Annons:
Etikettfamiljen
Läst 695 ggr
[Hästhoven]
2015-09-14 09:11

Present tips?

Hej alla fina! Jo det är så här att min mor fyller år om lite drygt en månad & jag vill ge henne något speciellt, gärna en upplevelse av något slag som inte är allt för dyrt. Eftersom att hon alltid ger överraskningar till andra men aldrig får någon överraskning själv så tycker jag helt klart att hon är värd något extra. Kom med förslag :-)

Annons:
KMJPAH
2015-09-14 09:16
#1

En kväll på resturang där du bjuder? 😃

tlover
2015-09-14 09:32
#2

Gillar hon te, kaffe el choklad? Det brukar finnas te, kaffe och/eller chokladprovningar lite varstans. Dom brukar inte kosta så jätte mycket och det är en lite speciell upplevelse.

l'm back

[Hästhoven]
2015-09-14 10:04
#3

#2: Har funderat på choklad provning, men frågan är ju hur mycket choklad man får äta? eftersom att hon & även jag är chokladfanatiker! 😂

[Hästhoven]
2015-09-14 10:06
#4

#1: Ett bra förslag, men hade tänkt förutom restaurang att hon skulle få någon annan upplevelse också därimellan :-)

tlover
2015-09-14 10:13
#5

#3 Det går ju att ringa och fråga. Det är nog olika beroende på vem som håller provningen, hur lång tid, om det finns något tema eller liknande. Så enklast att veta är att ringa och fråga.

l'm back

[Outlawly]
2015-09-14 10:54
#6

Annars kanske du kan köpa hem choklad själv?  Och göra lite snygg hemma och ha provning :)Eller kanske bjuda hem någon som kan laga någon rolig maträtt som kan lära  er laga tillsammans? eller något pyssligt :)

Annons:
tlover
2015-09-14 10:56
#7

Vissa provningar har ju så att man får med det man provar själv, det skulle annars vara nått att kolla upp också

l'm back

[ThisIsWheels]
2015-09-14 12:39
#8

Chokladprovning är något som hon säkert skulle uppskatta :D Men om du inte känner för det så gillar många egengjorda saker. 

Är du bra på att måla eller rita = gör en fin tavla eller teckning.

 Är du bra på att baka eller laga mat = fixa en god kvällsmat och/eller en god efterrätt. 

Gillar du att skriva = gör en fin dikt till henne. 

Om du är musikalisk så kan du skriva en låt till henne. 

Det finns massor av olika saker man kan göra om man har ont om tid (eller en liten budget) och om man vill göra något personligt!  👍

tlover
2015-09-14 12:49
#9

Ang detta " Är du bra på att baka eller laga mat"

Gillar du att baka, laga mat, göra godis etc skulle du kunna göra en gåvokorg med nått bakat, nått hemmagjort godis, något köpt gott och så slår du in det i cellofan el något annat fint.

Fast det blir ju inte lika mycket upplevelse förutom smakupplevelsen.

Gillar du att göra saker så kan du också göra ett spakit tex, jag brukar ge sånt till familjen ganska ofta då vi gör eget schampo, egen salva etc och det är jätteuppskattat (det finns enklare saker att göra än schampo och salva tex bodyscrub, badbrus, bastuhonung etc)

massage är ju nått man kan ge bort också 🙂

l'm back

ostbollen
2015-09-15 06:44
#10

Du skulle kunna ta med henne på spa en hel dag? :p

Upp till toppen
Annons: