Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1062 ggr
hund_katt
2015-09-05 17:36

Övertala om BMTH konsert

Den 7 september släpps biljetterna till Bring Me The Horizons konsert, som ska vara i november. Biljetterna till London försvann väldigt snabbt så är orolig över hur snabbt biljetterna kommer försvinna här också… Slipknot(min första och ända konsert jag varit på) var enklare, då var det så många platser och så stor lokal så alla biljetter blev inte ens sålda. Nu till problemet, min mamma låter mig inte gå för det är ståplats. Slipknot hade ju både sitt och ståplats. Jag måste ha någon med mig om det ska vara ståplats, någon vuxen som mamma känner… Men finns ingen som skulle vilja följa med, liksom, inte kul om personen inte tycker om bandet eller musiken liksom.. Man vill ju gå med någon som gillar det. Jag är 15 . Mamma säger att jag kommer bli klämd som en finne. Men om man håller sig längre bak i publiken så är det ju ingen så stor fara? Säger till henne att jag kan vara längre bak, för jag vill ändå inte bli mosad längst fram liksom .-. Men hon bah "nä, det går inte. Hur vet jag om du stannar längst bak då?" JAG VILL JU INTE ENS VARA LÅNGT FRAM!! Eftersom jag inte vill vara där det är som värst. Jag har sagt att jag kan betala biljetten själv, men nä det går inte. Jag har varit på gullbrannafestivalen, var ju ingen fara där men det var rätt stökigt ändå på en av konserterna. Och jag klarade det. Jag kände att det blev jobbigt där jag stod för folk tryckte och studsade mot en(stod nästan längst fram) och då flyttade jag ju mig bakåt .-. Så, vad jag behöver är sett att övertala min mamma om att få gå. Liksom hur stor är risken att jag dör/svimmar/skadas om jag håller mig långt bak? Jag är medveten om vad som kan hända på en konsert, vilket också betyder att jag kan förstå att jag inte ska tränga mig in i en värsta mosh pit och bli nerknuffad. Asså Vrf är hon så överbeskyddande?? Jag kan liksom knappt inte ens hänga ut med killkompisar, som jag kanske känt sedan dagis?? Mamma bah "du får inte följa med dom hem till någon!!" Och bla bla bla .-. Asså seriöst?? Jag känner väll mina egna kompisar? Och mina äkta vänner är killar. Alla tjejer jag umgås med är så jävla falska och mamma tycker det är tryggare att vara med dom än killarna som jag trivs med? Liksom uuuuuh blir så irriterad!! Får inte göra någonting typ utan att hon kommer där och bah "du kan dö! Du kan bli skadad! Du kan bli våldtagen!" Asså xc jag är tillräckligt stor och smart för att veta att inte gå hem med någon främling, och jag är stor nog att veta vilka som är mina äkta vänner. Större risk att mina tjejkompisar skadar mig än mina killkompisar. Så ja.. Hoppad ni orkade läsa :3 men kortfattat så vill jag ha tips på hur jag ska övertala min mamma. Visst jag kan ha med någon vuxen också, men det känns som det kommer förstöra stämningen.. Man kommer inte kunna släppa loss ordentligt osv.. Om ni fattar.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Moalinn
2015-09-05 18:31
#1

Ord från någon som gått själv på runt 20 konserter:

Just Bring Me The Horizon har jag faktiskt aldrig sett så vet inte hur just deras konserter är, men jag kan tänka mig att det är en hel del "fangirls" och yngre tjejer. Jag har varit på två sådana konserter och det var Of Mice & Men och Asking Alexandria. Rent helvete framför scenen men helt stilla längre bak. Jag förstår att din mor blir orolig och inte släpper iväg dig i första taget. Det är inte så att du kan ta dig ut på någon mindre konsert nu i september/oktober för att "visa" att du inte dör och att du faktiskt lovar vad du säger? Lyssnar du på band liknande BMTH och subgenrer till hardcoren så finns det nog ett par jag kan  rekommendera för dig, beroende på var i landet du befinner dig. Send me a meddelande så löser vi det, om du känner fört!

iallafall.
Jag har inga tips på hur du övertalar då jag själv aldrig har haft det problemet. Det enda jag kan tänka mig är att berätta hela din plan, hur du kommer dit, var du ska stå, hur du kommer hem och allt däremellan. Men har du absolut ingen vuxen i din närhet som du känner dig sådär bekväm med? Annars kan jag lova dig att du kommer kunna släppa allt ändå, för om det är ett band du uppskattar och kan i princip alla låtar så tänker man inte på omgivningen (mer än visar medmänsklighet såklart) för man skriker ut texterna från hjärtat, utan att bry sig om vad andra tycker och tänker.

Jag är iallafall väldigt säker på att du kommer komma hem hel och fin igen. Kanske du kommer få en kväll värd att minnas, men det vore ju förfärligt!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Lindis123]
2015-09-05 19:50
#2

Ugh jag har samma problem, fattar inte vad jag ska göra!! Mina föräldrar är vägrar betala biljett, har inga pengar själv, biljetterna släpptes igår och jag halvpanikar för att jag måste hitta på ett sätt…Jag är "för liten" för att gå ensam och ingen vill följa med…

hannaj98
2015-09-05 21:16
#3

Har inte vännen (eller vem det nu är du tänker gå med) någon vuxen i sin närhet som kan vilja följa med då, vad säger hens föräldrar? Kanske blir det enklare om din mamma får prata med dennes föräldrar om de nu tycker att det är okej? Annars har jag tyvärr inga mer tips än dom #1 gav dig.

hund_katt
2015-09-05 21:18
#4

#1 ja, jag var ju på gullbrannafestivalen, det var ju ganska vilt på vissa konserter men ändå inte jättefarligt. Innan jag flyttade längre bak så hade jag ett stort gäng killar, en halvmeter längre än mig, studsandes och knuffandes bakom. Det var inga problem alls faktiskt, tills jag blev lite trött och då flyttade bak. Så jag har ju bevisat att jag klarar det :3 kan säga det till mamma då c: Hittade nu att det kommer finnas sittplats på deras konsert i Göteborg, så chansen att jag får gå är större nu c: men skulle vilja åka till Stockholm(gillar Stockholm mer än Göteborg xP och har en vän som jag vill träffa där också haha) så ska fortsätta tjata på ståplats, men om det inte går så kommer jag nog få se bandet iaf :3 men ståplats verkar så mycket roligare och häftigare upplevelse. Men aja, bättre sittplats än inget :3 #2 hatar när man får den paniken och typ "neej jag missar det!!"… Kände så i våras när Black Veil Brides va i Sverige, då hade dom bara ståplats så då fick jag inte gå :c

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
2015-09-05 21:19
#5

#3 ingen som min mamma känner… :/

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: