Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2203 ggr
[KB46ghx]
9/3/15, 11:14 PM

HJÄLP MIG!!

Det är såhär att jag ska ha fest snart. Alkohol och musik kommer finnas, MEN jag är orolig över att det ska bli stelt.. Vad gör jag om det blir stelt och vad gör man för att det inte ska vara stelt???? Kom inte med "lekar" nu asså behöver något riktigt bra tips!!! Tack på förhand!!

Annons:
ElinvBorg
9/3/15, 11:17 PM
#1

Slappna av och ha trevligt. Och jo lekar kan vara en bra ide då stämningen lättar :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

dundeer
9/3/15, 11:29 PM
#2

Drickspel brukar få igång fester! ;)

Hoseok
9/4/15, 12:10 AM
#3

Jag känner mest.. är man i rätt sällskap så blir det ju inte stelt? Jag hade funderat på vad det är för folk jag umgås med om det blir "stelt" med dem. Jag festar med folk jag klickar med och som jag kan föra konversationer med.

Sen säger jag som #2. Drickspel såsom "jag har aldrig" brukar ingå på alla fester jag är på.

[rumelle]
9/4/15, 8:12 AM
#4

Fiskdamm! Alla gillar väl godis!

luckydragonriderkin
9/4/15, 9:10 AM
#5

ha en massa godis och dricka :-))

och spel som "never have I ever" är kul!!

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[ThisIsWheels]
9/5/15, 10:45 AM
#6

Får man fråga hur gamla ni är? Jag funderar lite på vilka "lekar" som skulle passa er. Men snurra flaskan är en enkel och rolig lek. Sanning eller Konsekvens brukar också uppskattas. Hoppas att ni får en trevlig fest! 🙂

Annons:
[KB46ghx]
9/5/15, 5:43 PM
#7

15-16 okej tack, men tycker alltid att det är sådana frågor på "jag har aldrig" som typ "har du haft sex analt" osv och det är inte kul då ingen i min umgängeskrets har kommit till den perioden. Inte kul att komma på egna heller

Aleya
9/5/15, 5:55 PM
#8

#7 nu blev jag mer nyfiken på vart ni dels fått tag på alkohol. och vad dina kompisars föräldrar säger om detta?

Jag kan bara hoppas att det finns någon vuxen i närheten ni kan ringa när det börjar spåra.(ja jag låter som en kärring, men det är dels olagligt för er att dricka men om nu någon vuxen i din närhet har langat så hoppas jag att dom tar ansvaret för er)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

smellcaramell
9/5/15, 6:53 PM
#9

#8 jag tycker de flesta i den åldern dricker mer eller mindre, iallafall här omkring. Sen brukar det alltid finnas en storasyster/bror/mamma/pappa hos nån av tonåringarna som de kan ringa om det händer något, alla har som tur är inte superstränga föräldrar som man inte våga berätta något för (enligt min erfarenhet spelar föräldrarnas stränghet ingen roll om tonåringen bestämt sig för att dricka, då ser jag hellre en förälder som kan få höra att det går bra istället för en som inte hör nåt på hela kvällen och sedan skäller ut barnet när denne kommer hem och kanske druckit för mycket kvällen innan..)

smellcaramell
9/5/15, 6:57 PM
#10

TS : bjud in härliga människor som trivs tillsammans, förbered lekar som jag har aldrig, beerpong, hora/vattenfall/alla andra namn den leken har o.s.v. Se till att ingen blir för full(aldrig kul med en för full person som stör/mår dåligt)

Aleya
9/5/15, 7:01 PM
#11

#9 dock är faktum oavsett vad du tycker om detta att det är enligt lagen inte lagligt att langa. Det är inte säkert att det är som du påstår att det finns någon att ringa. Så tycker att detta är en dålig idé oavsett, och hoppas att om ingen vuxen vet om detta att dom får reda på denna festen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Eioo
9/5/15, 7:19 PM
#12

Först, är det första festen du håller? Plocka undan alla värdesaker och lås rum som inte ska användas. Är det alcohol inblandat kan saker bli snodda och förstörda.

Andra, om du har bjudit folk som det kan bli stelt med, lär det spåra ur. Det är lätt att dricka mer och urarta om det inte finns något att göra annat änn dricka (prata, umgås). Så se verkligen till att det inte är så att du bjudit klassen bara för att du kan, utan att det är vänner du festar med. 

Kan säga med erfarenhet att sådana fester inte blir så roliga, specielt inte om man råkar dricka för mycket och göra bort sig. (däcka, kräkas, hångla upp fel person, bli utnyttjad… etc)

Var försiktig.

[Tilde]
9/5/15, 8:21 PM
#13

Eftersom vi på TiF inte uppmuntrar att minderåriga dricker alkohol ber jag er att inte diskutera det så lättsamt i denna tråd.

Ta det lugnt på festen och ta hand om er! 🤓

Annons:
[KB46ghx]
9/6/15, 9:11 PM
#14

Ja det är min första fest! Ta det lite lugnt allihopa! Jg kommer inte servera alkohol med hög alkoholhalt och ja jag har någon att ringa och om det verkligen skulle krisa sig, är det bara att ringa polisen eller gå till grannen :)

Urhasten
9/9/15, 1:05 PM
#15

Jag förstår inte hur ni klarar av att dricka alkohol när det är olagligt som individ under 18 år och att TS verkar vara alldeles för naiv mot konsekvenserna. Jag förstår heller inte hur diskussionen kan fortsätta löpa vidare när vi här vet åldern på de som ska arrangera festen. Och då menar jag inte enbart att föräldrarna kan råka illa ut som vårdnadshavare, utan konsekvenser som att det kan hända otroligt mycket, så som olyckor, allvarliga olyckor. 

Ska det bara drickas lite och inga större alkoholhalter - skippa det överhuvudtaget i så fall. Köp redbull eller högar av godis att få skrattkickar av. Det finns inget olagligt i det. Det går att umgås utan alkohol ändå och det är väl prioritet att lära känna kompisarna hur de fungerar nyktra först och främst. 

Jag tycker det här känns väldigt märkligt.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[134643]
9/9/15, 1:37 PM
#16

#15 Det är inte olagligt att dricka alkohol när man är under 18 😉

Men jag tycker också, ts, att det kan vara riktigt kul att ha fest även utan alkohol! Nu gissar jag på att du tyvärr inte kommer ändra dig enbart för att vi här på TiF avråder dig till att dricka, så snälla var försiktig! Ta hjälp om det går överstyr, se till att ingen dricker för mycket, och ta hand om varandra! 😊

Urhasten
9/9/15, 1:57 PM
#17

#16 Det är kanske inte olagligt i sig att dricka, men det är olagligt att langa till minderåriga, så överblickar man är all handling olaglig. 

Det samma gäller tobak, då tobaksförsäljare inte får sälja till minderåriga, men det är lagligt för en minderårig att bruka det. Så om en minderårig på något vis fått tag i tobak eller alkohol är det straffbart och någon kommer/kan råka illa ut för det.

http://lawline.se/answers/ar-det-olagligt-att-roka-snusa-och-dricka-alkohol-om-man-ar-under-18-ar

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Haku
9/9/15, 2:45 PM
#18

Jag har sett så tråkiga saker hända i samband med alkohol, speciellt på fester… Inget jag direkt rekommenderar om inte ens vuxna klarar det alla gånger, hur ska ni som fortfarande är minderåriga göra det?

Gaara
9/9/15, 5:18 PM
#19

Är man rädd att det ska bli stelt så känner man uppenbarligen inte de man bjudit in. Risken med det tillsammans med alkohol och att inte ha några föräldrar hemma är att det kan bli bråk, saker kan förstöras, det kan bli fläckar på väggarna för att folk inte kan hantera alkohol, saker kan bli stulna… Sånt hände mina kusiner som skulle ha fest när föräldrarna inte var hemma. En nyårsfest var det och det kom folk som inte var inbjudna, vänners vänner. Det gick helt överstyr och då var ändå mina kusiner i övre tonåren…

Lotoz
9/9/15, 10:34 PM
#20

Är själv 17 och har gått på många fester, men för att de inte ska stelt på din egna fest, bjud bara personer som du vet du kan ha skoj med. 

Kan bli lite stelt i början kanske, särskilt om ni inte druckit många gånger innan. Men slappna bara av o umgås med kompisarna som ni brukar. När man e berusad vågar man göra saker man inte vågar nykter. t ex prata med främlingar på fester, dansa och vara mer högljudd.

Om det nu blir stelt skruva upp volymen och drick lite. Sedan blir det automatiskt roligt för alla;) Jag själv föredrar bara öl, långsam, skön och långvarig fylla. 

Avstå helst ifrån sprit då de kan balla ur rejält fort, sen ligger man o spyr o mår skit. Och bjud inga konstiga typer som tar droger. håll koll på vilka du bjuder och kom ihåg att dom du bjudit kanske tar med sig fler folk.

Kan även rekommendera att bjuda både killar och tjejer på festen, då blir de roligt på ett annat sätt:)

Och sen alla som är emot att tonåringar dricker, nu för tiden är det lättare än någonsin att få tag på alkohol, nu behövs inte nån släkting eller vän som köper ut.

Själv använder jag och polarna nummer i telefon, har 9 stycken langare på telefon, det är bara skicka ett sms. Önskad dryck, tid och plats sen är det fixat samma kväll.

Finns även facebook grupper/chatter där man enkelt kan köpa.

Peace

Annons:
Urhasten
9/10/15, 3:35 PM
#21

#20 Det spelar väl ingen roll i hur lätt det är att få tag i, saken är den att det är olagligt att langa alkohol till individer under 20 år. Den lagen finns av en anledning. Jag tycker människan har alldeles för lite respekt mot alkohol.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

lissora
9/10/15, 8:56 PM
#22

Jag hade min första fest när jag va 16 år och det slutade i en trasig lampa och en spya på köksgolvet samt fimpar ÖVERALLT… Och cheerios flingor av någon underlig anledning. Jag tycker i alla fall att du BARA ska bjuda folk du VET sköter sig och kommer visa respekt för dig och ditt hem. Ofta när man är ung och inte får gå på krogen så letar sig alla till hemmafester och när 5 pers har frågat om 'de får ta med sig någon' så kommer det garanterat att spåra ur… Så bjud bara folk du verkligen känner som du VET kommer visa respekt för ditt hus. Annars kan det bli väldigt jobbigt, trust me haha

Honestyisdead
9/11/15, 12:44 AM
#23

#22 Det är dock inte olagligt efter 18. Då får du ju även dricka på krogen eller köpa med dig hem från andra länder.

Lia
9/11/15, 10:24 AM
#24

#23 Fast man får inte ta in i Sverige om man är under 20.

Honestyisdead
9/11/15, 11:45 AM
#25

#24 Märkligt kan jag tycka då man ju får dricka ute, handla 3,5or, handla cigg och rösta vid 18. Var helt övertygad om att vi handlade hem från utlandet vid den åldern och fick gå hem med det när tuppen kollat. Men tiden går ju snabbt. KAn ju lika gärna ha varit 20 :P

Lotoz
9/12/15, 1:00 AM
#26

#21 Herregud, lite skoj ska man väl få ha, lev livet förfan

bara man kan hantera det är det lungt

Peace

Urhasten
9/12/15, 10:03 AM
#27

#26 Det kan gå bra, men när olyckan är ett faktum är det inte så roligt att leva den verkligheten. Och dessutom går det att ha fest och kuligheter utan alkohol. Jag förstår knappt varför man diskuterar om det är okej att langa alkohol till minderåriga. Jag har redan nämnt det, men nämner det igen; det finns Alldeles för lite respekt för alkohol. 

Lycka till!

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Aleya
9/12/15, 10:06 AM
#28

Har du ens läst uppmaningen från värden  i inlägg #13 kära #26?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Urhasten
9/12/15, 10:10 AM
#29

#28 Jag tror inte att jag diskuterar det så lättsamt, utan är ganska rakt på sak i vad jag tycker. Eller har jag missuppfattat någonting?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Haku
9/12/15, 10:17 AM
#30

#28 menade du inte till #26..?

Urhasten
9/12/15, 10:19 AM
#31

#30 Jag hoppas det, annars ber om jag ursäkt för att inte förespråka alkohol till minderåriga 🤦‍♂️

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Aleya
9/12/15, 10:25 AM
#32

Trycfelsnisse var framme, det var #26 och inte 27 jag. Sorry Urhasten.😕

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Urhasten
9/12/15, 10:30 AM
#33

#32 Det är ingen fara, vännen 🎈

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Lotoz
9/12/15, 3:44 PM
#34

Jag e ju själv mindreårig, försöker bara hjälpa TS eftersom hon frågade. kanske hon vill ha mer seriösa svar av andra i hennes ålder. kanske va därför hos skrev i Tonåringar, vad vet jag. Hon vet nog inte att på iFokus hänger allt möjligt folk i alla delar av forumet. Håll er till frågan istället, tror inte det hjälper att be en tonåring som precis kommit in i början av den roliga delen av livet att inte dricka alkohol innan 20 haha

Peace

Annons:
Urhasten
9/12/15, 3:52 PM
#35

#34 Det handlar inte om att läxa upp eller verka som världens tråkigaste människa, bara för att jag är 21 och inte 16, dricker alkohol men inte förespråkar det till individer som inte bör göra det. 

Ni gör absolut som ni vill, men jag hoppas att ni är mer medvetna om vad som kan hända, det lagen säger och konsekvenserna med som följd. Lagar finns inte för att störa oerfarna ungdomar, den finns för att stötta samhället så gott det går. Ofta är lagarna också formade efter historia och erfarenhet - det vill säga att det förmodligen hade varit negativt annorlunda om större alkoholhaltiga drycker gick att köpa av vem som helst på ex. ICA.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Aleya
9/12/15, 4:03 PM
#36

#34 roliga delen? Man kan väl vänta tills man är myndig med den sk "roliga delen". Fortfarande så var det en uppmaning från värden från sajten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/12/15, 4:07 PM
#37

#36 Roliga delen yup, har du aldrig supit som tonåring/ungdom tsm med vänner?

Peace

Aleya
9/12/15, 4:16 PM
#38

#37 inte när jag var underårig faktiskt. Första gången jag drack var då jag var 18. Och det var ärligt inte så fasligt spännande. Har aldrig varit mycket för att dricka. Men det är jag det. Kan än idag gå ut utan att dricka en droppe. Finns roligare saker att göra på fester än att vara full.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/12/15, 4:19 PM
#39

#34 Är du tre år gammal eller?

Lotoz
9/12/15, 4:20 PM
#40

#38 Erfarenheter från person till person, själv kan jag tänka mig att det är är 15-19 det är som mest spännande att dricka, man lär sig mer om hur alkoholen fungerar, hur mycket man klarar av och kan använda det måttligt. Klart man kan ha skojj utan alkohol, men dom sköna effekterna man får tillsammans med umgänge och musik, det är himmlen:)

Peace

Haku
9/12/15, 4:22 PM
#41

#34 Du antar bara att det är gamla människor som kommenterar negativt om alkohol, jag skulle inte rekommenderat alkohol när jag var 15 år heller och jag är nu 20 år så jag är inte gammal.

Jag har aldrig druckit och aldrig känt behöv av det, har smakat på alkohol men jag kan ha minst lika kul utan. Har blivit starkt påverkad av alla tråkiga händelser som hänt kring alkohol i min närhet dock.. Men jag bestämmer inte över andra och vad dem gör, och dem får väl sköta det som dem vill! om folk vill dricka alkohol och känner att det är bra och tillför något i deras liv så är det väl så. Jag vill ändå inte personligen rekommendera något till en minderårig…

Annons:
Lotoz
9/12/15, 4:22 PM
#42

#39 du har också haft en rolig ungdom förstår jag.

Peace

Haku
9/12/15, 4:24 PM
#43

#42 Man kan ha en riktig rolig ungdom utan att ha druckit en droppe alkohol! känns tråkigt om man måste dricka alkohol för att ens ha kul..

Aleya
9/12/15, 4:27 PM
#44

#40 ursäkta… men nu låter du bara löjlig. Vad är det för kul med att tappa kontroll över kroppen? Vad är det för kul att inte minnas halva kvällen? Vad är det för kul att spy? Det låter snarare som att du är i riskzonen för att ha lätt för att bli beroende då du skriver som du gör. Och hur kul är det att vara alkis vid 25? Kan bara hoppas att du är oklok och blir klokare med åldern. Men jag vet folk som började dricka då dom var i den "gyllene åldern" som du påstår. Och dom är nu alkisar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/12/15, 4:29 PM
#45

#41 Det är just det, folk kan få riktig dålig syn på alkohol efter som dom aldrig druckit och har bevittnat folk som inte kan hantera det och dragit slutsatsen att alkohol är bajs. Sen försöker jag bara underlätta för henne om hon ska ha fest, jag rekommenderade öl framför sprit, kan man hantera det är det lungt

Peace

Haku
9/12/15, 4:35 PM
#46

#45 Som sagt jag har smakat alkohol med smakat har jag faktiskt blivit lätt berusad eftersom det var första gången jag drack, men efter det gjorde jag aldrig om det!

Jag har aldrig sagt att "alkohol är bajs" dock har jag sett folk i min närhet drabbas en 15 årig kompis bli alkoholförgiftad och åka in med ambulans till sjukhuset och för den delen ramlade han och slog sig i hjärnan och har fortfarande än idag problem med minnet från det. Har haft vänner med alkoholister till föräldrar, skulle kunna göra listan lång men tänker inte rabbla upp allt. Även folk som dricker alkohol rekommenderar inte alltid det och speciellt inte till minderåriga.. så förstår inte riktigt vart du vill komma. Vad jag skrev i det förra inlägget var att jag tyckte att folk gör hur dem vill och tycker dem att alkohol tillför något i deras liv så är det deras val och det är väl bra är man minderårig är man ännu inte vuxen och jag skulle inte rekommendera att dricka alkohol förrän man nått den åldern då man faktiskt lagligt kan köpa alkohol om man nu ens vill dricka.

Aleya
9/12/15, 4:37 PM
#47

#45 dålig syn att tycka att folk som är minderåriga inte ska dricka? Jag kan sitta och ge råd på alkohol till folk som är myndiga. Det har jag inga problem med. Det är bara du som är oerfaren och tror att det är "coolt" att kunna ge råd åt folk som inte borde ha råd om alkohol. Väx upp!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/12/15, 4:37 PM
#48

#44 Fest utan alkohol vet jag inget om tyvärr, men vadå tappa kontrollen, spy  och inte minnas? känns som om du druckit för mycket en gång och dragit en extrem slutsats

Peace

Annons:
Aleya
9/12/15, 4:43 PM
#49

#48 du kanske borde se över ditt bruk av alkohol. Jag har dock aldrig varit så pass full. Men har varit med om andra som blivit så fulla. Och det tenderar unga som inte BÖR dricka bli. Har sett allt för många skador som är tillfogat av alkohol och dumhet inblandat. Folk som fått skallskador eller andra skador. Så ser inte charmen i det du tror är så kul.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/12/15, 4:47 PM
#50

#47 rätt i det du säger, man dricker ju för det är coolt.. inte för att blir mer avslappnad, rolig och pratglad

Jag kan tycka gränsen går vid 15, men 16-20 tycker jag faktiskt man har mognat jämfört med innan, och kan ta alkohol på lite mer allvar.  Alltså man förstår mer om effekterna, hur mycket man behöver osv. Menade att om hon nu ska dricka kan jag rekommendera öl framför sprit, sen berättade jag bara om hur hon ska gå tillväga när det blir stelt.

Peace

Urhasten
9/12/15, 4:49 PM
#51

Lotoz, det märks att du har din åsikt och jag kan inget annat än tycka att du är fruktansvärt naiv och faktiskt orealistisk. Om alkohol tar dig till himmeln, då vill jag knappt föreställa mig hur dant du måste må när du är nykter. Det speglas kanske i hur du försöker argumentera eller hur du ser på ämnet, men någonting får mig att inse vad otroligt mycket mer du har att lära om livet. 

Här postar jag mitt sista inlägg. Lycka till allesammans! 🧟‍♂️

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Lotoz
9/12/15, 4:50 PM
#52

#49 Bruk av alkohol? Jag o polarna kanske dricker nån gång på helgen och har allmänt trevligt, vi går ju inte runt med burköl på stan en vardag precis.

Peace

Honestyisdead
9/12/15, 4:52 PM
#53

#45 Ju yngre man är när man börjar dricka ju större risk för alkoholism är det. Du har noll koll och framstår som väldigt okunnig. Du måste sluta dricka! 

Du förlorar faktiskt hjärnceller. Din lever tar stryk.

Aleya
9/12/15, 4:59 PM
#54

#52 vet du ens vad alkohol gör med din kropp och växande hjärna? Om inte så bör du läsa på. Hoppas bara att du slutar dricka på helgen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/12/15, 5:02 PM
#55

Slutar gärna med alkohol. det finns en ört som används i tusentals år som får dig att må bra och kan bota nästan allt. tyvärr är det olagligt eftersom staten inte tjänar pengar på det, och när örten används öppnar du ögonen för verkligheten och ser hur korrupt samhället egentligen är.

 Fredag eftermiddag, Svensson är på krogen för att sedan bäras ut på en bår, Han e så himla packad att han inte kan stå. Men det är helt okej för det tjänar staten på för dom har tagit skatt på det han druckit under kvällen. Det är så det funkar i detta samhället.

Att släppa örten fri kan dom aldrig tjäna på. :(

Ett alternativ som gör dom gott, vad gör dom då när folket har förstått
hur dåligt dom har mått.

Peace

Annons:
Aleya
9/12/15, 5:06 PM
#56

#55 ja men så fint. Du super och röker olagliga saker innan du ens är 18. Grattis, låter som att du har en lysande framtid i sikte. Och kom inte och säg att det tillhör ungdomens glada dagar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/12/15, 5:07 PM
#57

#55 Jaså.  Du är en sådan.

Det är illa att du som är så ung förespråkar inte bara en drog, utan två. Testa leva livet nykter.  Du lär bli förvånad! (Jepp, det går faktiskt! )

Lotoz
9/12/15, 5:12 PM
#58

Har aldrig rökt, men kan ju inte skada att må gott och inse;) Om du är fast i illusionen om att du är fri, att dom tar din tid så du slösar bort din liv, distraherad och hjärntvättad av nöjesindustrin. Du följer din rutin fångad utan att veta det, formad till en effektiv utsliten arbetare. suck, svenson svenson svensson..

Peace

Lotoz
9/12/15, 5:14 PM
#59

#56 och kan säkra dig om att över 50% av ungdomar i dag har rökt en gång, haha isf vet du ingenting, kanske va annat när du va yngre

Peace

Urhasten
9/12/15, 5:15 PM
#60

[Vill bara inflika att det där är en låttext (Dani M - Allt är en fasad) och återigen säger det ingenting om vilka egna ord du hade valt om du vågade identifiera dig själv, som på riktigt fri och alltså nykter.]

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Honestyisdead
9/12/15, 5:19 PM
#61

#58 Inte många rätt där :/

#59 Fel. Det är inte över 50% av ungdomar som har rökt hash/Maja.  Snälla du, om du vill försöka få droger till något bra kan du väl ändå bemöda dig med att ta reda på fakta.

Lotoz
9/12/15, 5:20 PM
#62

#60 Plus poäng till dig bra jobbat,  Och? han har ju rätt herregud va trögfattad folk de finns, jag är heelt emot andra droger, men just en ört som indianerna och folk i tusen år används, avlegaliseras för att allt handlar om pengar idag.

Peace

Annons:
Aleya
9/12/15, 5:20 PM
#63

#56 och dom som börjar röka sådant och dricka tidigt blir ofta missbrukare. Så det är inget jag förespråkar. Må gott? Må bra medan medan ruset är kvar i kroppen och sedan må skit när det går ut och verkligheten återkommer. Ja det är ju ett så fantastiskt liv att leva. Ne jag tar hellre verkligheten för det den är än att fly den. Men du balanserar på en farlig sida. Jag hoppas dina föräldrar inser detta och sätter stopp för detta vansinne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/12/15, 5:24 PM
#64

tex, inte en endaste person har avlidit av den här "drogen", #61 är du inte trött på att slita hela livet för att tjäna pengar som du sedan spenderar på saker? allt handlar ju om pengar idag, livet är ju faktiskt mer än materiella ting, klart att man kan leva bra i detta babylon samhälle men det är inget jag gillar iaf.

Peace

Honestyisdead
9/12/15, 5:29 PM
#65

#64 Ja, väldigt mycket handlar om pengar. 

Det förändrar ingenting.

Lotoz
9/12/15, 5:34 PM
#66

#65 Jo, rätt mycket faktiskt, strunt samma. bara min vision av verkligheten.  Jag slutar kommentera här förstår att det inte uppskattas hehe

Peace

Honestyisdead
9/12/15, 5:41 PM
#67

#66 BRA!

[KB46ghx]
9/14/15, 5:47 PM
#68

Precis som Lotoz skev så ville jag ha ett svar som var rakt på sak och inte massa råd om att inte dricka. Jag är mycket väl medveten om konsekvenserna, men ännu en gång som Lotoz säger så är blandningen mellan lite alkohol, musik och umgänge himlen. Snälla ni, varför skapa en debatt i kommentarsfältet när vi alla vet att det alltid kommer finnas ungdomar som dricker? Ni försökte avråda mig, men jag är ledsen varken en eller hundra kommentarer påverkar mig! Tack för alla svaren som faktist var till hjälp! :D

Honestyisdead
9/14/15, 6:07 PM
#69

#68 Det låter hemskt att en så ung människa kallar en situation som kräver alkohol för himlen.

Annons:
Calcifer
9/15/15, 6:03 PM
#70

#68 Bara för att man vet om att det finns ungdomar som dricker betyder inte att man inte kan avråda folk från det eftersom det är farligt, onödigt, och grovt överskattat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: