Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 814 ggr
Xxmatildaa
9/2/15, 9:23 AM

Komma in på 15års film

Jag är 13 år och vill se the Scorch Trials på bio, men det är 15+. Jag ska gå med min 14åriga syster. Kommer gå på sf i göteborg, kollar dom id där?

Annons:
Medaljjägaren
9/2/15, 9:37 AM
#1

När jag var typ 8 så råkade jag gå på fel bio (en bio med +15 år, då) jag kom in, och dom brydde sig liksom inte ens, men antagligen ville dom bara ha betalt… Och om du ser ut som 15 och inte 10 så kommer du nog in, annars kan du ju bara vänta ett halvår så kommer den väl ut på DVD eller CD eller vad det nu heter :-)

YEY, INSIDER!

[134643]
9/2/15, 11:45 AM
#2

Det beror lite på vem som står och kollar biljetterna. Vissa är stenhårda på att få se id medan andra inte bryr sig alls. Visst kan det ju hjälp att "se vuxen ut", men står det fel människa vid kontrollen är du körd. Det är upp till dig om det är värt att testa och eventuellt förlora pengar på det eller inte :)

L1isa
9/2/15, 5:53 PM
#3

Min lillebror är 13 år gick på en bio som var 15+ i Göteborg för några veckor sen. Dom kollade inget id då, men man vet ju aldrig om gör det nu…

[Zachapacka]
9/2/15, 6:19 PM
#4

Min kompis skulle gå på en film med 15års gräns dagen då hon fyllde 15 år. Hon var tvungen att visa ID.

hannaj98
9/2/15, 6:37 PM
#5

Det finns 2 sf biografer i Göteborg, så inte säker på vilken du menar. Min 17 åriga kompis fick visa leg på 15 års film en gång. Hon ser inte särskilt ung ut men vissa tittar leg på alla som ser ut att vara typ under 18 för säkerhetsskull medan andra lätt skulle kunna skicka in en 10 åring utan att ens fråga. 

Risken finns att du inte blir insläppt, det är ditt val om du tycker det är värt att riskera pengarna och tiden att ta sig dit ifall du inte kommer in. Men troligtsvis kommer du in, men risken finns.

mabrigawilly
9/2/15, 11:46 PM
#6

Jag har varit på Bergakungen och sett 15+ filmer när jag var 13-14 flera gånger. Har aldrig fått visat id. Tyvärr kan det ju hända att dom frågar. Mitt tips: var inte nervös om du försöker!

Annons:
matildapsvensson
9/3/15, 12:51 AM
#7

Som någon annan skrev så beror det helt på vem som står och släpper in samt vilken salong det är. Jag och min pappa skulle gå och se på The Maze Runner som har 16 år gräns och de som stod före oss i kön kom inte in trots vuxet sällskap. Jag var tvungen att svara på frågan om vilket år jag var född. Som tur var jag lugn och lät säker i mitt svar så vi fick komma in men tro mig, hon tvekade bra mycket innan vi blev insläppta då jag oftast får höra att jag är yngre än vad jag är. Är 16 btw.

Om du får samma fråga så var lugn och sansad och se allvarlig ut och kolla den som står där i ögonen. Om man börjar fiffla med annat som man brukar göra när man blir nervös kommer du garanterat inte in för då kommer du få visa ID antagligen och blir därav avslöjad ;).

Aleya
9/3/15, 4:48 PM
#8

#7 när det är en gräns på 15 så får man som minderårig inte se filmen trots att man är i sällskap av vuxen. Så det var inte konstigt alls.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Zachapacka]
9/3/15, 6:05 PM
#9

Sen kan ju jag tycka att om det är 15 års gräns så är det 15 års gräns. Det finns en anledning varför. Om du verkligen vill se filmen så gör det hemma. ;)

Upp till toppen
Annons: