Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 732 ggr
Birkis
9/12/15, 10:28 PM

Jag å han?

Jag började gymnasiet i augusti. Jag å några av tjejerna jag bor med på internatet har blivit bra "kompisar" med ett par killar som bor på en annan del av internatet. Skolan vi går på består till största del av killar. Vi har varit på lite äventyr med grabbarna. Tidigare i veckan har jag varit med en av killarna en del. Vi har varit på väg att somna på varandra när vi har suttit i soffan m.m. Jag har bara ett problem med honom. Han snusar och röker till och från. Jag är helt drogfri däremot. På fredagen så träffades vi inte så mycket efter som vi bor åt varsitt håll och vi går inte samma linje.

Tjejen jag delar badrum med snodde hans keps tidigare men hon gav den till mig så småretas hon med mig å säger "jag gav den (kepsen alltså) till bättre behövande" och "ska du inte ha din framtida pojkväns keps idag?" Kan hon se så tydligt att vi ev. gillar varandra? För jag är inte säker på om han är så intresserad av mig. Men jag vet inte. Imorgon ska jag åka upp till skolan igen. Hur ska jag agera runt honom? Jag vill prata med honom, men om vad? Vad ska jag göra? Någon som har någon idé?

// Birkis

Annons:
Tjeja
9/12/15, 10:37 PM
#1

Bara va dig själv med honom som när ni setts innan. Ge honom någon komplimang om något du gillar hos honom. Fråga om grejer han är intresserad av o tycker är kul. Kolla om ni kanske har något gemensamt intresse. Då blir d lättare att klicka om man har något gemensamt att prata om.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Birkis
9/12/15, 10:50 PM
#2

#1 Jakt och skoter är bådas "huvudintressen".

// Birkis

Tjeja
9/12/15, 10:55 PM
#3

Bra! Tänk då efter vad sådant du undrar över vad han tycker tänker osv. Och berätta om sånt du själv gillar, har sett eller upplevt eller önskar när det gäller jakt o scoter livet o grejer.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: