Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1216 ggr
Kaninernasbästa
9/8/15, 10:44 PM

Vill inte se filmen

Vi har börjat läsa Coraline , tror den heter så ;) vi ska se filmen efter vi har läst boken. Jag är otroligt rädd för "skräckisar" eller något som är allmänt "läskigt". Min klasskompis storasyster har samma lärare och de såg Beck och det vill jag verkligen inte. I trean och femman såg vi Geografens Testamente. Efter 8/10 avsnitt fick jag nog av den har svartklädda människan som gick runt. Det kändes som hon skulle vara där jag var även om det var på film. Jag vågade inte gå på toa, jag vågade inte görs någonting. Jag minns fortfarande 3:ans avsnitt. I femman såg jag den inte alls. Jag har avstått från väldigt många filmer, ca 5 under 5:an tror jag för jag tyckte att det var för obehagligt. Nu går jag i 7:an och jag vill verkligen inte att alla ska tro att jag är en löjlig människa som bara fegar ut, men den biten vi läst är precis den typen som får mig på ett obehagligt sätt som jag minns i flera år. Jag ville mest skriva av mig. Min lärare på mellanstadiet tyckte att jag skulle börja bita ihop och tåla lite på högstadiet men är det verkligen meningen att man ska behöva gå runt och vara rädd i år efter det? Jag vill prata med läraren men samtidigt inte.

Annons:
Calcifer
9/8/15, 10:45 PM
#1

Coraline är otroligt bra dock, och visst har den lite creepy moments men jag skulle inte kalla den läskig direkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kaninernasbästa
9/8/15, 10:51 PM
#2

#1 Okej vad bra. Hoppas det är "lagom läskigt" för min smak ;)

ElinvBorg
9/8/15, 11:00 PM
#3

Det kanske hjälper att det är en stop-motion film? Jag har inte läst boken men sett filmen och tycker den är bra. Jag kan hålla med om att den är lite "creepy" visa scener men skulle inte heller kalla den för läskig. Jag var också känslig för läskiga filmer när jag var yngre (mardröm av en Wallander-film en längre tid) men Coraline tycker jag bidrar med något mer och går inte riktigt att jämföra :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Whippet
9/8/15, 11:06 PM
#4

Coraline är den tråkigaste filmen, tycker den e äcklig men inte läskig rör sig så hackigt och dom där jävla knappnålsögons föräldrarna

I'm out Vilar huvudet i handen

inthegame
9/8/15, 11:09 PM
#5

Coraline tycker jag är väldigt bra, fast inte läskig.. Dock har jag sett upp mot 80 skräckfilmer och jag är bara 14 + att jag nästan aldrig blir rädd så mig är väl inte så bra att fråga.. Men jag tycker att du ska göra vad som känns rätt för dig själv :)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

ElinvBorg
9/8/15, 11:11 PM
#6

Den kanske inte är för alla och som sagt är det en stop-motion film. Dock av Tim Burton och jag tycker filmen är bra gjord :) Knappnålsögons föräldrarna är ju lite hela grejen så förstår att du inte gillade det om du inte gillade filmen överlag

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
Kaninernasbästa
9/8/15, 11:57 PM
#7

Okej tack, tror jag ska se den. Blir väl att kolla bort i nån timme om de blir läskigt hihi

Whippet
9/9/15, 9:01 PM
#8

#7 va på tex mobilen under hela tiden

I'm out Vilar huvudet i handen

hund_katt
9/9/15, 11:26 PM
#9

#6 fast Coraline är inte Tim Burtons film, en som heter Henry Selick som har gjort den :) Dock är den väldigt lik Tim Burtons filmer :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Kaninernasbästa
9/9/15, 11:30 PM
#10

#8 vi måste lämna in mobilen annars hade jag nog gjort det ;)

DiamondIce
9/10/15, 5:04 AM
#11

Jag såg den på julavslutningen i 7an, och jag klarar inte heller av skräckfilmer (fast jag är bättre med dem nu än jag var då)… Jag kommer ihåg att jag satt och tänkte "Det här är tråkigt, undra om vi får gå hem snart? Hur lång kan en film vara egentligen?" nästan hela filmen 😃 

Visst var den lite äcklig med knappnålsögonen och det, men det är ju som sagt en stop-motion film, så det känns inte lika illa som om det hade varit en spelfilm. 

Efter som ni har läst boken redan så behöver du ju inte fokusera på filmen, du kan ju kolla på en vägg och dagdrömma istället? Eller sitta och rita i en anteckningsbok🤫 Om ni inte ska göra en jämförelse mellan boken och filmen?

ElinvBorg
9/10/15, 10:46 AM
#12

#9 Oj där ser man, var ganska så säker på att det var Tim Burton men hade visst fel 😉

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Kaninernasbästa
9/10/15, 8:38 PM
#13

#12 hihi Aa, jag vet inte om vi ska göra en jämförelse, hoppas inte det, bra ide faktiskt, så kan man tänka igenom allt haha :)

Annons:
hund_katt
9/10/15, 9:38 PM
#14

#12 ja, jag trodde först också att det va Tim Burton, hade kollat regissör innan jag såg filmen men va tvungen att dubbelkolla efteråt för att se om det verkligen inte va Tim Burton :P den är väldigt lik Tim Burtons filmer!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: