Annons:
Etikettövrigt
Läst 1433 ggr
[Anonym_3]
2015-09-04 19:56

Puberteten

Hej jag undrar om jag har kommit in i puberteten eller inte, Är väldigt nyfiken! Jag har börjat gråta för att jag inte når fjärren när jag ska byta kanal på TV:en, Är det Puberteten eller är jag bara överkänslig?  fyllde i somras 12 år.

Annons:
Scorpio97
2015-09-04 20:03
#1

Det kan vara puberteten. Har det börjat ganska nyligen är det förmodligen puberteten. Är man "överkänslig" har man ju oftast varit så hela livet.


//Jessie

[Anonym_3]
2015-09-04 20:07
#2

Haha, har lite varit det hela livet, fast aldrig såhär att jag börjar gråta för en fjärrkontroll.  Detta kanske låter lite udda men när jag tänker på att om pappa dör asså OM, börjar jag gråta….. Vet inte om många har det så eller inte. Men som sagt har detta hållt på några månader kanske.

Scorpio97
2015-09-04 20:09
#3

Det kan vara puberteten, eller så är du lite känslig och det förstärks av puberteten. Sen kan jag också bli väldigt ledsen om jag tänker på att någon närstående ska dö, det är nog ganska normalt skulle jag säga (: Sen är det olika hur nära man har till tårar, jag har exempelvis väldigt lätt att gråta om det händer något sorgligt i en bok/film.


//Jessie

[Anonym_3]
2015-09-04 20:12
#4

haha okej! då vet jag 🙂 Har varit med om en ganska tråkig sak då jag grät hela dagarna o tillomed till söms… Men det var liksom inte en så stor sak.

IceTee
2015-09-04 20:20
#5

Det tydligaste tecknet på puberteten är det fysiska, främst att man får hår på ställen man inte brukade ha hår på

Medarbetare på Skor iFokus

[ThisIsWheels]
2015-09-05 10:42
#6

Tecken på att man är i puberteten är mens, att man växer på längden, hår på kroppen och humörsvängningar (bland annat, det finns många tecken) .

Annons:
Upp till toppen
Annons: