Annons:
Etikettövrigt
Läst 1328 ggr
Hogwarts
9/3/15, 4:40 PM

Bli mindre rädd

Hur blir man mindre rädd i sociala sammanhang? Jag har alltid ångest på morgonen innan skolan, och när jag väl kommer dit så sitter jag bara i klassrummet hela dagen tills vi slutar och går inte ens ut när det är rast för att jag är så rädd. Jag önskar att jag vågade vara mer med min crush men hon är alltid med sina andra vänner och jag blir rädd och slutar prata när det är mycket folk runt mig. Jag känner mig så awkward för jag går runt och är helt stel och vågar inte möta folks blickar och försöker göra mig osynlig. Det suger, jag mår alltid dåligt när jag kommer hem för jag känner mig så värdelös som inte ens kan umgås med folk normalt.

Annons:
[Älskamig]
9/5/15, 5:17 PM
#1

Du ska absolut inte känna dig värdelös för att du har det lite svårare för att umgås med folk, än vad andra kan tänkas ha. En del personer är så, och det får accepteras. 

Du kanske har funderat lite på att du kanske har någon form av social fobi? Nu vet jag ju liksom inte helt vad för "symptomer" som krävs för att nå upp till diagnosen social fobi, men du kan säkert läsa mer om det på socialfobi.ifokus.se.
Mår du dåligt kan du också kika in hos oss på Socialt stöd, eller PMa mig om du vill prata av dig mer!❤️

KRAM.

Hogwarts
9/6/15, 2:03 AM
#2

#1 ja, jag har antagligen det

Upp till toppen
Annons: