Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1181 ggr
Roonja
9/14/15, 8:11 PM

Kärlekslåt

Så, nu vill jag höra allas åsikter! Om ni fick välja en eller kanske flera låtar som beskriver kärlek för er, vilken skulle det då vara?  Kärlek är ett ord som beskriver mycket och en låt som du visar här kanske beskriver kärlek för dig men inte för någon annan. Så, vilken låt beskriver kärlek för just dig?

Annons:
LyQa
9/14/15, 9:23 PM
#1

Det är nog faktiskt "What are Words" - Chris Medina. Ord betyder ingenting om man inte kan göra handling av de. (:

Rheen
9/14/15, 9:23 PM
#2

Om jag bara får välja en, måste det vara "A Thousand Years" (Christina Perri). Sen så hamnar "Wide Awake" (Katy Perry) tätt efter med "Another Christmas" (Amanda Jenssen) och "See You Again" (Wiz Khalifa). Så olika sånger, som betyder så mycket mycket för mig, haha.

~ Rheen.

smellcaramell
9/14/15, 9:40 PM
#3

Petter - Längesen, får mig att tänka på första gången jag var kär, sen flyttade killen långt bort, men träffar han på olika event på sommaren och då känns det precis som i låten.. rätt scary..

Roonja
9/14/15, 10:28 PM
#4

Otroligt vackra låtar ni kommit upp med. Håller med er. De beskriver kärlek på så många olika sätt ❤️ Jag tycker det är intressant!

Lotoz
9/14/15, 11:34 PM
#5

https://www.youtube.com/watch?v=Tklq4LUc9yk

änglarna har åkt på pisk :(

Peace

[134643]
9/18/15, 8:48 PM
#6

Åh, vilken rolig tråd! Om jag måste välja bara en så är det nog "I can wait forever" med simple plan. Min kille bor i england, så låten beskriver oss rätt bra. Det är hemskt jobbigt att vara ifrån varandra, men vi kan vänta hur länge som helst på att få vara tillsammans och det är värt det alla gånger :)

Annons:
Semper_Solus
9/18/15, 10:03 PM
#7

Jag skrev en låt för några år sedan som iallfall jag kan känna beskriver kärlek.
För en stor del av kärlek är att sakna den man älskar. (Dåligt beskrivet men kan länka låten istället.)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Haztparken
9/18/15, 10:45 PM
#8

Svårt å välja! Men måste nog säga You're Not Alone - Meredith Andrews (Acoustic version då jag tycker dom ger mer känsla).

Den älskar jag att sitta och bara lyssna på texten, extremt fin text!

mabrigawilly
9/19/15, 12:40 AM
#9

Kommer direkt att tänka på "you and I" -lady gaga

[Hästhoven]
9/19/15, 11:27 AM
#10

Detta soundtrack från The notebook är så vackert !

[ThisIsWheels]
9/19/15, 12:27 PM
#11

Hmmm… Det finns ju så många bra låtar! Men om det går bra så kan jag kanske skriva mer än bara en? 🙂 

(Rolig tråd, förresten! 👍)

[ThisIsWheels]
9/19/15, 4:23 PM
#12

Jag skriver dem iallafall, haha! 😃

* Mason Musso - Whenever I'm Gone

* Black Veil Brides - Carolyn

* Metro Station - Kelsey

* Blink182 - I Miss You

* Pierce The Veil - Bulletproof Love 

Det finns så många bra låtar 🎧

Roonja
9/19/15, 4:57 PM
#13

Vilka underbara låtar och vad kul att höra era historier om varför just  de låtarna beskriver kärlek för er!

Annons:
Flöffo
9/19/15, 10:05 PM
#14

"Don't Let Go" av Bryan Adams

"Addicted to Your Love" av The Shady Brothers 

"Forbidden Friendship" av John Powell <3

"Heart by heart" av Demi Lovato 

Dessa kanske. Jag vet inte riktigt, finns så många bra låtar om kärlek :)

//Flöffo

[Túrwen]
9/20/15, 12:03 PM
#15

Baserat på mina erfarenheter av kärlek:

https://www.youtube.com/watch?v=y8uFVOtOHlw  Blind Guardian -  Harvest Of Sorrow

https://www.youtube.com/watch?v=5O5ivCQ-JV8 Christina Aguilera - Walk Away

https://www.youtube.com/watch?v=aWbdGwH_wDg Christina Aguilera - Impossible

[Tuulikki]
9/21/15, 8:30 AM
#16

Look after you - The Fray

Gaara
9/22/15, 4:28 PM
#17

Amaranthine av Amaranthe. Det är min och killens låt så att säga. ;) Annars så kan jag väl säga att jag tycker "Love" av Sonata Arctica är väldigt fin och passande till vad jag anser är kärlek. :) Sonata Arctica är för övrigt mitt absoluta favoritband så. :)

[Tilde]
9/22/15, 5:27 PM
#18

Safetysuit - Never stop

Denna låt är så otroligt fin och rakt på sak. Beskriver så precist vad jag känner för min sambo (fast den är skriven i kille till tjej-version). Kunde jag sjunga bättre hade jag sjungit den på vårt framtida bröllop. 😃

Mauro Scocco - Du är aldrig ensam

Ultimata kärlekslåten till min familj och framför allt min syster. Vi lyssnade mycket på den när vi var små och den har följt med oss liksom :)

Kent - Utan dina andetag

Älskar texten och tycker den beskriver kärlek på ett så vackert sätt. Sen gillar jag att den är på svenska då jag tycker att kärlekslåtar blir mycket starkare på svenska.

The perishers - Trouble sleeping

Mer om komplicerad kärlek eller obesvarad kärlek beroende på hur man tolkar låten. Jättefin låt dock.

Upp till toppen
Annons: