Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 794 ggr
[ThisIsWheels]
2015-09-03 15:13

Fritidsaktivitet?

Hej! Jag är intresserad av att börja på någon fritidsaktivitet, men jag vet inte vad jag ska våga testa? Jag gillar sport och är ganska kreativ så något i den stilen skulle kanske vara bra? Jag gillar också att dansa (men jag är inte så bra på det 😂) . Men nu kommer problemet… 

Jag sitter i rullstol och det försvårar själva situationen i många fall! 

Har ni några tips?

Annons:
[peter54]
2015-09-03 15:44
#1

Bågskytte. Sporten är ganska stor bland rullstolsburna. Jag har själv tidigare suttit i stol under några år och fortsatte att skjuta under den tiden. Det finns olika åldersklasser, men också olika klasser för själva pilbågen. Man kan göra mycket pyssel själv om man vill det, som att bygga pilar, tillverka skydden och pilkoger med mera.

Kontakta någon klubb i din närhet. Jag har själv varit organiserad bågskytt sedan jag var tonåring och jag skjuter fortfarande nu när jag passerat 60. 🙂

[ThisIsWheels]
2015-09-03 18:09
#2

#1 Åh, tack för svar! Jag har faktiskt aldrig testat, men det ska jag kanske göra? 🙂

Kom gärna med fler förslag 👍

[Zachapacka]
2015-09-03 18:13
#3

Spela någon form av instrument kanske? Kanske inte särskilt sportigt men de kan va kul iaf xD. 

Sen älskar ju jag också att rida så de kan jag rekommendera. Fast det är väldigt dyrt bara :P.

[134643]
2015-09-03 18:34
#4

Om det finns något stall i närheten som erbjuder det så går det ju att rida som rullstolsbunden! Jag vet inte hur vanligt det är, men finns gör det i alla fall c: Om du inte bara är inne på sporter kan du börja göra smycken, måla eller fotografera. Det finns även kurser att gå vilket säkert är superkul ^_^

felle-j
2015-09-04 15:10
#5

Rullstolsbasket är riktigt kul faktsikt. Kanske det kan vara något? 

Andra former av skytte annars. 🙂

[ThisIsWheels]
2015-09-04 16:16
#6

#3 Tack för svar! Jag försökte i 6-7:an att spela gitarr, men mina fingrar vill inte samarbeta 😃 Men jag ska kanske testa något annat instrument?  🎧

#4 Tack för svar! Jag gillar hästar, men jag är ganska rädd för dem haha :P Men ska jag kanske testa ändå? (Vill bara flika in att det heter rullstolsburen, inte bunden! Men alla kan ju självklart skriva fel 🙂) Jag älskar att pyssla, sticka, virka och måla, men jag tänkte göra något mer utanför hemmet! Men som sagt ska jag kanske kolla upp det där med ridning? 

#5 Tack för svar! Åh, det testade jag faktiskt en gång på ett läger och det var riktigt roligt, men jag tror inte att det finns något lag i min lilla stad 😕 Men jag kan ju kolla upp det! 

Kom gärna med fler förslag 🙂

Annons:
Tipsi3
2015-09-04 16:24
#7

Konst eller keramikkurser har jag gått, jag rekommenderar det verkligen! :) Det är roligt och man får uttrycka sin kreativitet! :D Om du väljer något annat men ändå vill prova på målning kan du prova att köpa canvas o färger billigt på Inn&Finn och se om det är något för dig :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[ThisIsWheels]
2015-09-04 16:36
#8

#7 Tack för svar! Åh, det låter spännande 👍 Alla era förslag är så roliga och jag uppskattar det verkligen. Jag ska kolla upp lite mer om vart jag kan köpa färg eftersom vi inte har Inn&Finn i min lilla stad 😃

[Zachapacka]
2015-09-04 19:48
#9

Gitarr är hemskt svårt. Jag spelar Trumpet och piano, Trumpet är dock ganska svårt och du behöver öva massor, men piano kan vem som helst lära sig ;)

felle-j
2015-09-04 22:51
#10

#9 Nja, gitarr är inte så svårt, men det kanske skiljer från person till person. Lär man sig bara grunderna och övar mycket så lär man sig ganska fort. Har man inte så lätt för att lära sig själv så kan en bra lärare hjälpa mycket.

[134643]
2015-09-05 08:52
#11

#6 Men åh förlåt mig, det gick alldeles för snabbt när jag skrev det! Jag hoppas att du inte tog illa upp, och vad bra att du sa till! Du kan ju testa på att baka också, det är väldigt tidskrävande men superkul att dekorera, testa nya recept eller till och med göra sina egna! c:

[ThisIsWheels]
2015-09-05 10:34
#12

#9 Tack för svar! Det där med piano låter lite intressant! Ska kolla upp om det finns någon kurs i min stad 🎧

#10 Tack för svar! Som sagt, jag har svårt för gitarr pga mina fingrar. Men tack ändå för tipset 👍

#11 Gud, det är ingen fara! Jag tog inte alls illa upp, jag är bara lite petig hehe 😃 Baka är ju faktiskt ganska roligt och det kan man ju prova på 🙂

[Hästhoven]
2015-09-05 14:48
#13

Ridning? Gå med i kör?

Annons:
[ThisIsWheels]
2015-09-05 18:25
#14

#13 Tack för svar! Jag funderar faktiskt lite på det här med ridning eftersom många föreslog det! Ska kolla upp om det finns en ridskola i närheten 🙂 Jag kan tyvärr inte sjunga, men tack för tipset 👍

Upp till toppen
Annons: