Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 663 ggr
Lia
9/11/15, 5:51 PM

Vilken underbar vecka!

Det här är förmodligen min otursvecka. Jag har såna lite då och då. I åttan lyckades jag bränna mig på ca 10 olika objekt under en vecka, det är imponerande. Brännaren i kemin var väl mest trevlig…

Hur som helst! Det här veckan är jag lite öm i min nya öronpiercing, så jag har förmodligen legat snett och fick på så vis nackspärr som fortfarande sitter i. Igår bröt/stukade jag ringfingret ordentligt. Så i morse vaknade jag med en ond nacke, ont finger, ont öra och ond axel som legat klämd på nåt märkligt vis på grund av all annan smärta.  Så nu fungerar ungefär halva kroppen som den ska, bättre än inget. Och just det, sen hamnade jag på toa 1,5 timmar på grund av IBS. Så kanske inte halva. En tredjedel kanske. Ska bli spännande att se hur det här fortskrider! Jag gissar på i alla fall ett besök på akuten - då är det i vanlig ordning haha.

Hur kan era otursveckor se ut? Ja om ni har några!

Annons:
fsigge
9/11/15, 8:25 PM
#1

Förra helgen så fick jag blindtarmsinflammation och fick spendera helgen på ett sjukhus.. Har legat hemma sen jag kom hem i måndags då så de har ju inte vart så särskilt kul :/ Smart som jag är tyckte jag att det var en perfekt dag idag att lära sig twerka på XD Självklart så gillade inte magen det, haha ;-)

Frida

[Zachapacka]
9/11/15, 9:39 PM
#2

På tal om att bränna sig. En gång på slöjden så kände jag efter om brännpennan var varm… inte så begåvat

Carrosh
9/11/15, 10:24 PM
#3

Hade en riktig otursvecka förra veckan + för ett par veckor sedan

Den för ett par veckor sedan berodde på dräneringsarbetet som satte igång här utanför just precis när jag skulle påbörja min nattvecka på jobbet. Det borrades i fasaden, så att hela huset skakade, så hade ju inte direkt hjälpt med öronproppar heller. När väl gubbarna gått på lunch blev det inte mycket sömn heller, då ungarna skrek som dårar här utanför, då fritids-/ungdomsgården i huset bredvid hade öppnat. Det nya bygget på andra sidan lekparken satte samtidigt igång (lät något fruktansvärt) och mina nätter var dessutom väldigt tuffa i sig.
På det så kom min mens precis lagom till detta. Den började på torsdagen, då jag hade kvällspass, min andra mens-dag är den som är värst, och det var också den natten som var värst (fredagen) den nattveckan.

Nu senast var det ett APT som inföll precis mellan min första och andra natt. Kommer hem halv åtta på morgonen, precis när jag håller på att somna sätter gatusopsmaskinen (som låter som ett helt världskrig) igång precis här utanför. Lyckades till slut somna, men måste upp 2 timmar senare för att dra iväg på APT-mötet. Kommer tillbaka hem vid fem, jättehungrig. Äter och lägger mig för att försöka få lite till sömn, vilket blir 30 minuter innan jag måste upp igen för att göra mig färdig för jobbet. Den natten blev ganska tuff, då jag hade full rulle hela natten (21-07) och kunde sätta mig kanske 10 minuter max under hela natten.
Dagen innan APT ramlade jag dessutom med cykeln och fick ett jätteblåmärke på låret och en arm som tog lite stryk (den var öm och lite mindre användbar ett par dagar).

Men, det kunde varit värre. Jag sa till på vårt  senast APT när det höll på att bli under samma schemavecka igen, just för att jag inte vill ha avbrott i sömnen mitt emellan mina nätter.

Senaste oturen nu kom när min sambo och jag planerat att åka en tur till Sthlm, då min syster fyller 25. Men det föll pladask, då jag fick meddelande om brandskyddsutbildning som var precis just på hennes födelsedag. :/

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: