slutet på den dagen sa vi att vi älskade varandra faktiskt så blev det vi kärlek på fösta ögonkastet ;) . Och sen stannade han några dagar och va sen hos sina föräldrar men det vart ohållbart då vi båda saknade varandra så då stannade han ända tills hans lägenhet vart klar sanerad :) . Sen bodde jag hemma några dagar men så bestämde vi oss för att jag skulle ta med mig allt förutom möbler och så flyttade jag in typ vid julen förra året. Och nu har det varit vi i lite mer än ett halvår :)

Ravynsfair
2015-09-03 13:27
#11

Detta är en svår fråga, finns lika många svar som det finns par. 

Mina förhållanden har gått till såhär:

1. Vi var 16år, pratade en tid över nätet, blev tillsammans första dagen vi träffades. Vi var tillsammans augusti - Januari. Bodde för långt ifrån och han blev för klängig så jag avslutade det. 

2. Var 16, hade pratat över nätet i ett par år, träffades i början av Februari (månaden efter att jag blivit singel) och blev tillsammans första dagen vi träffades. 
Höll ganska exakt ett år. 

3. Jag var 17,5 år, började prata i november, träffades slutet av januari, kort efter att jag gjort slut med exet, gick på date på alla hjärtans dag, minns det sååå väl, hhaha. . Vi träffades regelbundet då vi bodde 3mil ifrån varandra och hade gemensamma vänner. Blev tillsammans i April. 
Höll 3år. Vi var sambos i nästan 2år. 

4. Avslutade relationen med sambon i November, träffade en ny i Februari, blev tillsammans i mars någon gång efter kort intensivt dejtande. 
Jag var inte ledsen över sambon då jag valde att avsluta efter en planerad otrohetsaffär från hens sida. 
Höll strax över året då jag tröttnade på hens livsstil. 

5. Var 22, träffade ny i Augusti, vi dejtade ett par månader men det blev inget mer än så.

6. I December samma år lärde jag känna en via nätet tillsammans med flera andra, vi umgicks som ett stort gäng via skype.

Helgen efter nyår  träffades vi alla mitt i Sverige då alla kom från olika håll i landet. 

Detta var då jag första gången träffade min nuvarande sambo och vi klickade direkt även om vi båda valde att förneka det just då. 
Roligaste och mest spännande helgen i mitt liv skulle jag nog säga, 6 personer som enbart sett varandra på nätet fick bo ihop i 3 dagar.

Sambon (enklast att kalla honom det även om han inte var min sambo då) och jag började skriva allt mer till varandra, på privat håll, annars har vi mestadels kommunicerat via gruppchatten där alla pratade om allt. 
Gruppen förstod snabbt (och de hade skojat om oss tidigare) att det var något på G mellan oss även om jag insisterade att jag tyckte om en annan. 

Han valde att besöka mig i slutet av januari, en nätt tripp på 80mil. 
Uppenbarligen tyckte han otroligt mycket om mig för att vilja köra den långa biten! 

Vi umgicks, träffade ett par av mina vänner, lite av familjen snabbt för att jag var tvungen att hämta hö till kaninen. Vi pussades och kramades efter 3e dagen. 
Lite stelt och ovant, men vi är båda rätt fega av oss, även lite formella på något sätt. 

Vi träffades 3-4 gånger till, han var hos mig ett par gånger och jag hos honom. Folk började undra om det inte var dags att erkänna att vi var ett par men båda fegade lite.

Vi har ju lite formellt skrivit om varandra på facebook men utan allt det där överdrivna kastandet av hjärtan och "jag älskar dig blahablaha*. 

Var det värt att satsa på ett långdistansförhållande med så stora avstånd? 
Ett par veckor gick och mycket riktigt, vi bestämde oss för att officiellt bli ett par. 
Folket nästan jublade, haha. 

Här står vi nu i September och är sambos, jag bor uppe i Sundsvall och ska studera. Lyckligare än lyckligast, vi var aldrig sådär "nykära" utan vi har alltid haft en … hur ska man säga? Vi har alltid varit som ett gift gammalt par. 
Trygga med varandra och behöver inte överösa varandra med massor av gull och överdrivna kärleksförklaringar/handlingar.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Mannez
2015-11-04 21:44
#12

Ja, mitt ex och jag hade setts några gånger. Hade varit hemma hos honom två gånger innan, vi hade kyssts och hånglat lite och så. Sen den tredje gången jag var där så sa han: Vad hade du sagt om att bli tillsammans? Jag sa ja. Sen var vi tillsammans.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[stefanmurhagen81]
2015-11-05 00:47
#13

En bra fråga det för jag har fortfarande aldrig vart tillsammans med nån trots att jag är 34 år.  Har inte hittat nån än som vill bli tillsammans med mig. Men bara att hoppas att nån dyker upp förr eller senare. Har som mål att försöka hitta nån att bli tillsammans med innan jag har fyllt 40 😛 Hoppas du ts blir tillsammans med nån snart också 🙂

Annons:
Biancaa
2015-11-05 10:14
#14

Vi började prata på nätet, sen träffades vi inne i stan. ungefär 2 veckor efter det åkte jag hem till honom för första gången, och sen typ en månad efter det frågade han mig om jag ville bli tillsammans med honom

Upp till toppen
Annons: