Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 588 ggr
lisa98
2015-09-08 20:01

Vad hade du gjort?

Hej och tja alla skönheter där ute! Imorrn har vi aktivitetsdag i skolan jag hamna inte med nån i min klass och vill inte gå för vill inte va den konstiga tysta.. Känner ingen och kan ju lätt säga att jag är sjuk men vet inte om jag vill skippa de heller.. Men om jag gör de vad är bra ursäkter t föräldrar har ju massa men aa.. Min fråga är väl skulle ni ha gått eller inte?

Annons:
Feliiciia
2015-09-08 20:04
#1

Jag skulle ha gått. Passa på att lära känna nya vänner och sånt, i början är det alltid lite stelt men sen brukar det lätta upp. Vem vet du kanske träffar en ny bästa vän. Har själv varit med om samma situation. :)

Fridaaaa
2015-09-08 20:07
#2

Gå ändå. Är du inte rädd för att prata så börja samtala :) 
Inte säkert att det blir konstig tystnad :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2015-09-08 20:10
#3

Det bästa är förmodligen att gå. Man lär känna nya människor och oftast är det ganska roligt. Speciellt eftersom du inte är säker, det är lätt att man ångrar sig dagen efter när man hör hur roligt alla hade. Så jag tycker du ska gå. 

Men jag stannade hemma från dom flesta aktivitetsdagarna i skolan, både när jag var yngre och nu. Men det är mycket för att jag är sjuk och missar mycket från skolan. Att då gå till skolan och leka hela dagen (att vara social är ganska jobbigt för mig) när jag istället kan vara hemma och jobba ikapp lite, har alltid låtit dumt i mina öron. Jag har aldrig behövt någon ursäkt inför mamma, hon förstår varför jag stannar hemma sånna dagar.


//Jessie

Javix
2015-09-08 21:27
#4

Antar att du är ganska blyg om du tror du kommer vara den "tysta & konstiga"? Jag brukar också känna så  när jag inte pratar med folk, eller helt enkelt är för blyg osv. Men tycker du borde gå i alla fall och försöka att prata med någon direkt när du kommer dit så kanske ni kan umgås, eftersom det blir svårare (enligt mig) ju längre tid det går. Annars om du hamnar i samma grupp på nån tävling blir det oftast enklare att prata med folk i din grupp/lag. Men om du verkligen känner att du inte vill gå så kan du säkert säga att du är sjuk. Jag vet själv hur hemskt det är när alla ens vänner är sjuka eller när man helt enkelt inte känner någon. 🙂


lisa98
2015-09-08 21:47
#5

Tack för alla svar! Vill gå på ett sätt eftersom de kan bli kul som ni säger.. Men kommer stanna hemma för jag orkar inte va social o även fast de är i början så har min klass kommit väldigt nära och de har nog de andra med.. Är inte så blyg längre egentligen men kan plugga istället:)

Upp till toppen
Annons: