Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1968 ggr
Blondie112
9/11/15, 10:49 PM

Röka?

Jag och mina kompisar röker. Men jag undrar vilket märke är bäst och skadar lungorna minst? Jag uppskattar om ni inte skriver att det är dåligt att röka och att om jag inte vill skada lungorna så borde jag inte röka, jag vet att rökning skadar lungorna men det är mitt val och jag röker väldigt sällan! Men som sagt vilket märke skadar lungorna minst?

Annons:
Mirrorglace
9/11/15, 10:54 PM
#1

finns inget speciellt märke, finns de med mindre kemikalier o skit i. såna heter typ natural free osv jag vet inte riktigt. brukar ha organiska förpackningar o typ bruna

❤️

oddahviing
9/11/15, 11:05 PM
#2

American spirit minst tillsatser.

'-Headlights on the highway-'

Rita-S
9/11/15, 11:29 PM
#3

Skulle tro elektrisk cigarett med nikotinhållig olja är minst skadlig om du sammanliknar med riktiga cigaretter, men jag vet inget om vanliga cigaretter då jag slutade röka själv för väldig många år sedan.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lotoz
9/12/15, 1:04 AM
#4

har hört att klick-cigg skadar mer än dom utan klick iaf

Peace

Aleya
9/12/15, 1:20 AM
#5

Jag tycker för det första att sitta och ge råd till någon som går i 7:an om cigg är helt åt fanders.

Och sen undrar jag hur tusan någon så ung kan få tag på cigg egentligen.
Och kan bara hoppas att detta är någon fas som TS genomgår.

Sen #4 klick är inte nå bättre eftersom det är mentol i dom  = mentol är uttorkande, och måste därför dra röken djupare, och därför om man får cancer så kan den tendera att gå mer på djupet. Det var det jag lärde mig när jag gjorde PA gällande lungcancer. Samma gäller light.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

oddahviing
9/12/15, 2:01 AM
#6

#5 bättre att prata om det än att inte prata om det. Man kan ju fråga sig var 13 åringar får tag i alkohol, lika enkelt som att få tag i cigg i dagens samhälle. TS vet att det inte är bra att röka men gör det ändå… vad ska man göra åt den saken tycker du?

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Lotoz
9/12/15, 3:02 AM
#7

Jag o kompisarna får tag på alkohol via nummer som skickas runt i kompiskretsarna, har nu 9 nummer i telefon, ett snabbt sms med önskad dricka, plats och tid. Sen är det fixat samma kväll.

Peace

Mysan_
9/12/15, 2:50 PM
#8

Det finns inget som är "bättre" allt är lika bedrövligt! Du går i 7:an och röker, du är ett barn, var rädd om dig! Rökning är fruktansvärt! Jag tycker verkligen inte du ska fortsätta röka, du kommer ångra dig i framtiden, men då är det antagligen för sent för då är du beroende.

Aleya
9/12/15, 3:58 PM
#9

#7 ursäkta… men det är hemskt att folk är så jäkla oansvariga så att dom faktiskt köper ut. Skulle aldrig falla mig in att köpa ut varken alkohol eller ge cigg åt minderåriga. Jag undrar mer varför föräldrarna har så jä*la dålig koll. Synd att du har dessa nummer. #5 ja men du inser väl själv hur lätta yngre är att påverka? Det är enligt mig inte ok att som vuxen sitta och tipsa om alkohol eller cigg. Och inte på ett öppet forum. Och ta så lätt på det. Vad lär vi då dom som är unga? Jo att det är ok. Och dom kommer fortsätta föra ner det till nästa generation.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Urhasten
9/12/15, 4:01 PM
#10

Om du inte är speciellt rädd för att skada lungorna, vad säger du om att hela din kropp skrumpnar ihop i förväg, rynkor, gula naglar och tänder, röklukt som dominerar parfymdoft och sätter sig i kläder? Uh, ryser av bara tanken. 

Jag feströkte en gång i tiden, sedan frågade jag mig varför och då fanns det ju ingenting som helst som kunde förklara för mig varför.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Lotoz
9/12/15, 4:05 PM
#11

Snus är ett bättre alternativ, rekommenderas framför cigg

Peace

Honestyisdead
9/12/15, 5:44 PM
#12

#7 Bra. Där satt du dit dem alla!

oddahviing
9/12/15, 5:46 PM
#13

Kan säga såhär, mamma lät mig testa röka vilket resulterade i att jag testade några gånger men tyckte det bara var onödigt… vet inte om det bara är mitt psyke? Min syrra var likadan. Och sedan, mamma lät mig gå ut och dricka när jag var typ 14-15 år, bara jag sa vart jag gick och skickade sms lite då och då så hon hade koll…. vad resulterade det i? Tycker alkohol är tråkigt och har knappt druckit något sedan dess, bara några enstaka gånger. Utan förbud lessnar man, kanske inte gäller alla, men gällde definitvt mig. Varför så mycket förbud när man ändå kommer att testa någon gång i livet? Ju yngre = desto äckligare ;)

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Lotoz
9/12/15, 5:53 PM
#14

#12 Snackar du om nu då?

Peace

Aleya
9/12/15, 5:53 PM
#15

#13 detta är vad du tror. Det är inte alla unga som reagerar samma som du. Och inget man bör uppmuntra till.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/12/15, 6:05 PM
#16

Minns i grundskolan att bara ett fåtal av eleverna rökte, ca 5% av alla elever. Nu i gymnasiet röker betydligt fler, säkert minst 40%

2013 gick jag i ettan och fick började röka på heltid, först va det fräckt inför polare. Sedan kunde de vara gott att dra en cigg efter en lång jobbig lektion. Ett år senare började jag tycka det bara smakade skit med cigg och blev äcklad av alla negativa effekter. 

Jag började med snus ist, slipper att gå ut o röka, slipper doften och slipper att se  ut som ett lik senare i livet.  skall senare sluta snusa men har svårt att gå en dag i skolan utan snus.

Peace

Honestyisdead
9/12/15, 6:24 PM
#17

#14 Jag pratar om att allt du skriver på nätet blir sparat. Jag pratar om att det tar ett par minuter om polisen vill något.

Lotoz
9/12/15, 6:51 PM
#18

#17  för att köpa smuggelsprit elr vadå?

Peace

Honestyisdead
9/12/15, 6:56 PM
#19

#18 Jag förstår inte frågan.

Vadå "för att köpa smuggelsprit "?

Lotoz
9/12/15, 7:00 PM
#20

#19 förstår inte va du menade, polis o grejer

Peace

Annons:
Aleya
9/12/15, 7:58 PM
#21

#20 jag ska bryta ner så du fattar: Langning till dom som inte innehar åldern är olagligt = dina 9 nummer i mobilen är nog polisen intresserade av då dom begår ett lagbrott.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Zachapacka]
9/12/15, 8:16 PM
#22

#13 ingen av mina föräldrar varken röker eller dricker alls. Nu går jag första året på gymnasiet och har aldrig ens provat att röka eller dricka. Mina föräldrar har aldrig förbjudit mig att dricka eller röka. De är ju helt självklart att sånt gör man inte. Särskilt inte röka. Men skulle jag någon gång dricka eller så så skulle de nog inte skälla. Utan antagligen bli besvikna. 

Tror verkligen inte att man som förälder ska låta sina barn prova, nu har den här studien med alkohol och göra men det är antagligen samma sak med rökning.

oddahviing
9/12/15, 9:25 PM
#23

#22 Det kanske är lite i generna för ingen av mina föräldrar röker heller och de skulle aldrig uppmuntra till det, menar bara att de (eller mest mamma, för pappa hade jag inte mkt kontakt med) inte satte förbud på mig och var så himla strikta om saker, utan som dig, såg jag det ganska mycket som en självklarhet att inte spåra ur eller hålla på med droger och de litade på mig.

'-Headlights on the highway-'

Whippet
9/12/15, 9:27 PM
#24

Det är 2015!! idag kan vem som helst få tag på vad man vill ha såsom cigg, alkohol och droger.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Zachapacka]
9/12/15, 9:29 PM
#25

#24 jag tror knappast att det är lättare för ungdomar att få tag i sånt nu än vad det var förr

Duvethon
9/12/15, 9:45 PM
#26

#25 Med tanke på hur enkelt det är att skapa kontakter och nå varandra idag, exempelvis med hjälp av mobiltelefoner, så skulle jag absolut säga att det är lättare att få tag på sådant idag.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
9/12/15, 10:52 PM
#28

#27 Nu blir jag RIKTIGT jäkla irriterad på dig. Du sitter och uppmuntrar till att folk ska göra olagliga saker. Och har gjort det HELA JÄKLA DAGEN! Jag kan bara hoppas att du blir blockad från denna delen av iFokus då det är få saker du skriver om som är ok att sprida!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/13/15, 12:02 AM
#29

#28 Bara för att jag har nummer till langare? 

Eller att jag förklarade att det är enklare att få tag på saker idag?

Peace

Aleya
9/13/15, 12:07 AM
#30

#29 snarare för att du sitter och skriver om hur man kan fixa vapen och droger. Och ungefär hur man kan hitta det.
Detta är INTE flashback min goda herre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
oddahviing
9/13/15, 12:28 AM
#32

#30 vill man verkligen ha något så hittar man det oavsett vad människor skriver och inte skriver på ifokus…

'-Headlights on the highway-'

Honestyisdead
9/13/15, 12:48 AM
#33

#31 och detta vet du eftersom du aldrig handlat?

Lotoz
9/13/15, 12:58 AM
#34

#33 öööh, herregud, är 17 har knappt ett kort att betala på nätet med. Sen finns det massa videos, o info på det vanliga internet, tycker bara det är intressant och sjukt att det ens finns sånt att köpa. är du trött eller bara allmänt trög?

Peace

Annons:
Honestyisdead
9/13/15, 1:19 AM
#35

#34 man ramlar inte över sådan information. 

Jag är varken trött eller trög. Du däremot har visat flertalet gånger att du behöver lära dig ganska mycket.

Lotoz
9/13/15, 1:26 AM
#36

#35 bra argument.. finns massvis med videos på youtube, fattar inte vart du vill komma, om du inte tror mig och ska spela trögfattat som innan kan du söka på dark web på google, måånga vet om, yngre då. och om du tror att det bara är negativt med dark web har du fel. Det kan användas för att surfa helt utan att du blir spårad och övervakad. det är därför många använder det. privacy

Peace

Honestyisdead
9/13/15, 4:24 AM
#37

#36 Faktum kvarstår. Man måste aktivt söka efter det för att hitta.

Jag, till skillnad från dig, har inget behov av att söka. Och dy,  du är aldrig anonym på nätet.

Denna kommentar har tagits bort.
sallyloxo
9/13/15, 2:36 PM
#39

Ja du jag råder dig att börja snusa och skita i att röka. Du kommer inte känna ett behov av att röka när du snusar eftersom det innehåller nikotin. Ett plus är ju också att det är mindre skadligt än rökning. Känner många som börjat snusa istället för rökning mim vän. Go for it! ;)

Honestyisdead
9/13/15, 2:39 PM
#40

#38 Oj, där Träffade jag visst en öm punkt. :)

Jag tror ingenting. Jag vet. 

Och snälla du, skäm inte ut dig på det viset. Svordomar visar bara att man har bristande ordkunskap.

Aleya
9/13/15, 2:46 PM
#41

#38 men du sitter ju och tipsar om det!
Så nu får du ge dig. Du gör bara bort dig ännu mer.

Du nämner en sida och sitter och skriver om vad man kan fixa där. Du är den enda som borde fundera över VAD för slags info du sitter och ger ut.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Lotoz
9/13/15, 2:51 PM
#42

#40 Haha dagens pensionärer asså, mer envis får man leta efter. Kunde du inte komma på nätt bättre så du va tvungen att kommentera sättet jag skrev på?

Istället kan du berätta varför man inte är anonym på Tor? Svarar du inte blir detta existenz nästa asså haha.

Peace

Lotoz
9/13/15, 2:56 PM
#43

#41 tror inte nån av alla trädkramare här på iFokus ens bryr sig. Jag berättade ju bara va dom sagt på radio innan, att det finns ett mörkt internet där man kan köpa knark o vapen.  

Hur tipsade jag någon att gå in där o handla? berätta gärna

Peace

Honestyisdead
9/13/15, 3:01 PM
#44

#43 Sökord till dig.

Anonym på nätet

Pensionär 

Återkom när du läst på lite.

Lotoz
9/13/15, 3:02 PM
#45

#44 Det e lungt haha, sen kan du sluta gilla dina egna kommentarer o sluta leka att du vet nått

Peace

Aleya
9/13/15, 3:06 PM
#46

#43 Du kanske ska ta och kolla upp vad trädkramare betyder.
Kanske grundarna skulle bry sig om detta snarare.

Du skriver ut att det är så lätt att fixa saker på, du skriver sidan och vad man kan fixa där.
Det kallar jag tips.

Du visar bara hur omogen och opassande för forumet du är när du skriver om du gör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/13/15, 3:08 PM
#47

#45 Jag behöver inte leka. Jag tar reda på fakta, något du också borde göra.

Jag tror nog att det är du som sitter och gillar mina inlägg. :)

Lotoz
9/13/15, 3:11 PM
#48

Orkar inte mer i denna tråden, ville bara förmedla information om dagens teknologi, jag tror internet ingår där, såväl darknet

Peace

Annons:
sallyloxo
9/13/15, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Mina älsklingar nu får ni ta och lungna nerer.

Sweelin
9/13/15, 3:12 PM
#50

Haha vilken fight! 

Lotoz förresten, jag har ditt mobilnummer från en bild du så fint lade ut här på iFokus på dina langarkontakter på mobilen som du är såååå stolt över. Jag är också pensionär (22 år) och tycker att du är otroligt barnslig för att vara 17.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Aleya
9/13/15, 3:17 PM
#51

#48 Innan du var född pysslade jag med datorer, och kan redan finna information som du inte tror att jag kan fixa.
Så jo jag vet vad teknologi är, men du verkar inte veta hur mycket du har avslöjat om dig själv. Sen är detta ett öppet forum, så ALLA kan se vad du skriver. Så ja, jag vet inte vem som borde lära sig mer om saker här.

Inte är det då denna Pensionären.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/13/15, 3:18 PM
#52

Skitsamma, orkar inte mer

Peace

Hoseok
9/13/15, 3:19 PM
#53

Tänk på att hålla en god ton i forumet för allas trevnad. // Mod

Honestyisdead
9/13/15, 3:19 PM
#54

#50 Oj, hängt ut sina langare? Det är säkert uppskattat. Av både langare och polis.

Sweelin
9/13/15, 3:21 PM
#55

#54 Tja, inte numren då. Bara namnen som syntes 😛

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
Lotoz
9/13/15, 3:25 PM
#56

Jag behöver ha kvar numren

Användbart, därför tipsar jag ej polisen

Peace

Honestyisdead
9/13/15, 3:27 PM
#57

#55 Aha.

Aleya
9/13/15, 3:27 PM
#58

#56 dock är det olagligt att langa till folk som inte själv kan gå och handla på systemet. Så grattis, ditt nummer ligger ute på hela nätet. Då blir det ju enkelt att leta upp vem du är, vart du bor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/13/15, 3:31 PM
#59

#58 aa blir väll det

Peace

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
9/13/15, 4:54 PM
#61

#59 blir väl? Jag lyckades inom mindre än två minuter efter att ha hittat vad du heter veta allt om vilka som bor med dig och när dom är födda.
Så så anonym är du på nätet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Blondie112
9/13/15, 5:04 PM
#62

Seriöst chilla!!!

Annons:
Lotoz
9/13/15, 5:20 PM
#63

#61 på Tor är du anonym, det jag vill säga

Peace

Hoseok
9/13/15, 5:50 PM
#64

#60 Personen i fråga har fått en varning och det är nog dags att släppa det som skrivits och hoppas det förblir lugnt. :) Håll er till ämnet nu.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: