Annons:
Etikettövrigt
Läst 737 ggr
Kaninernasbästa
2015-09-08 22:50

Typiska saker för adhd? Har jag adhd

Gjorde ett inlägg för bara en stund sen men jag kände att jag behövde (eller ville veta) få svar på denna fråga? Finns det några "typiska adhd saker" som många av de som har adhd har. Hört att de blir lätt hyperaktiverade? Sant? Hört lite saker men vill veta mer Nu är det så att det känns som jag har adhd, inte såhär som man säger utan det känns så. Ibland har är jag typ sprallig och "pirrig i magen". Jag går lätt upp i varv. Jag vet inte jättemycket men jag kan svara lite efter vad som kommer till svar;)

Annons:
tötenöten
2015-09-08 22:53
#1

Det finns typiska saker för adhd, ja. (http://www.levamedadhd.se/index.php/vad-aer-adhd/symtom/)

 Men misstänker du att du har adhd råder dig att söka professionell hjälp.

Folk på ett forum kan inte sitta och berätta för dig om du har det eller inte :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Kaninernasbästa
2015-09-09 00:00
#2

Jo det var mest det om typiska saker. Vissa saker stämde inte, andra stämde väldigt bra

IceTee
2015-09-09 00:53
#3

Alla med ADHD har problem med att de inte kan fokusera samt att de har någon form av hyperaktivitet. Utöver det finns det några andra krav också, men de har jag ingen aning om

Tror du att du har ADHD tycker jag också att du ska söka hjälp så du kan få en diagnos fastställd

Vad är det som gör att du tror att du har adhd? Är det bara att du är sprallig ibland så behöver det inte alls betyda att du har något funktionshinder. Det händer ju alla lite då och då!

Eller ja, lita inte på mig till 100 om vad som är vanligt när man inte har adhd… min nya utredning är precis klar (fick min diagnos när jag var 11, nu är jag 20 så vi gjorde den igen för att dubbelkolla) och jag och psykologen skulle haft 3 möten men han sa att jag har en så solklar diagnos att vi inte behöver ha det där sista mötet 😂

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: