Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1542 ggr
[Littlepig]
2015-09-06 07:09

Träffa internetkompis irl?

Jag har lärt känna en tjej på internet, nu har vi snackat ett tag o så. Och vi ska ses någon gång. Vi bor ganska nära varandra. Vad ska jag göra så att det inte bli stelt? Fråga om hur hon har det i skolan eller såna basic saker?vill inte vara tråkig. :( tacksam för svar

Annons:
[ThisIsWheels]
2015-09-06 09:58
#1

Vad brukar ni prata om när ni chattar? Har ni samma musiksmak så kan ni ju prata om det eller om ni helt enkelt har något gemensamt så är det ju trevligt att prata om! Vill bara varna att man ska vara försiktig när man träffar en internetkompis eftersom man vet aldrig vem som sitter på andra sidan skärmen. Träffa personen på en allmän plats (till exempel på ett kafè eller liknande) eller hemma hos någon av er! 

Hoppas att ni får en trevlig träff 🙂

[Älskamig]
2015-09-06 14:35
#2

När jag träffade min pojkvän för första gången, så sågs vi offentligt. Dels för att då finns det alltid något man kan prata om (roliga tanter som går förbi eller knasiga fåglar som gör något tokigt t.ex) och dels för att det skulle kännas "tryggt" för oss båda. 

Eftersom vi klickade så bra, så flöt bara snacket på. Eller ja, min pojkvän var rätt blyg , men jag malde på (som vanligt… haha), så vi fick en trevlig stund!🙂

inthegame
2015-09-06 18:45
#3

Jag träffade nyss en internetvän på Liseberg :)
Det kändes som att vi var bästisar! Allt prat kom naturligt och det blev aldrig stelt :D
Börja med "hur mår du?" och sedan behöver du bara vara dig själv!
Lycka till :)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Javix
2015-09-06 22:51
#4

Vart kan man hitta internetkompisar? 🙂


felle-j
2015-09-06 23:17
#5

#4 Internet. 😉

inthegame
2015-09-06 23:55
#6

#4 Jag har ett fanpage med ca 4500 följare, så där hittar jag många internetvänner. :)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Annons:
[Zachapacka]
2015-09-07 21:23
#7

Jag har träffat en del internet vänner irl. En träffde jag på en ridskola och så kolla jag på när hon red lektion. En annan träffade jag på en hopptävling och då hjälpte jag henne med hennes hästar. Och så på Sweden international horseshow så mötte jag massor av internet vänner :) 

Då kan man alltid prata om något eftersom att vi gjorde saker hela tiden. Så mitt tips är att göra något speciellt. :)

hund_katt
2015-09-08 07:44
#8

#4 jag träffar mina på emocore.se xD fast finns rätt många skumma typer där :P ca 4 stycken av 25 som jag fortsatt prata med :P fast dom jag fortsatt prata med är helt underbara människor :3 Men annars om man har en blogg T.ex, eller FB, eller habbo, eller vad som helst. Bara gå och leta lite människor :3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Sillybelle
2015-09-08 22:39
#9

träffade en kille Jah snackat med på snapchat ett tag. Det blev aldrig stelt då han frågade så mycket och vi var intresserade av varandra. Även vi sågs offentligt och klickade bra :)

[Littlepig]
2015-09-27 15:22
#10

#4 Jag träffade min genom ett spel :)

[Littlepig]
2015-09-27 15:22
#11

#4 Jag träffade min genom ett spel :)

revolution
2015-09-28 11:06
#12

Träffar kompisar med liknande intressen via twitter, tumblr, instagram, ask.fm, facebook osv

Everyone loves a rebel

Upp till toppen
Annons: