Annons:
Etikettövrigt
Läst 1403 ggr
Yehet121
2015-09-11 01:09

Välja nytt namn, hjälp!

Hej, jag ska av en anledning byta namn, och jag har ett par alternativ, men jag vet verkligen inte vilket eller vilka jag ska ha, då jag tycker om alla namn väldigt mycket.. Jag behöver hjälp med att se vilka namn som skulle kunna passa mig, ni får gärna komma med egna förslag på namn ni tycker är fina, helst ovanliga namn. De namn jag har är: Tate, Benton, Delsin, Kian, Ethan, Jasper, Dylan, Emmett, Darius, Alexis, Owen och Aiden.   Vad tycker ni? :)

Annons:
Sugar Mist
2015-09-11 01:17
#1

Aiden!

-

Ravynsfair
2015-09-11 01:17
#2

Svårt att säga vad som skulle kunna passa dig eftersom jag inte känner dig. 
Testa att gå ut i en stad och "springa in" i nya människor. 
Presentera dig lite hastigt med olika namn för varje människa och känn efter vad som känns naturligast för dig. 
Konstig grej att göra kanske men jag tror att det vore en bra sak. 

Funderar själv på att byta namn och har inte heller kommit fram till vad.
Det är svårt det där, förstår din förvirring.

En annan fråga är om du vill/behöver ta hänsyn till släktingar som kan tänkas ha riktigt svårt med uttalen av namn?
Inget du måste göra men det är inte direkt "svenssonamn" du är sugen på :)

Mina finska släktingar har tillexempel supersvårt för min kusins namn "Anjelica".
Efter 20 år så har de fortfarande problem, hon blir galen, haha.  
Är du beredd på att få förklara namnets uttal sjuhundrasjuttioelva gånger? 

I övrigt tycker jag att Alexis ser ut att passa dig, dömt av profilbilden. 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

AnnaFagerell
2015-09-11 05:51
#3

Dömt av profilbilder är du en tjej som troligen ska byta till mans namn ? Då är det svårt för andra speciellt när du valt namn som inte är svenska. Är tanken att bo i Sverige skulle jag valt ett mer passande namn för samhället.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Yehet121
2015-09-11 09:14
#4

#1 #2 Tack för förslagen :D

#3 Jag är en transkille som ska byta namn. Jo jag kan tänka mig att det gör saken svårare för andra då inget av namnen är svenska, men jag har inte känt att  jag tycker om något svenskt namn tillräckligt mycket för att använda det själv. Och tanken är inte att bo i Sverige, jag tänker flytta så fort ekonomin tillåter det.

Yehet121
2015-09-11 09:25
#5

#2 Haha det där med att springa runt på stan och presentera sig testade jag förra veckan, det var rätt så kul, även om man fick blickar, då jag inte hade min binder på mig så folk såg väl en korthårig tjej springa runt och kalla sig killnamn xD Men kul var det :) 

Det där med uttalet har jag redan haft problem med hela livet :) Jag har en stor finsk sida av släkten och alla lyckas uttala mitt födelsenamn fel, dom uttalar mitt namn Sandra för Santra, så jag är väl förberedd, och den sidan av släkten träffar jag inte alls mycket, resten av släkten som jag träffar har nästan inga problem med uttalet av de namn jag har nämnt, och 2 av mina kusiner som är tvillingar, heter Lucas och Luna, båda med engelskt uttal :D 

Haha ja Alexis är fint :) Jag tror att i vardagslivet skulle jag vilja bli kallad Alex om jag väljer Alexis :)

Lia
2015-09-11 10:21
#6

En tanke är om du skulle vilja ha ett namn som påminner om ditt födelsenamn. Då blir det ju nästan så du föddes med det namnet! Tänker att Sandra och Alexandra har namnsdag samma dag. Och motsvarigheten till Alexandra är Alexander. Så kanske Alexander/Alex? :-)

Annons:
Haku
2015-09-11 10:34
#7

#3 Va? oavsett om man inte väljer ett svenskt namn så får väl folk lära sig att säga namnet dem namn han har som förslag är inte så svåra att uttala jag tycker man ska ha det namn man trivs med.

Haku
2015-09-11 10:37
#8

Ts vad är en binder för något? har aldrig hört talas om det så undrar:)

Yehet121
2015-09-11 11:11
#9

#8 En binder är något som Female to Male transpersoner, eller cosplayare har på sig för att platta till brösten så att dem ser ut som en manlig bröstkorg. Den ser ut ungefär som en sport-bh men är lite längre :)

Halcyon
2015-09-11 18:37
#10

Aiden tycker jag är fint, Dylan också!

we're always chasing that paradise

[Lilyz]1
2015-09-11 18:47
#11

Om det är du på din avatarbild (vilket jag antar) tycker jag att du ser ut som en Jasper. :D

xEmmsix
2015-09-11 19:00
#12

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

AnnaFagerell
2015-09-11 19:17
#13

Men undertiden man bor i Sverige vore det ju bra med ett namn som man kan bära här också tänker jag, är man lite yngre så kan ett namn ställa till nog så mkt problem. Alex är jättefint och passar många länder 😊😃

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
Haku
2015-09-11 20:02
#14

#13 Ja och man kan väl bära mer än klassiska svenska namn även i sverige eller vad tänker du?

Javix
2015-09-11 20:24
#15

Sandro eller Sandor är väl kanske motsatsen till Sandra? :) Annars kanske Simon? Annars som du föreslog tycker jag att Owen är fint :)


Javix
2015-09-11 20:26
#16

Åhh juste, Spencer tycker jag om också :) Om du ville ha namn på S kanske? Fast du ville kanske ha något som inte var likt ditt födelsenamn annars?


Yehet121
2015-09-11 21:37
#17

#16 Jag vill inte ha ett namn som är likt mitt födelsenamn, men tack för tipsen :) Spencer är fint, men jag känner inte riktigt att det passar mig :)

Yehet121
2015-09-11 21:41
#18

#13 Jo det kan vara lite problematiskt, men jag känner hellre att jag har det lite problematiskt än att jag väljer ett namn som jag inte trivs med. När jag väl har valt mitt namn vill jag helst inte byta någon mer gång.

Yehet121
2015-09-11 21:42
#19

#12 Haha jag kollade där precis innan jag skrev inlägget :)

Yehet121
2015-09-11 21:45
#20

#6 En av mina kompisar fick lite problem när han valde ett namn som var likt sitt födelsenamn, det var att folk råkade säga hans födelsenamn istället :/  Och förutom Alex så tycker jag inte att namnen som liknar mitt födelsenamn passar mig

Annons:
Flöffo
2015-09-12 11:27
#21

Jag tycker Jasper eller Alexis verkar passa dig 🙂

Jag tycker inte något av ditt namn verkar svårt att uttala varken i Sverige eller utomlands. Annars kan man ju alltid ha smeknamn istället, ifall någon har svårt att säga ens riktiga namn. Mina  släktingar har t.ex. svårt att uttala Emil, det blir alltid Emilie/Emily istället, så därför brukar han oftast kallas för Emiljan 🙂

//Flöffo

[ThisIsWheels]
2015-09-12 11:53
#22

Det är väldigt coola och fancy namn som du funderar på 😎 Jag tycker att Alexander är fint och man kan ju kalla dig Alex. Marc/Marcus är också fina namn. Jag känner en kille som heter Desmond och det är ju ganska cool och amerikanskt 👍

[134643]
2015-09-12 14:02
#23

Jag håller också med om att du absolut ska ta ett namn som du trivs i, och inte ett de runt omkring dig kan uttala. Jag hade själv varit överlycklig om mina föräldrar hade döpt mig till något engelskt då jag förhoppningsvis ska flytta dit om ett par år haha. Jag tycker att Jasper ser ut att passa dig c:

Stallmima
2015-09-12 22:52
#24

Kian tycker jag låter fint   🙂

[Túrwen]
2015-09-13 12:40
#25

Det finns inget namn som du identifierar dig med mer då? Jag har också bytt namn än gång i tiden och då bytte jag så mitt smeknamn blev mitt riktiga tilltalsnamn, passar så mycket bättre :)

Yehet121
2015-09-13 12:49
#26

#25 Hur menar du? :)

[Túrwen]
2015-09-20 13:52
#27

Menar ett namn som du kan tänka dig att leva med som du själv tyckervpassar snarare än vad andra tycker. Jag kallades ett vinstvarning av mina vänner och bytte så det blev mitt tilltalsnamn istället för det förnamn jag haft tidigare som inte passade särskilt bra.

Annons:
Yehet121
2015-09-20 15:28
#28

Jag skulle aldrig ta ett namn för att andra tycker att det passar, dom namnen som jag har skrivit upp här är de namn som jag har hittat själv och som jag tycker om och som jag tycker passar mig, men eftersom det är så många namn så ville jag se vad andra tycker om namnen som jag har att välja mellan.

[Túrwen]
2015-09-20 19:50
#29

Haha måste först ursäkta för min autocorrect. Men jag förstår vad du menar :)

Yehet121
2015-09-20 19:54
#30

Haha jag tänkte inte ens på det :)

[Tilde]
2015-09-21 00:30
#31

Skriv upp namnen på olika lappar och dra lott. Blir du nöjd med resultatet, ja då har du ditt nya namn :) Blir du däremot tveksam eller missnöjd så dra ett nytt och stryk namnet du drog först.

Detta tycker jag är bästa sättet för att komma fram till vad man egentligen vill.

Upp till toppen
Annons: